اخبار پزشکی

باکتری دندان،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی

ساخت سلاح لیزری برای از بین‌ بردن باکتری‌های دندان

محقق ایرانی دانشگاه پنسیلوانیا و همکارانش با استفاده از نانو ذرات و لیزر سلاحی برای از بین بردن بیوفیلم‌ها و باکتری‌های…

آیا دویدن در هوای گرم خطرناک است؟



  اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی ,دویدن

در فصل گرما دویدن در دمای بالا کمی سخت‌تر است و ممکن است باعث گرمازدگی شود. برای بسیاری از افراد این سوال پیش می‌آید که دویدن در هوای گرم برای بدن مضر است یا خیر. 

به گزارش ایسنا و به نقل از independent، در میانه تابستان زمانی که دمای هوا بالای 30 درجه است دویدن سخت‌تر می‌شود.

 

بسیاری از مسابقه‌های دو در هوای بالای 30 درجه انجام می‌شود. متخصصان معتقدند اگر افراد آمادگی جسمانی داشته باشند و آب بدن را تامین کنند دویدن در هوای گرم مشکلی ایجاد نمی‌کند. در صورتی که فرد عادت به هوای گرم نداشته باشد و از قبل تمرین نداشته باشد توصیه می‌شود که دوی طولانی مدت در هوای گرم انجام ندهد.

 

گرمازدگی بر اثر دویدن در هوای گرم ممکن است باعث کم شدن آب بدن، ایجاد سردرد، حالت تهوع و خستگی زیاد شود. در صورتی که این نشانه‌ها شدید باشد ممکن است فرد بیهوش شود. اگر به نشانه‌های بدن توجه کنید و مرتبا آب بنوشید می‌توانید در هوای گرم تمرین دو انجام دهید. بهتر است لباس‌های خنک بپوشید با سرعت کمتر بدوید.

 

با ورزش کردن در هوای گرم در هر ساعت یک لیتر عرق از بدن خارج می‌شود بنابراین بهتر است بدن به شرایط گرم عادت داشته باشد تا کمتر دچار آسیب شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------