آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

آخرین خبرها از حکم اعدام توماج صالحی از زبان وکیلش

امیر رئیسیان، وکیل توماج صالحی فرایند پرونده این خواننده را توضیح داده. آقای رئیسیان می‌گوید حتی اگر دادگاه بدوی بر رأیش اصرار کند، باز حکم…

آشنا: روحانی هم اعتراضات دانشجویان را شنید؛ هم صدای معلمان و کارگران معدن را



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,حسام‎الدين آشنا

مشاور فرهنگی رئیس جمهور از لزوم تشکیل هیات ملی برای شناسایی دقیق علل و عوامل موثر در حادثه معدن یورت سخن گفت.

 حسام‎الدين آشنا در گفت و گو با خبرآنلاين، با اشاره به اينکه حجت الاسلام حسن روحاني در طول رياست جمهوري خودش را موظف مي دانست که صداي اقشار مختلف مردم را بشنوند؛ افزود: ايشان هم به صداي دانشجويان در 16 آذر گوش دادند هم اعتراضات معلمان را در روز معلم شنيدند و هم ناله ها و گلايه هاي معدن کاران را در بازديد از معدن يورت.

 

به گفته وي، براي رئيس جمهور اين مهم است که بي واسطه و با عبور از رويه هاي مرسوم اداري حقايق را از نزديک و از دهان مردم بشنوند.

 

آشنا خاطرنشان کرد: تجربه معدن يورت به همه ما آموخت که هيات ملي گزارش پلاسکو مسيري درست براي شناسايي دقيق علل و عوامل حوادث بزرگ در پيش گرفته بود. مساله مسئوليت پذيري مالکان و سهامداران در قبال اين حادثه تلخ، ضوابط بيمه اي ميان کارفرمايان، معدنکاران و سازمان تامين اجتماعي، ميزان مسئوليت پذيري مقامات اداري و محلي، بازنگري شرايط ايمني و و ايمني محل کار، استاندارد سازي شرايط کار، مساله بازنشستگي و حمايت هاي حقوقي از معدن کاران، مسائل تکنولوژيک استخراج معادن و ... از جمله مسائل مهمي است که بايد در گزارش ملي معدن يورت مورد توجه قرار گيرد.

 

مشاور فرهنگی رئیس جمهور در پايان گفت: هيات‎هاي مستقل، اعضاي حرفه اي دانشگاهي و مستقل اين هيات مي توانند آينده معدنکاري در ايران را تغيير دهند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------