آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

حملات مستقیم اسرائیل و ایران به یکدیگر، پایان یافته| اسرائیل از موشک‌های دوربرد استفاده کرد

در پی پرواز چند شی ناشناس در اطراف پایگاه شکاری اصفهان و فعال‌شدن پدافند هوایی در بامداد جمعه سی ان ان از قول یک منبع اطلاعاتی منطقه‌ای…

نقش بابک زنجانی در تامین اجتماعی



اخبار,اخبار سیاسی , بابک زنجانی

 

اخبار سیاسی - نقش بابک زنجانی در تامین اجتماعی

تامین اجتماعی دیگر تنها یادآور بیمه و حمایت از افراد جامعه نیست بلکه با خود داستان‌هایی از تخلفات را نیز به همراه دارد.

بعد از آنکه دولت دهم به کار خود پایان داد و با افشا شدن برخی تخلفات پیرامون تامین اجتماعی، کمیته تحقیق و تفحص مجلس بر آن شد تا در مورد این سازمان و تخلفات آن گزارشی دقیق تهیه کند. نایب‌رئیس هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی به خدشه‌دار شدن اعتبار و برند سازمان تامین اجتماعی طی 8سال گذشته اشاره و اظهار کرد: تحقیق و تفحص از تامین اجتماعی به دلیل تخلقات گسترده‌ای که در آن زمان شکل گرفت انجام شد که مجلس گزارش تحقیق و تفحص را در اختیار سازمان قرار داده و اکنون شعبه و اداره مشخصی در قوه قضاییه مشغول رسیدگی به پرونده است.

 

علی حیدری به ایسنا، درباره آخرین وضعیت پرونده تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی گفت: در برخی ادوار در ارتباط با اموال و ساختارهای دولتی اتفاقاتی می‌افتد که دولت می‌تواند خودش را ترمیم کند زیرا به بودجه نفت و مالیات متصل است. وی افزود: اما یک سازمانی چون تامین اجتماعی که خودش یک سازمان درآمد - هزینه محسوب می‌شود و باید خود را تامین کند در صورت بروز چنین مشکلاتی با سختی مواجه خواهد شد.

 

حیدری با بیان اینکه مجلس گزارش تحقیق و تفحص را در اختیار سازمان قرار داده است، گفت: اکنون شعبه و اداره مشخصی در قوه قضاییه مشغول رسیدگی به پرونده است. قطعا زمان رسیدگی به این پرونده و صدور احکام به لحاظ پیچیدگی و گستردگی که دارد زمان‌بر خواهد بود. وی با اشاره به اینکه پس از دریافت گزارش، تحلیل و آسیب شناسی صورت پذیرفت و اقدامات لازم در راستای کاهش زمینه‌های بروز تخلف انجام شد، عنوان کرد: بر این اساس بسیاری از ضوابط زمینه‌ساز بروز تخلف، اصلاح شد.

 

وی در پاسخ به این پرسش که افراد دخیل در این پرونده چند نفر بودند؟ افزود: احصای تعداد دقیق افراد دخیل مشکل است زیرا این اتفاق در ادوار و حوزه‌های مختلف رخ داده است. نایب‌رئیس هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی بیان داشت: تا آنجا که در حیطه اختیارات و وظایف هیات‌‌مدیره و مدیرعامل بود، برخورد لازم با متخلفان انجام شده و بخشی نیز در حال پیگیری و انجام است.

 

عده‌ای در برخی شرکت‌ها تخلفاتی داشتند که برکنار و افراد جدیدی جایگزین آنها شدند. برخی شرکت‌ها نیز مورد حسابرسی ویژه قرار گرفتند و حسابرسی داخلی در آنها تقویت شده تا پس از انجام حسابرسی‌های لازم، در صورت اثبات تخلفات، هیات مدیره نسبت به مسببین اعلام جرم کرده و رسیدگی در محاکم قضایی یا هیات رسیدگی به تخلفات اداری انجام شود.


 بابک زنجانی و تامین اجتماعی
این روزها هرجا صحبتی از مفاسد اقتصادی، تخلفات مالی و ... به میان می‌آید ردپای بابک زنجانی نیز در آنجا مشاهده می‌شود. معاون اقتصادی سازمان تامین اجتماعی با اشاره به اینکه هیچ معامله‌ای با بابک زنجانی انجام نشده است، گفت: با مدیریت درست هیچ سهامی از شرکت‌های زیرمجموعه به زنجانی منتقل نشد و بدهی 30 هزار میلیاردی وی به تامین اجتماعی صحت ندارد.

 

نجات امینی در گفت‌وگو با مهر در مورد نقش بابک زنجانی در سازمان تامین اجتماعی افزود: وی تفاهمنامه ای امضا کرد مبنی بر اینکه یکسری از شرکت‌های زیرمجموعه را خریداری کند اما این تفاهمنامه اجرایی نشد.

 

وی در پاسخ به اینکه بدهی 30 هزار میلیارد تومانی بابک زنجانی به سازمان تامین اجتماعی صحت دارد گفت: این حرف صحت ندارد و وی ادعا کرده بود که پولی را از طریق بانکی در مالزی به حساب سازمان واریز کرده و بانک مسکن نیز تاییدیه آن را انجام داده و سازمان نیز در ازای آن یک چک تضمینی صادر کرده بود. امینی اظهار داشت: وی هیچ نقشی در سازمان نداشت به طوری که هیچ‌یک از شرکت‌های ما نیز واگذار نشده و چون سهمی منتقل نشده طلبی نیز از بابک زنجانی نداریم.

 

خوشبختانه بابک زنجانی مدیریت شد و بزرگترین هنر مدیریتی سازمان بود که نگذاشت سهمی منتقل شود. وی در پاسخ به اینکه آیا هر فردی می‌تواند نسبت به خرید و فروش سهم در سازمان تامین اجتماعی اقدام کند؟ گفت: برای ما فرقی نمی‌کند که چه کسی این کار را انجام دهد و کار ما خرید و فروش سهم است و هر روز در بازار سرمایه هستیم اما باید پول فرد مراجعه کننده کثیف نباشد که در این صورت باز هم ما وظیفه‌ای نداریم و نهادهای نظارتی باید این موضوع را کنترل کنند.

 

امینی در مورد تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی و اینکه با واقعیت منطبق است گفت: این تحقیق در حوزه‌های مختلف انجام شده و یک‌بعدی نبوده و برخی از مسائلی که به ما منتقل کردند پذیرفتنی است مانند کنترل‌های داخلی که در شرکت‌ها وجود نداشته که پذیرفتیم و درحال حاضر نیز آن را اصلاح می کنیم. به نظر می رسد حضور بابک زنجانی در پرونده سازمان تامین اجتماعی بسیار چشمگیر بوده است به همین دلیل آرمان بر آن شد تا مسئله را به‌طور مستقیم از اعضای کمیته تحقیق و تفحص سوال نماید که متاسفانه هیچ کدام از اعضا به تماس‌های مکرر آرمان پاسخ ندادند و تنها نادر قاضی‌پور بود که اشاره کرد: روز یکشنبه در جلسه سران سه قوه آقای لاریجانی پیش از این از مسئولین قضایی خواستار پیگیری مسئله پرونده تامین اجتماعی بود و این مسئله پیگیری شد.

 

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر نقش بابک زنجانی گفت: در این پرونده اصل بابک زنجانی است. وی تنها به همین جمله اکتفا کرد و بیشتر از این حاضر به گفت و گو و توضیح بیشتر نشد.
اخبار سیاسی - آرمان

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------