اولین اطلس کامل سلول های تومور ریه تدوین شد



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,
محققان دانشگاه لوون بلژیک با مطالعه هزاران تومور سالم و سرطانی ریه اولین اطلس کامل از سلول های تومور ریه را تدوین کردند. 

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری ساینس دیلی، نتایج این مطالعات با تفکیک 52 نوع سلول، نشان می دهد تومورها بسیار پیچیده تر از آن چیزی هستند که پیش از این به نظر می رسید.

 

محققان برای انجام این تحقیقات از تکنیک RNAseq استفاده کردند و تقریبا 100 هزار سلول مستقل سرطانی و سالم را در بخش های مختلف ریه از جمله رگ های خونی، سیستم ایمنی و فیبروز مورد مطالعه قرار دادند.

 

در این تحقیقات برای اولین بار سلول های تومورها در محیط طبیعی زندگی خود مورد مطالعه قرار گرفتند و محققان توانستند سلول های تومور را با سایرسلول های خارج از تومور مقایسه کرده و تاثیرات وجود تومور را بر هر دو نوع سلول بررسی کنند.

 

اطلس جامعی که توسط محققان تدوین شده است معیار مناسبی را برای تشخیص انواع سلول هایی که پیش از این تنها در مدل های حیوانی یا محیط های آزمایشگاهی شناخته شده اند، در بدن انسان فراهم می کند و امکان تطبیق عملکرد و ویژگی های این سلول هار ا در مدل های حیوانی و بدن انسان در اختیار می گذارد.

 

تومورها اکوسیستم های بسیار پیچیده ای هستند که دائما با محیط اطراف تعامل دارند. نتایج این تحقیقات راه را برای توسعه استراتژی های جدید به منظور جلوگیری از تشکیل رگ های خونی درون تومورها و بررسی اهداف جدید برای ایمونو تراپی هموار می کند.

 

گزارش کامل این تحقیقات در نشریه Nature Medicine منتشر شده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------