مصرف برنج سفید در دوران بارداری ریسک چاقی کودک را افزایش می دهد



  اخبارپزشکی ,خبرهای پزشکی, برنج سفید

کودکان متولدشده از زنان مبتلا به دیابت بارداری و زنانی که رژیم غذایی شان حاوی نسبت بالای دانه های تصفیه شده بود در معرض ریسک بالای چاقی تا سن ۷ سالگی هستند.  

به گزارش مهر، دانه های تصفیه شده که منبع اصلی کربوهیدرات های رژیمی هستند با ابتلا به دیابت نوع۲، چاقی و بیماری قلبی مرتبط هستند.

 

یافته ها نشان می دهد کودکان متولدشده از زنان مبتلا به دیابت بارداری که عمدتا دانه ها و غلات تصفیه شده مصرف کرده اند (بیش از ۱۵۶ گرم در روز) در مقایسه با کودکانی که مادرشان مقادیر کمی غلات تصفیه شده مصرف کرده (کمتر از ۳۷ گرم در روز) دو برابر بیشتر در معرض ابتلا به چاقی تا سن ۷ سالگی قرار دارند.

 

به گفته محققان موسسه ملی سلامت آمریکا، حتی با کنترل عوامل دیگر تاثیرگذار بر وزن کودکان نظیر میزان فعالیت فیزیکی و مصرف میوه، سبزیجات و شیرینی جات، ارتباط بین مصرف دانه ها و غلات مادر در طول بارداری و چاقی کودکان تا سن ۷ سالگی همچنان وجود داشت.

 

حتی محققان با بررسی داده های حیوانی که در آن جنین در معرض کربوهیدرات های تصفیه شده رژیمی قرار گرفته بود دریافتند نوزاد مستعد چاقی است از اینرو محققان بر نقش بالقوه برنامه ریزی تغذیه ای در دوره بارداری تاکید دارند.

 

در این مطالعه، تیم تحقیق گزارش مربوط به ۹۱۸ جفت مادر و کودک را بررسی کردند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------