استفاده از سیستم فراصوت برای بهبود شیمی درمانی



اخبارپزشکی,خبرهای پزشکی,شیمی درمانی

به تازگی دانشمندان سیستم جدیدی را طراحی کرده اند که با استفاده از فناوری فراصوت می تواند موجب شود تا داروهای مورد استفاده در شیمی درمانی به صورت مستقیم به محل قرارگیری تومور مغزی تحویل داده شوند.

یکی از مشکلات بزرگ در فرایند شیمی درمانی این است که داروهای مورد استفاده در این روش درمان سرطان، باید به تومور انتقال پیدا کنند و این امر در همه شرایط به راحتی قابل انجام نیست. برای نمونه در تومورهای مغزی به علت حساسیت بالای منطقه مورد درمان، انتقال نادرست دارو می تواند خطرساز باشد. با این حال به نظر می رسد که سرانجام راهکاری برای ارائه دقیق دارو به تومور توسط دانشمندان ابداع شده است.

نحوه کار این سیستم این است که با وارد سازی حباب های خاصی به جریان خون بیمار، امواج ساتع شده توسط دستگاه می توانند رگ ها را به حرکت ویژه جهت انتقال این حباب ها (که در اطراف آنها داروی مورد نظر قرار گرفته است) به سوی تومور مغزی وادارد.

این روش جدید شامل استفاده از یک دستگاه کوچک به نام سونو کلاود (SonoCloud) است که تنها 11 میلی متر قطر دارد و می تواند بر روی جریان خون در بدن بیمار تاثیر گذاشته و موجب شود که داروهای مورد نیاز برای شیمی درمانی دقیقا به تومور انتقال پیدا کنند.

این دستگاه که توسط دانشمندان فرانسوی ساخته شده است، از فناوری فراصوت استفاده می کند. نحوه کار این سیستم این است که با وارد سازی حباب های خاصی به جریان خون بیمار، امواج ساتع شده توسط دستگاه می توانند رگ ها را به حرکت ویژه جهت انتقال این حباب ها (که در اطراف آنها داروی مورد نظر قرار گرفته است) به سوی تومور مغزی وادارد.

البته این کار کاملا بدون خطر خواهد بود زیرا از طریق ارتعاش انجام می شود و حباب های یاد شده نیز در ابعاد میکروسکوپی هستند. تا به امروز تعداد 15 بیمار با کمک این روش تحت درمان قرار گرفته اند که نتیجه به دست آمده بسیار راضی کننده بوده است.

به زودی نیز قرار است تا آزمایش هایی گسترده برای استفاده از این سیستم انجام شود که در سال 2017 آغاز خواهند شد و شامل درمان 200 بیمار با استفاده از سونوکلاود خواهد بود. البته گفته می شود که این سیستم درمانی تا سال 2020 در سطح گسترده عرضه نخواهد شد. در ادامه می توانید فایل ویدیویی مربوط به نحوه انجام این فرایند را مشاهده کنید.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------