نخستین کودک مبتلا به ویروس زیکا در آمریکا متولد شد



اخبارجدید,خبرهای جدید,اخبار جدید

نیویورک - ایرنا - مقامات بهداشتی آمریکا تایید کردند که شب گذشته نخستین کودک آمریکایی مبتلا به ویروس زیکا در ایالت نیوجرسی این کشور بدنیا آمد.

پزشکان مرکز درمانی دانشگاه 'هکن سک 'در ایالت نیوجرسی آمریکا روز چهارشنبه اعلام کردند زنی که هنگام بارداری از کشور هندوراس دیدار کرده و به ویروس زیکا مبتلا شده بود سه شنبه شب «شب گذشته» کودک مبتلا به این بیماری را به دنیا آورده است.


بر همین اساس این زن روز جمعه گذشته به این مرکز درمانی مراجعه کرده و تحت نظارت تیم پزشکی بیمارستان قرار گرفته بود.


این خبر بر وحشت مسئولین آمریکایی نسبت به احتمال شیوع این بیماری در آمریکا افزوده است.


کنگره آمریکا نزدیک به دو هفته پیش با تصویب لایحه ای مبلغ 622 میلیون دلار به مقابله با ویروس زیکا اختصاص داد که بلافاصله با واکنش کاخ سفید آمریکا مواجه شد و سخنگوی اوباما تهدید کرد که رئیس جمهوری این کشور لایحه مذکور را با این توجیه که تدبیری افراطی در رابطه با این بیماری به نظر می رسد، وتو خواهد کرد.


به گفته مقامات این مرکز درمانی ، کودک متولد شده علاوه برنارسایی های مغزی که یکی از عوارض ناشی از ابتلا به این ویروس شناخته شده است، از نواقص گوارشی و ضعف بینایی نیز رنج می برد.


ویروس زیکا در سال 1947 برای نخستین بار در نزدیکی جنگل زیکا در کشور اوگاندا و در بدن یک میمون کشف شد. بیماری مذکور مانند بیماری های تب دنگی، نیل غربی و تب زرد یک بیماری مسری است که از طریق تغذیه پشه خاصی از خون قربانیان به بدن آنها منتقل می شود.


اولین مورد ابتلا به این بیماری که ویروس آن نخستین بار در سال 1974 تشخیص و جداسازی شده بود در سال 2007 در اسناد سازمان بهداشت جهانی به ثبت رسید. از آن تاریخ تاکنون نشانه هایی از بیماری مذکور در بیش از 20 منطقه قاره آمریکا و نقاط دیگری در قاره های آسیا، آفریقا و اقیانوسیه مشاهده شده است.


سال گذشته با شیوع گسترده این بیماری در کشور برزیل سازمان بهداشت جهانی سازمان ملل ضمن اعلام وضعیت فوق العاده بین المللی خواستار تدابیر جدی برای مقابله با شیوع آن در سطح جهان شد.

 

اخبار پزشکی - ایرنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------