تفاهم سازمان‌های "غذا و دارو" و "استاندارد" درباره مواد خوراکی



 اخبارپزشکی ,خبرهای  پزشکی, سازمان غذا و دارو

مدیر کل نظارت بر فراورده‌های غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو، گفت: با ابلاغ معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو بخش‌نامه اجرایی تفاهم نامه سازمان غذا و دارو و سازمان استاندارد ابلاغ شد.

به گزارش ایسنا، دکتر بهروز جنت اظهار داشت: در راستای اجرای فرامین مقام معظم رهبری در زمینه " اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل " و نیز حمایت از تولید داخل و کاهش هزینه‌های غیرضروری تولید و رفع موازی کاری و افزایش همکاری‌های بین سازمانی برای ارتقای ایمنی، سلامت و کیفیت فرآورده‌های خوراکی، آشامیدنی، آرایشی، بهداشتی، تجهیزات و ملزومات پزشکی و به منظور اجرایی کردن مفاد تفاهم نامه فیمابین سازمان ملی استاندارد ایران و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، بخش‌نامه اجرایی تفاهم نامه سازمان غذا و دارو و سازمان استاندارد با ابلاغ معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو به واحدهای تابعه ابلاغ شد.

جنت افزود: بر این اساس فرد یا افرادی که براساس ضوابط و مقررات جاری هریک از دو سازمان، تایید صلاحیت شده‌اند و دارای پروانه معتبر مسئول فنی یا مدیر کنترل کیفیت هستند، صدور و تمدید پروانه دیگر به استناد پروانه موصوف لازم‌الاجرا است.

وی با اشاره به اینکه اجرای ضوابط و مقررات اعلام شده از سوی هر سازمان، توسط فرد تایید صلاحیت شده الزامی است، یادآور شد: آموزش مسئولین فنی و مدیران کنترل کیفیت براساس ضوابط هر دو سازمان، جداگانه انجام خواهد شد و متقاضی باید تاییدیه‌های آموزشی لازم را پس از دریافت پروانه سازمان دوم، ظرف مدت سه ماه ارائه کند.

بنابر اعلام روابط عمومی سازمان غذا و دارو، جنت تصریح کرد: نتایج آزمون صادر شده توسط آزمایشگاه‌های تابعه و تائید صلاحیت شده هر یک از دو سازمان مورد پذیرش قرار می گیرد و نیازی به انجام نمونه برداری و آزمون مجدد توسط سازمان دیگر نیست.

جنت در پایان خاطر نشان کرد: بنا بر ابلاغ رئیس سازمان غذا و دارو، معاونین غذا و داروی سراسر کشور مسئول پیگیری این بخشنامه در حوزه خود هستند.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------