افزایش ۳ برابری نارسایی قلبی در سالمندان تا سال ۲۰۶۰



اخبارپزشکی,خبرهای پزشکی,سالمندان

طبق یافته های جدید مطالعاتی، نارسایی قلبی در بین افراد بالای ۶۰ سال تا سال ۲۰۶۰ سه برابر خواهد شد.

به گزارش مهر، به گفته محققان بیمارستان دانشگاه لنداسپیتالی ایسلند، نارسایی قلبی مشکلی متداول در سراسر دنیاست و با بالارفتن سن افزایش می یابد. اختلالات گوناگونی نظیر بیماری قلبی عروق کرونر، فشارخون بالا، چاقی و دیابت می توانند موجب نارسایی قلبی شوند. از آنجائیکه این مشکلات در افراد مسن شایع تر هستند، در حقیقت پیامد افزایش جمعیت مسن جهان می تواند گسترش نارسایی قلبی باشد.

محققان در این مطالعه به سرپرستی دکتر رانگار دنیلسان، ۵۷۰۶ شرکت کننده مسن را به طور تصادفی انتخاب کردند و داده های آن را بر اساس سایز فعلی، جنسیت و توزیع سنی بررسی کردند.

با تلفیق این داده ها، مطالعه به بررسی شیوع نارسایی قلبی در بین جمعیت مسن پرداخت و درصدد پیش بینی شمار افراد مسنی بود که احتمالا در اینده مبتلا به نارسایی خواهند شد.

رده سنی شرکت کنندگان، ۶۶ تا ۹۸ سال بود. میانگین سنی ۷۷ سال بود و ۵۸ درصد آنها مرد بودند. شیوع نارسایی قلبی در بین هر دو جنسیت ۳.۷ درصد بود، اما در مردان (۴.۸ درصد) در مقایسه با زنان (۲.۸ درصد) بالاتر بود.

شیوع نارسایی قلبی همراه با سن افزایش می یابد و از ۱.۹ درد در افراد ۶۹ سال و جوان تر به ۶ درصد در افراد ۸۰ سال و بالاتر می رسد.

شمار افراد مسن برای دهه های بعدی هم در زنان و هم مردان تا سال ۲۰۶۰ برآورد شد. بیشترین میزان افزایش در بین گروه سنی ۷۰ تا ۷۹ سال و ۸۰ سال و بالاتر بود.

این مطالعه اثبات کرد بیماران مبتلا به نارسایی قلبی تا سال ۲۰۴۰، ۲.۳ برابر و تا سال ۲۰۶۰، ۲.۹ برابر خواهند شد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------