اخبار پزشکی

باکتری دندان،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی

ساخت سلاح لیزری برای از بین‌ بردن باکتری‌های دندان

محقق ایرانی دانشگاه پنسیلوانیا و همکارانش با استفاده از نانو ذرات و لیزر سلاحی برای از بین بردن بیوفیلم‌ها و باکتری‌های…

خطراتی که صبحانه نخوردن برای بچه‌ها دارد/هشدار درباره احتمال ابتلا به سوء تغذیه



  اخبارپزشکی ,خبرهای پزشکی ,صبحانه

نتایج یک مطالعه نشان می دهد کودکان با نخوردن صبحانه در معرض خطر ابتلا به سوء تغذیه قرار می گیرند و بیشتر احتمال دارد که به کمبود آهن، کلسیم و ید مبتلا شوند. 

به گزارش ایرنا،مطالعه محققان کالج کینگ لندن روی بیش از یکهزار و 600 کودک نشان داد که 14 درصد از پسرها و 19 درصد دختران شرکت کننده در این تحقیق صبحانه نمی خوردند و حدود 50 درصد از هر دو جنسیت دستکم چند روز یکبار، صرف این وعده غذایی را از قلم می اندازند و در نتیجه بیش از دیگران در معرض ابتلا به کمبود آهن، کلسیم و ید هستند.

 

همچنین براساس نتایج این مطالعه ، یک سوم کودکانی که صبحانه نمی خوردند، حداقل میزان توصیه شده مواد مغذی را نیز دریافت نمی کردند، به طوری که یک پنجم آنها کمبود ید داشتند اما در مقابل در کودکانی که هر روز صبحانه می خوردند، این کمبود تنها در کمتر از پنج درصد آنها مشاهده شد.

 

در این تحقیق از کودکان خواسته شد که ابتدا یک رژیم غذایی را برای مدت چهار روز حفظ کنند و سپس وضعیت مواد مغذی در بدن انها بررسی شد. در این تحقیق وعده صبحانه به عنوان مصرف بیش از 100 کالری بین 6 و 9 صبح در نظر گرفته شد.

 

دکتر 'گردا پوت' نویسنده ارشد این مطالعه و مدرس علوم تغذیه ای در کالج کینگ لندن گفت: این مطالعه نشان می دهد که والدین به واسطه وعده صبحانه اطمینان پیدا می کنند که فرزندانشان مواد مغذی مورد نیاز را دریافت می کنند.

 

به گفته محققان، به مطالعات بیشتری نیاز است تا با بررسی غذاهای خاص و کیفیت غذاها مشخص شود که آیا این تفاوت ها به دلیل انواع مختلف صبحانه است که در گروه های سنی متفاوت مصرف می شود و در کل بینش بیشتری در زمینه تاثیر مصرف صبحانه بر کیفیت رژیم غذایی ارائه می دهد.

 

این مطالعه در مجله انگلیسی Nutrition منتشر شده است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------