آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

محسن هاشمی: فساد سیستماتیک عموماً از تاثیرات تصمیمات حاکمیتی آغاز می‌شود

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی ایران می‌گوید: فساد اداری عمدتاً از قوانین و آیین‌نامه‌ها و بخشنامه‌های موجود در کشور و تناقض‌های…

درگیری های مسلحانه در 8 کیلومتری دمشق / صالحی:‌ اسد باید انتخابات آزاد برگزار کند



 

 

رویترز نوشت که ارتش سوریه پس از دو روز درگیری و عملیات نظامی توانست دوباره کنترل مناطقی در اطراف دمشق را از "ارتشی های جدا شده" ، به دست بگیرد.

به گزارش عصر ایران، این مناطق تنها چند کیلومتر تا شهر دمشق پایتخت سوریه فاصله دارند. با این حال رسانه های متعددی گزارش دادند مجموعه ای از جداشدگان ارتش سوریه که خود را "ارتش آزاد سوریه" می خوانند دیروز یکشنبه توانستند یک عملیات نظامی در مسیر فرودگاه دمشق انجام دهند.

رویترز به نقل از یکی از مخالفان نوشت که جداشدگان از ارتش سوریه موسوم به ارتش آزاد سوریه از مناطق تحت کنترل خود در حومه دمشق ، عقب نشینی کردند و هم اکنون ارتش سوریه در حال جستجوی خانه به خانه و بازداشت مخالفان است.

سخنگوی ارتش آزاد سوریه هم در ترکیه گفت که ارتش سوریه با استفاده از تانک توانست کنترل مناطق حومه دمشق را پس بگیرد اما ارتش آزاد سوریه همچنان در منطقه فعال است.

مخالفان می گویند که ارتش سوریه حدود 50 تانک و خودروی زرهی را وارد منطقه حومه دمشق کرده و حدود 19 نفر در این حمله کشته شدند.

 

جداشدگان از ارتش سوریه به نام ارتش آزاد سوریه در حومه دمشق

 

سوریه , مخالفان , بشار اسد

 

رویترز می نویسد که مخالفان مسلح بر مناطقی سیطره داشتند که تا دمشق، حدود هشت کیلومتر فاصله داشت.
این مناطق در طول 10 ماه اعتراضات داخلی ضد حکومتی، به شدت فعال و بارها شاهد عملیات های نظامی ارتش بودند.

یکی از مخالفان از منطقه "کفر بطنا" در حومه دمشق نیز گفت: هم اکنون در این منطقه جنگ خیابانی به راه است و جنازه ها در خیابان ها باقی مانده اند.

شماری از شهروندان ساکن دمشق هم گفته اند که شاهد حضور نیروهای ارتش و افزایش نیروهای پلیس در میدان های اصلی دمشق بوده اند.

این خبرها نشان می دهد درگیری ها در سوریه میان ارتش و جداشدگان از ارتش به مناطق نزدیک دمشق پایتخت این کشور رسیده است. در این هفته ، شهر حلب، مهمترین شهر اقتصادی سوریه نیز پس از ماه ها سکوت، شاهد تظاهرات ضدحکومتی بود. با این حال، در شهر دمشق هنوز اثری از تظاهرات بزرگ مخالفان به چشم نمی خورد.

پیش از این و در هنگام کنترل مناطق حومه دمشق توسط جداشدگان از ارتش، شماری از خبرنگاران خارجی و ناظران اتحادیه عرب با سفر به حومه دمشق، این موضوع را تایید کرده و گفته بودندکه نیروهای دولتی سوریه در این مناطق، حضور ندارند بلکه مردم معترض را دیده اند که با در دست داشتن پرچم سابق سوریه، شعارهای ضدحکومتی سر می دهند.

آنها همچنین گفته اند که افراد مسلح که خود را عضو ارتش آزاد سوریه می خوانند، با ایجاد ایست بازرسی ها و مراکزی، کنترل اوضاع را به دست گرفته اند. آنها با پایین آوردن پرچم فعلی سوریه، پرچم گذشته این کشور را برافراشته بودند.

این در حالی است که اتحادیه عرب چند روز پیش اعلام کرد به دلیل ادامه خشونت های دولتی در سوریه، فعالیت ناظران خود در این کشور را متوقف می کند.

قبل از این اقدام، کشورهای عربستان سعودی، قطر، کویت، عمان، بحرین، امارات و مراکش، ناظران خود را از هیات های ناظران اتحادیه عرب در سوریه، خارج کرده بودند.

هم اکنون نبیل العربی دبیرکل اتحادیه عرب و شیخ حمد بن جاسم آل ثانی نخست وزیر و وزیر خارجه قطر به عنوان رئیس دوره ای شورای وزیران خارجه اتحادیه عرب با سفر به نیویورک، قصد دارند در نشست شورای امنیت حاضر شوند. آنها سعی می کنند اعضای شورای امنیت را به تایید راه حل اتحادیه عرب درباره سوریه قانع کنند.
واگذاری اختیارات ریاست جمهوری سوریه از طرف بشار اسد به معاونش مهمترین بخش این راه حل است.

دولت سوریه اتحادیه عرب را متهم می کند که برای دخالت خارجی در سوریه، زمینه سازی می کند.

در همین حال، علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه ایران در حاشیه نشست اتحادیه عرب در شهر آدیسا بابا پایتخت اتیوپی گفت که دولت سوریه باید انتخابات آزاد برگزار کند . این کشور باید قانون اساسی مناسب داشته باشد و دولت به احزاب سیاسی مختلف باید اجازه فعالیت آزادانه بدهد.
وی افزود: این وعده هایی است که بشار اسد رئیس جمهور سوریه مطرح کرد. باید به سوریه وقت داد تا بتواند به این اقدامات دست بزند.../عصرایران

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------