سلول های جنینی و شرایط استفاده در زمینه طب بازساختی کشف شد



  اخبار پزشکی,خبرهای  پزشکی , سلول های بنیادی جنینی

محققان سنگاپوری در مطالعاتشان بخشی از ژنوم جهش یافته را طی کشت طولانی مدت سلول های بنیادی جنینی شناسایی کرده اند.

 به گزارش مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سلول های بنیادی، در مطالعه ای که اخیرا صورت گرفته است، محققان سنگاپوری با همکاری دانشگاه شفیلد به مطالعه ۱۲۵ رده سلول بنیادی جنینی انسانی که از نظر نژادی متفاوت بودند پرداختند.

 

این رده ها از ۳۸ آزمایشگاه مختلف در سراسر دنیا جمع‌اوری شده بود و پایداری ژنومی این سلول های بنیادی جنینی را مورد مطالعه قرار دادند. از آن جایی که این سلول های بنیادی جنینی یکی از کاندیداهای اصلی استفاده در طب بازساختی و سلول درمانی هستند، بررسی ثبات ژنتیکی آن ها طی کشت های سلولی بسیار مهم است.

 

به نظر می رسد که این سلول ها طی کشت های طولانی مدت دچار موتاسیون هایی می شوند که می تواند قابلیت استفاده از این سلول ها در طب بازساختی را مختل کند. اما شواهد نشان می دهد که برخی از این موتاسیون ها در طولانی مدت مزیت های گزینشی نیز برای سلول ها داشته اند، برای مثال این جهش موجب افزایش قابلیت خودنوزایی این سلول های بنیادی جنینی شده اند.

 

این مطالعه تاکید دارد که بسیاری از تغییرات کروموزومی به طور مکرر رخ می دهند و منجر به افزایش نسخه ها در برخی از نواحی ژنوم می شوند.

 

کاریوتیپ مولکولی صورت گرفته و در این مطالعه نشان داده است که حدود ۲۰ درصد سلول هایی که از نظر کاریوتیپ طبیعی هستند در برخی از نواحی خاص مربوط به کروموزوم ۲۰ شان تفصیلات زیرکاریوتیپی را نشان می دهند.

 

این نواحی یکی از نواحی مشخص از نظر کاریوتیپی برای تغییر است. داده های بدست آمده در این مطالعه برای درک بهتر فراوانی و نوع تغییرات ژنتیکی اثر گذار روی سلول های بنیادی جنینی انسانی کشت شده موثر است و بحثی مهم در ارزیابی سلول ها برای کاربردهای بالقوه درمانی است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------