اخبار پزشکی

باکتری دندان،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی

ساخت سلاح لیزری برای از بین‌ بردن باکتری‌های دندان

محقق ایرانی دانشگاه پنسیلوانیا و همکارانش با استفاده از نانو ذرات و لیزر سلاحی برای از بین بردن بیوفیلم‌ها و باکتری‌های…

سه عامل سبک زندگی که ریسک سرطان سینه را کاهش می دهد



  اخبار پزشکی,خبرهای پزشکی,سرطان سینه

به گفته محققان، سبک زندگی تاثیرگذار بر سلامت جسمی، به کاهش ریسک سرطان سینه در زنان هم کمک می کند.

 به گزارش مهر، در این بررسی ها مشخص شد ورزش منظم، حفظ وزن سالم و عدم مصرف الکل سه عامل تاثیرگذار بر کاهش ابتلا به سرطان سینه هستند. این گزارش مبتنی بر بررسی بالغ بر ۱۰۰ مطالعه قبلی است.

 

محققان دریافتند ورزش منظم با کاهش کم ریسک ابتلا به سرطان سینه مرتبط است. از سوی دیگر، این خطر در زنانی که الکل مصرف می کردند افزایش زیادی داشت.

 

همچنین زنان دارای اضافه وزن در دوره بزرگسالی با ریسک بالای سرطان سینه بعد از یائسگی مواجه بودند.

 

دکتر آنی مک تیرنان، سرپرست تیم تحقیق در مرکز تحقیقات سرطان فرد هاچینسون واشنگتن، در این باره می گوید: «انتخاب سبک زندگی سالم همانند بستن کمربند ایمنی در اتومبیل است. تضمین نمی کند که شما در تصادف اتومبیل مجروح نمی شوید، اما خطر آسیب و جراحت را به شکل قابل توجهی کاهش می دهد.»

 

به گفته محققان، برخی از فاکتورهای پرخطر ابتلا به سرطان سینه نظیر افزایش سن و داشتن سابقه خانوادگی ابتلا به سرطان قابل تغییر نیست، اما سبک زندگی کاملا متفاوت است.

 

محققان تاکید می کنند بیش از ۵۰ درصد از سرطان ها با تغییر در سبک زندگی قابل پیشگیری هستند. سبک زندگی سالم علاوه بر کاهش ریسک ابتلا به سرطان، ابتلا به برخی بیماری ها نظیر دیابت نوع۲ و بیماری قلبی را هم کاهش می دهد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------