آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

آخرین خبرها از حکم اعدام توماج صالحی از زبان وکیلش

امیر رئیسیان، وکیل توماج صالحی فرایند پرونده این خواننده را توضیح داده. آقای رئیسیان می‌گوید حتی اگر دادگاه بدوی بر رأیش اصرار کند، باز حکم…

اظهارات محسنی اژه ای درباره برخورد با پرونده های "صاحبان قدرت و ثروت"



اخبار,اخبار سیاسی ,محسنی اژه ای

 

اخبار سیاسی - اظهارات محسنی اژه ای درباره برخورد با پرونده های "صاحبان قدرت و ثروت"

وي ادامه داد: آيا شايسته است نظامي اسلامي با اقتدار و قدرتي كه در سطح بين المللي دارد در كشور خود شاهد برخي ناهنجاريها و مشكلات باشد؟ در حال حاضر برخي از كشورها كه ايران را الگوي خود مي دانند، برخي مسائل نظير مظاهر فساد برايشان غيرمنتظره است

معاون اول قوه قضائيه گفت: كشوري كه شاخ آمريكا را شكسته بايد بتواند مفسدين را هم سرجاي خود بنشاند.

به گزارش مهر، غلامحسين محسني اژه اي، ظهر پنچشنبه در مراسم توديع و معارفه رئيس كل دادگستري خراسان رضوي اظهار كرد: كشوري كه شاخ آمريكا را شكسته بايد بتواند مفسدين را هم سرجاي خود بنشاند زيرا اين نظام كارهاي نشدني بسياري را با بهره گيري از رهنمودهاي امام راحل و رهبر معظم انقلاب به ثمر رسانده است.

وي بيان كرد: نظام اسلامي براي اينكه  بتواند برخي نابساماني ها را سامان ببخشد بايد چند شرط را در نظر بگيرد و اولين شرط اين است كه همه در مقابل منكر، يك موضع و صداي واحد داشته باشيم و در اين صورت پيروز خواهيم بود اما اگر از يك قوه يك صدا و از قوه و دستگاه ديگر تفسيرها و صداي متفاوتي شنيده شود هيچ گاه موفق نخواهيم بود.

وي با تاكيد بر اينكه نبايد در مورد يك موضوع قرائت هاي متفاوتي داشته باشيم، افزود: شرط دوم در موفقيت كشور اين است كه از ارزش هاي نظام و انقلاب دفاع كنيم و نبايد از تهديدات دشمن و از شعار دادن بترسيم و با كسي رودربايستي داشته باشيم؛ بنابراين مردم حزب اللهي و متدين از دفاع در برابر ارزش ها نهراسند و نگران اين مسئله نباشند كه ممكن است مدعيان حقوق بشر بدشان بيايد زيرا حكومت و نظام اسلامي در برابر دنيا و آخرت مردم مسئول است. مگر مي شود كه بگوييم خادم نظام هستيم اما در برابر دين و دنياي مردم مسئوليتي بر عهده نداريم؟

نظام اسلامي در برابر دنيا و آخرت مردم وظيفه و تكليف دارد
اژه اي تاكيد كرد: نظام اسلامي در برابر دنيا و آخرت مردم وظيفه و تكليف دارد و نمي توان همه موضوعات را با توصيه حل كرد، مگر مي شود ما در برابر سلامت جان مردم تكليف داشته باشيم اما در برابر روح آدم ها هيچ تكليفي نداشته باشيم، نمي شود كه حكومت فقط براي چهار روز دنياي فاني برنامه ريزي كند.

معاون اول قوه قضائيه تاكيد كرد: يكي از وظايف حكومت اسلامي اين است كه موانع و مزاحمت ها در مسير بهشت الهي را بردارد لذا دليلي براي ترس و محافظه كاري وجود ندارد.

وي با اشاره به اينكه قوه قضائيه مي تواند در نشان دادن اقتدار نظام اسلامي در داخل كشور نقش بسزايي داشته باشد، افزود: وظيفه اصلي قوه قضائيه؛ گسترش عدالت، ايجاد امنيت، تضعيف و مجازات مجرمين، اصلاح مجرمين و نظارت بر حسن اجراي قوانين است و اگر مي خواهيم عدالت محقق شود بايد براساس موازين و قانون حركت كنيم و كساني كه ملتزم به قانون نيستند با قدرت قضايي آنها را وادار به تمكين از قانون كنيم.

قوه قضائيه بايد بيش از همه به قانون التزام داشته باشد
اژه اي تصريح كرد: قوه قضائيه بايد بيش از همه به قانون التزام داشته باشد و در اين راستا ضرورت دارد تا قانون شكنان و كساني كه قانون را زيرپا مي گذارند با قدرت قضاء سرجاي خود نشانده شوند و اگر مي خواهيم اين اقتدار را به دست آوريم بايد قوه قضائيه مقتدر، كارآمد و صريح العمل داشته باشيم. 

معاون اول قوه قضائيه عنوان كرد: اگر مردم به صحت عمل و اقتدار ما اعتقاد نداشته باشند كاري پيش نمي رود، مردم بايد صحت عمل و كارآيي را ببينند و قضاوت ما را قضاوت به حق ببينند.

به گفته وي هنگامي كه در چارچوب قانون عمل كنيم يعني قضاوت به حق داشته ايم و بي ترديد تحت فشار سياسي و فشار تبليغاتي نمي توان قضاوت به حق داشت. 

اختلاف برداشت از قانون
حجت الاسلام اژه اي با اعلام اينكه مشورت در قوه قضائيه با استقلال اين قوه منافاتي ندارد، يادآور شد: يكي از گرفتاري ها در اين حوزه مربوط به اختلاف برداشت از قانون و اتخاذ تصميمات مختلف است و در اين ميان چند صدايي شدن كارها را مشكل تر مي كند.

وي تاكيد كرد: امروز در كنار همه موارد بايد فرآيند رسيدگي به كارها نيز كوتاه شود زيرا يكي از دغدغه هاي مردم فرآيند طولاني رسيدگي به پرونده ها است و در اغلب موارد احكام به موقع و زود اجرايي نمي شود.

نبايد با پرونده هايي كه صاحبان قدرت و ثروت پشت سر آن قرار دارد انفعالي برخورد كرد
وي با اشاره به اينكه نبايد با پرونده هاي مهمي كه صاحبان قدرت و ثروت پشت سر آن قرار دارد انفعالي برخورد كرد، گفت: مديريت اين پرونده ها يكي از نشانه هاي اقتدار نظام اسلامي است و بايد با ناهنجاريهاي اجتماعي نظير مظاهر فساد كه دشمن پشت سرآن قرار دارد برخورد جدي صورت گيرد.   

معاون اول قوه قضائيه تصريح كرد: نظام اسلامي ايران امروز مفتخر و سربلند است كه با ايمان و  توكل به حضرت حق، ايمان به وعده هاي الهي و اطاعت از ولي فقيه، مجاهدت و صبر توانسته پرچم اقتدار اسلام را در دنيا به اهتزاز درآورد.

وي ادامه داد هيچ زماني مانند امروز اسلام ناب چنين اقتداري را در دنيا نداشته و در طول سنوات بعد از انقلاب قدرت هاي استكباري و سلطه و قدرت هاي شيطاني تلاش كردند تا پرچم اسلام و انقلاب اسلامي در دنيا به اهتزاز در نيايد و صداي اسلام ناب شنيده نشود اما امروز با سربلندي اعلام مي كنيم كه اين كشور بر همه توطئه ها فائق آمده است.

معاون اول قوه قضائيه يادآور شد: ايران اسلامي نه تنها در معادلات منطقه اي بلكه در معادلات دنيا نيز تاثير بسزايي دارد و قدرت هاي بزرگ دانند كه اگر يك كشور بخواهد قدرت نمايي كند بايد از كارت جمهوري اسلامي استفاده كند.

وي تصريح كرد: در حال حاضر يكي از كشورهاي قدرتمند و قابل توجه نظام سلطه، ايران است و مشكلات منطقه بدون حضور و دخالت ايران يا قابل حل نيست و يا حل آن بدون ايران با مشكلات و هزينه زياد همراه است.

آمريكا بدون دخالت ايران نمي تواند تررويست ها را بر سرجاي خود بنشاند
حجت الاسلام اژه اي بيان كرد: استكبار جهاني و در راس آن آمريكاي جهان خوار، جريان هاي تروريستي را به نام هاي مختلف آموزش داده و حمايت مالي كرد اما امروز همين جريان ها عليه آمريكا اقدام مي كنند و در مقابل آمريكايي ها نيز مي دانند كه بدون دخالت ايران نمي توانند تررويست ها را بر سرجاي خودنشانده و سركوب كنند.

وي تصريح كرد: آمريكا به عنوان شيطان بزرگ تلاش كرد ايران را در چشم ديگران كوچك كند اما امروز ناگزير و مستاصل، متواضعانه به سوي ايران دست دراز كرده تا جمهوري اسلامي افرادي را كه در چنگال تروريست ها گرفتار هستند را نجات دهد و اين نتيجه عظمت نظام اسلامي، خون شهدا، صبر و تحمل ملت ايران و اطاعت از ولايت فقيه است.

وي ادامه داد: آيا شايسته است نظامي اسلامي با اقتدار و قدرتي كه در سطح بين المللي دارد در كشور خود شاهد برخي ناهنجاريها و مشكلات باشد؟ در حال حاضر برخي از كشورها كه ايران را الگوي خود مي دانند، برخي مسائل نظير مظاهر فساد برايشان غيرمنتظره است؛ كشوري كه با چنين عظمت و قدرتي در مقابل استكبار جهاني مي ايستد نبايد شاهد برخي ناهنجاريهاي غيرقابل انتظار باشد.

وي عنوان كرد: همه قدرتمندان مي خواهند اين نظام و مردم را از پاي درآورند اما نتوانستند و اين در حالي است كه تمام قدرت ها غزه را محاصره كرده و به اسرائيلي ها كمك كردند طوري كه اين رژيم هيمنه اي از خود ساخت و اعلام كرد نيروي اسرائيل شكست ناپذير است اما باوجود همه حمايت هاي مالي، سياسي، اجتماعي و اقتصادي قدرتهاي جهان، بازهم اين رژيم شكست خورد زيرا ايمان به خدا و ايمان به پيروزي دو عاملي است كه در اقتدار نظام اسلامي و پيروزي غزه نقش دارد. 

وي در بخش ديگري از سخنانش در خصوص توديع و معارفه رئيس دادگستري خراسان رضوي عنوان كرد: حجت الاسلام شريعتي در طول ساليان سال در قوه قضائيه و در جوار حضرت رضا (ع) خدمت كرد و حدود 9 سال سمت رياست كل دادگستري استان را عهده دار بود و امروز از زحمات ايشان تشكر مي كنيم و اميدواريم در مسئوليت جديد خود كه در ديوان عالي خواهد بود، توفيقات بيشتري كسب كنند.

وي ادامه داد: حجت الاسلام مظفري نيز در سمت هاي مختلف فعاليت داشته و عهده دار مسئوليت هاي مديريتي و قضايي بودند و امروز هم اين توفيق را پيدا كردند كه در اين حوزه قضايي مشغول خدمت شوند اما مسئوليت ايشان در خراسان رضوي بسيار سنگين تر است زيرا سالانه ميليون ها زائر به اين استان زائرخيز سفر مي كنند و در حقيقت مسئوليتي كه اين استان دارد از استان هاي قبل بسيار بيشتر و سنگين تر است.

وي خطاب به مظفري عنوان كرد: اجازه ندهيد در طول مديريت شما افرادي مجرم، بدسابقه و اهل فتنه كه در سال 88 جرم كردند در عرصه مديريتي قرار بگيرند.

اخبارسیاسی - مهر

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------