وزیر بهداشت خبر داد؛ نظارت ۴۵۰۰ بازرس بر مراکز توزیع غذا/آماده‌باش ۱۸ هزار پرسنل ۱۱۵



 اخبارپزشکی,خبرهای پزشکی, وزیر بهداشت

وزیر بهداشت در رزمایش نوروزی پلیس راهور گفت: همزمان با آغاز این رزمایش ۱۸ هزار نفر از پرسنل اورژانس ۱۱۵ در آماده‌باش برای خدمت‌رسانی به مسافران نوروزی قرار می‌گیرند.

به گزارش مهر، دکتر سیدحسن هاشمی با اشاره به آغاز رزمایش سراسری طرح نوروزی پلیس با شعار کاهش تلفات جاده‌ای گفت: همکارانم در سراسر کشور در ۵۷۰ بیمارستان که کارشان تعطیل‌بردار نیست به صورت جهادی و بسیجی داوطلبانه در خدمت مسافران نوروزی هستند و امیدواریم که امسال میزان رضایتمندی مردم از فعالیت‌های کادردرمانی نسبت به سال گذشته افزایش داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه میزان خدمت‌رسانی و دسترسی به کادردرمانی خصوصی در طول نوروز کمتر از بیمارستان‌های دولتی است، افزود: در بخش اورژانس جاده‌ای همکارانم حضور جدی‌تری را در کنار پلیس خواهند داشت و امسال حضور ناوگان زمینی و خدمات آمبولانس هوایی در ۲۱ پایگاه بسیج شده است تا میزان تلفات جاده‌ای کاهش پیدا کند.

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه نقش ما کمتر از نقش مردم است، افزود: رانندگان و سرنشینان خودروها می‌توانند با رعایت به جای قانون و مراقبت از همسفران خود نقش بیشتری در کاهش میزان تلفات جاده‌ای داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه بر اساس آمارها، شایع‌ترین علت مرگ و میر، واژگونی خودروها و خواب‌آلودگی رانندگان اعلام شده است، افزود: همه باید رعایت کنند تا این ایام به تلخ‌کامی منجر نشود.

وزیر بهداشت همچنین گفت: ۱۸ هزار نفر از کارمندان اورژانس ۱۱۵ در خدمت مردم هستند و به نظر می‌رسد اگر اینها را به یک سوم ظرفیت بیمارستانی کشور اضافه کنیم، در مجموع ۹۰ هزار نفر در ایام نوروز مشغول خدمت‌رسانی در کادردرمانی و بهداشت به مردم هستند.

وی با اعلام اینکه علاوه بر کادر درمان، در حوزه بهداشت محیط نیز نظارت بر مراکز تهیه و توزیع غذا، رستوران‌های شهری و جاده‌ای در شهر و جاده نیز وجود دارد، افزود: ۴ هزار و ۵۰۰ ناظر به صورت شبانه‌روزی  مراکز تهیه و توزیع غذا را زیر نظر دارند تا از بروز حوادث احتمالی در بحث غذا و دارو جلوگیری کنند.

هاشمی با اعلام شماره‌تماس‌های ۱۹۰ و ۱۴۹ افزود: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده تخلفات در بحث غذا و توزیع آن در رستوران‌ها و مراکز اقامتی مراتب را با این دو شماره تماس در میان گذاشته تا با افراد خاطی و سودجویان به صورت جدی برخورد شود.

 

 اخبار  پزشکی  -  مهر 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------