نشت جیوه از دندان های پرشده در اثر تصویربرداری ام آر آی



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,جیوه
محققان دریافتند اسکن ام آر آی (MRI) با بسامد بسیار بالا، موجب نشت جیوه از دندان های پرشده با آمالگام می شود. 

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری ساینس دیلی، اسکن ام آر آی 1.5 تسلا که توان پایینی دارد و معمولا مورد استفاده قرار می گیرد، تاثیر بر دندان های پرشده ندارد، اما اسکن 7 تسلا که در سال 2017 مورد تایید وزارت غذا و داروی آمریکا قرار گرفت، می تواند آثار غیرقابل پیش بینی بر دندان های پرشده با آمالگام داشته باشد.

 

ماده آمالگام که 50 درصد آن از جیوه تشکیل شده است، می تواند مشکلاتی را در سلامت افراد ایجاد کند. وزارت غذا و داروی آمریکا استفاده از آمالگام را برای پرکردن دندان افراد بالغ و بزرگ تر از 6 سال بدون خطر اعلام کرده است؛ اما استفاده از این ماده در کشورهایی مانند سوئد، نروژ، دانمارک و آلمان ممنوع است.

 

در این تحقیقات مشخص شد پس از تصویربرداری ام آر آی با بسامد بسیار بالا مقادیر زیادی از جیوه در دهان آزاد می شود. به اعتقاد محققان دلیل این امر می تواند تغییر فاز مواد آمالگام یا تشکیل میکرومدارهایی در آن باشد که موجب خوردگی الکتروشیمیایی در اثر نیروی حاصل از میدان مغناطیسی می شود.

 

در حال حاضر محققان سه پروژه را به طور همزمان به منظور بررسی تغییر فاز و دمای آمالگام در میدان های مغناطیسی با شدت مختلف آغاز کرده اند تا دلیل نشت جیوه از این ماده را شناسایی کنند.

 

گزارش کامل این تحقیقات در نشریه Radiology منتشر شده است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------