اخبار پزشکی

باکتری دندان،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی

ساخت سلاح لیزری برای از بین‌ بردن باکتری‌های دندان

محقق ایرانی دانشگاه پنسیلوانیا و همکارانش با استفاده از نانو ذرات و لیزر سلاحی برای از بین بردن بیوفیلم‌ها و باکتری‌های…

درمان اگزما موجب تسکین بیماری آسم می شود



  اخبارپزشکی ,خبرهای پزشکی,اگزما

محققان دریافتند درمان جدید احتمالی اگزما می تواند به کاهش شدت بیماری آسم هم کمک کند.

به گزارش مهر، به گفته محققان کودکان مبتلا به نوعی اگزما پوستی موسوم به «درماتیت آتوپیک» در معرض ریسک بالا ابتلا به آسم در سنین بالا قرار دارند.

 

محققان همچنین عنوان می کنند که گردوغبارهای خانگی از عوامل اصلی ابتلا به هر دو بیماری آسم و درماتیت آتوپیک هستند، چراکه قرارگیری در معرض آنها باعث ایجاد التهاب می شود.

 

در این مطالعه، محققان با ایجاد یک مدل موشی، به بررسی رابطه بین این دو بیماری پرداختند.

 

جولی دکرز، سرپرست تیم تحقیق از مرکز تحقیقات دانشگاه جنت بلژیک، در این باره می گوید: «آزمایش ما نشان داد التهاب پوستی ناشی از ذرات گردوغبار خانگی منجر به تشدید التهاب آلرژیک می شود.»

 

وی در ادامه می افزاید: «این واکنش متفاوت از واکنش به قرارگیری مستقیم ریه ها در معرض گردو غبار خانه و بدون وجود التهاب پوستی است.»

 

تیم تحقیق در این آزمایش دو ترکیب ضدالتهابی کورتیکواستروئیدها و آگونیست های PPAR (آلفا) را در قالب یک درمان واحد بر روی موش ها ترکیب کردند.

 

این درمان ترکیبی به شکل موثری موجب تسکین درماتیت آتوپیک شد، اما در پیشگیری از واکنش آسم آلرژیک در ریه ها ناموثر بود.

 

به گفته محققان، «این درمان به شکل قابل توجهی موجب کاهش شدت آسم از طریق مقابله با یک عامل واکنش ایمنی در ریه ها شد. از اینرو این درمان می تواند معالجه احتمالی برای التهاب پوست آلرژیک و تشدید آتوپیک باشد.»

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------