رشد 44 درصدی تولید داخلی تجهیزات پزشکی



   اخبارپزشکی,خبرهای پزشکی,تجهیزات پزشکی

معاون وزیر بهداشت از افزایش 44 درصدی تولید داخلی تجهیزات پزشکی در طول دولت یازدهم خبر داد.

 به گزارش ایسنا، ایرج حریرچی در همایش سومین سال اجرایی شدن طرح تحول نظام سلامت در ساری اظهار کرد: تا پیش از آغاز فعالیت دولت یازدهم هزار و 480 قلم تجهیزات پزشکی در داخل کشور تولید می شد که اکنون به دو هزار و 130 قلم رسیده است.

 

وی افزود: این آمار حکایت از رشد 44 درصدی تولید داخلی تجهیزات پزشکی در کشور دارد.

 

معاون وزیر بهداشت تصریح کرد: تا سال1392 در حدود 350 قلم داروی مورد نیاز کشور از خارج تامین می شد اما با برنامه ریزی وزارت بهداشت و حمایت دولت یازدهم اکنون تنها 30 قلم داروی مورد نیاز بیماران از خارج کشور تامین و در اختیار داروخانه ها و مراکز درمانی قرار داده می شود.

 

حریرچی با اشاره به خودکفایی320 قلم دارو در لابراتورهای داخلی گفت: با خودکفایی در تولید این مقدار دارو یک میلیارد و 250 میلیون دلار صرفه جویی ارزی انجام شده است.

 

معاون کل وزارت بهداشت، خاطرنشان کرد: تا پیش از دولت تدبیر و امید 58 درصد از هزینه درمان از جیب بیماران و خانواده های آنان پرداخت می شد که با اجرای طرح تحول نظام سلامت این پرداختی به کمتر از 10 درصد رسید.

 

وی افزود: با انجام این طرح تاکنون دولت 104 هزار میلیارد تومان برای درمان بیماران هزینه کرده است.

 

حریرچی یادآورشد:در دولت یازدهم سرانه بیمه روستایی از 20 هزار تومان در دولت نهم و دهم به حدود یکصد هزار تومان در دولت یازدهم افزایش  و چهار هزار و 100 روستا از داروخانه، 2 هزار و 700 روستا از آزمایشگاه و هزار و 750 روستا از مرکز رادیولوژی برخوردار شدند.

 

معاون وزیر بهداشت با اشاره به این امر که اکنون همه آحاد جامعه زیر چتر بیمه رایگان  قرار گرفته اند، افزود: قبل از روی کارآمدن دولت یازدهم 12.5 درصد از جمعیت کشور معادل 10 میلیون نفر از داشتن هرگونه دفترچه درمانی بی بهره بودند.

 

وی گفت: احداث هزار و 800 تخت ال ای دی زایمان طبیعی، هزار تخت روانپزشکی برای نخستین بار در کشور و 2 هزار و 285 تخت ای سی یو  و  تجهیز23 هزار تخت بیمارستانی در کشور از مهم ترین دستاوردهای طرح تحول است.

 

به گفته حریرچی، اجرای طرح تحول باعث شده تا هیچ مریضی به دلیل نداشتن هزینه درمان روی زمین نماند و تمام هزینه ها از جیب دولت تامین می شود.

 

وی خاطرنشان کرد: در مدت فعالیت دولت یازدهم سالانه هشت هزار میلیارد ریال برای اجرای طرح های عمرانی ، بهداشتی و درمانی اعتبار اختصاص یافته است.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------