تولید پمادی برای درمان زخم دیابت و انواع سوختگی‌ها با کمک گیاه "ابوخلسا"



اخبارپزشکی,خبرهای پزشکی,پماد

محققان کشور با استفاده از عصاره گیاه "ابوخلسا"(هواچوبه)، پمادی برای درمان انواع سوختگی‌های درجه یک تا سه و همچنین زخم‌های عفونی به داروخانه‌ها ارائه کردند.

دکتر فرشاد اکبرنژاد از محققان این طرح در گفت‌وگو با ایسنا، درمان سوختگی را یکی از دغدغه‌های بیماران و پزشکان دانست و گفت: برای درمان انواع سوختگی‌ها ترکیبات دارویی فراوانی ارائه شده است که در این راستا ما با استفاده از گیاه "هواچوبه" یا "ابوخلسا" موثرترین ترکیبات دارویی را در این زمینه ارائه کردیم.

وی با بیان اینکه این دارو در قالب پماد به داروخانه‌ها عرضه شده است، ادامه داد: این پماد برای درمان سوختگی‌های درجه یک تا سه، جلوگیری از تاول‌های جدید و درمان زخم‌های عفونی کاربرد دارد.

اکبرنژاد با تاکید بر اینکه این پماد به نام "هربکس" به داروخانه‌ها عرضه شده است، ادامه داد: این پماد همچنین موثر در کاهش آثار زخم و بخیه بعد از عمل جراحی، بهبود زخم بستر و تسکین‌دهنده درد و التهاب است.

وی اثرات درمانی این پماد را ناشی از عصاره هواچوبه ذکر کرد و یادآور شد: این پماد ترکیبی از عصاره ریشه گیاه "ابوخلسا" (هواچوبه)، موم زنبور عسل و روغن زیتون است. این ترکیبات موجب از بین رفتن تاول و نرم شدن محل سوختگی می‌شود و اثربخشی آن با انجام مطالعات بالینی دقیق بر روی بیماران به اثبات رسیده است.

این محقق با اشاره به اثرات درمانی گیاه هواچوبه توضیح داد: مهمترین خواص درمانی این گیاه ضدباکتریایی، ضدالتهابی و ترمیم‌کنندگی است از این رو این دارو برای درمان زخم‌های دیابتی و بستر قابل استفاده است.

اکبرنژاد، طول درمان با این دارو را بین 20 تا 38 روز ذکر کرد و یادآور شد: بهتر است هر دو روز یکبار محل زخم با شامپوی بچه شسته شود.

وی درخصوص نحوه استفاده از این پماد برای درمان انواع سوختگی‌ها گفت: در سوختگی درجه 3 تمام ضخامت پوست یعنی اپیدرم و درم تخریب می‌شود و حتی ممکن است آسیب عمیق‌تر شده و بافت‌های زیرین پوست را نیز درگیر کند. برای درمان با این پماد ابتدا باید محل سوختگی را با سرم درمانی، شست‌وشو داده، سپس این پماد به ضخامت سه میلی‌متر بر روی گاز استریل گذاشته و این گاز را بر روی موضع قرار داده و هر دو ساعت یکبار پانسمان تعویض شود و به این طریق عفونت از بین رفته و به تدریج بافت‌های آسیب‌دیده ترمیم می‌شود.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------