آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

این ادعای هسته ای کریمی قدوسی برای ایران دردسرساز می شود؟

نماینده مشهد در مجلس یازدهم ادعای جدیدی درباره آزماش ارتقاء برد موشکی به ۱۲ هزار کیلومتر مطرح کرد. به گزارش خبرآنلاین، روز گذشته، جواد…

این همه نامه سرگشاده فقط رحیمی را گرفتار کرد؟



اخبار,اخبار سیاسی ,محمدرضا رحیمی

 

اخبار سیاسی - این همه نامه سرگشاده فقط رحیمی را گرفتار کرد؟

پرونده اتهامات مطرح شده علیه محمدرضا رحیمی، رئیس سابق دیوان محاسبات در مجلس هفتم و معاون اول محمود احمدی‌نژاد در دولت دهم یکی از رسانه‌ای‌ترین پرونده‌های قضائی سالهای اخیر بوده است. پرونده‌ای با «بگم‌بگم»‌ها و «می‌گم می‌گم»های فراوان و البته چند نامه سرگشاده. ولی نکته مهم این است که دیگر نام‌های بزرگ مطرح‌شده در این زد و خوردهای رسانه‌ای و سیاسی، نه در دادگاهی محکوم شده‌اند و نه لازم دیده‌اند از خود دفاع کنند.

به گزارش «تابناک»، در شرایطی که اعلام خبر اولیه محکومیت غیرقطعی معاون اول دولت دهم با اعتراض وی و وکیلش همراه شد و سپس مسئولان دادگستری به این ابهامات پاسخ‌هایی دادند، انتشار سخنان جدید رحیمی در جمع هواداران دولت سابق بر ابهامات افزوده است.

گفته می‌شود که در جلسه اخیر هواداران احمدی‌نژاد، «رحیمی به تشریح فرآیند طی شده در ماجرای پرونده قضایی خود پرداخته، گوشه‌ای از پشت پرده پرونده یادشده و دست‌های پنهان را بازگو کرده و وعده داده پس از انتشار قطعی حکم دادگاه، بخش‌های دیگری از پشت پرده پرونده را بازگو کند.»

رحیمی چند روز پیش و بعد از رسانه‌ای شدن کلیات حکم اولیه دادگاهش در نامه‌ای سرگشاده به آیت‌الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه مدعی شد که « فردی که بخشی از کمک مردمی جهت برگزاری انتخابات مجلس هشتم را تقبل نمود و بنده به واسطة آن متهم و محاکمه شدم، توسط تنی چند از مسؤولان وقت دستگاه قضا و برخی نمایندگان محترم مجلس به اینجانب معرفی گردید (که شواهد و مستندات آن به دادگاه ارائه شده است) و بنده نیز پس از استعلام از دستگاه های نظارتی و دریافت پاسخ مثبت، ایشان را پذیرفتم. قابل توجه آنکه کمک مورد اشاره، هیچ گونه ارتباطی با بحث اختلاس در شرکت بیمة ایران که در سال 82 و به بعد صورت پذیرفته نداشته است؛ زیرا آنچه در پروندة اتهامی در دادگاه مطرح شد، مربوط به اواخر سال 86 می باشد. مضافا آنکه مبالغ مذکور برای کمک به تبلیغات داوطلبان نمایندگی در مجلس هشتم بوده که فهرست اسامی آنها به همراه شمارة چک و مبالغ دریافتی، موجود و نسخه ای از آن به دادگاه محترم تسلیم شده است. کمک گیرندگان نیز صرفا توسط اینجانب و برخی از فعالان و مسؤولان سیاسی و شاخص کشور به شخص کمک کننده معرفی و چک مربوطه را از ایشان دریافت کرده اند و ریالی از وجه مورد بحث در امر دیگری بجز تبلیغات مجلس هشتم مصرف نشده است.»

به این ترتیب رحیمی مدعی شده است که پرونده اتهامی وی در دادگاه به اواخر سال 86 یعنی زمانی مربوط است که انتخابات مجلس هشتم به ان نزدیک بوده است.

دو سال بعد از تاریخ مورد ادعای رحیمی و هوادارانش وقتی اختلافات برخی نمایندگان مجلس با رحیمی بالا گرفت، الیاس نادران نماینده تهران در یکی دیگر از نامه‌های سرگشاده این ماجرا خطاب به رحیمی نوشته بود «در جريان انتخابات مجلس هشتم توسط آقاي «جابر ابدالي» پولهايي را بين نامزدهاي مجلس توزيع كرده‌ايد. آيا ممكن است نسبت به منشاء اين پولها توضيح بفرمائيد تا بعنوان نماينده مردم شريف ايران بتوانم موكلينم را درجريان اين امر قرار دهم؟ لابد اطلاع داريد آقايان جابر ابدالي، حمزه نويس و مسعودي در چه شرايطي هستند. از اينكه تا به حال چه گفته‌اند بنده بي اطلاعم، لكن بعنوان نماينده مردم شريف ايران انتظار دارم توضيح بفرمائيد كه چكهاي چند ميليارد توماني و چند صد ميليون توماني كه به حساب شما واريز شده است از چه حسابهايي و مربوط به چه افرادي است؟»

در شرایطی که اتهامات رحیمی روز به روز رسانه‌ای‌تر می‌شد، ایران روزنامه دولت در اواخر خرداد 91 و یک سال پیش از پایان یافتن عمر دولت نهم در خبری با عنوان «گزارش ویژه از پشت پرده تهمت‌های اخیر علیه دولت» نایب رئیس وقت مجلس را هدف قرار داد و مدعی شد « از مبالغ کمک‌هایی که «جابر. الف» برای انتخابات مجلس هشتم پرداخته بود، به جز تعداد معدودی، همه نامزدهای اصولگرا استفاده کرده‌اند که برای مثال یکی از چهره‌های برجسته مجلس هشتم و نهم، از محل همین کمک، برای تبلیغات انتخاباتی خود در یکی از استان‌های همجوار تهران، چک 60 میلیون تومانی دریافت می‌کند و البته آن را ناکافی دانسته و کمک بیشتری را طلب می‌کند که به‌دلیل محدودیت منابع، مورد موافقت قرار نمی‌گیرد... پس از گذشت مدتی از همکاری «جابر. الف» با دیوان محاسبات، رفتارهایی خارج از عرف و قانون از وی سر می‌زند که موجب حساسیت رئیس وقت دیوان و اطرافیانش می‌شود.»

گستردگی ادعای مطرح شده در روزنامه دولت را می‌توان از عبارت‌هایی مانند « به جز تعداد معدودی، همه نامزدهای اصولگرا» و یا « یکی از چهره‌های برجسته مجلس هشتم و نهم» درک کرد. مساله مبهم این است که اگر ادعای هواداران دولت سابق نادرست است چرا صراحتا توسط نمایندگانی که در معرض اتهام هستند رد نمی‌شود و اگر بر فرض از منابع مالی مشکوک برای پیروزی در انتخابات استفاده کرده‌اند چه پاسخی برای مردمی دارند که آنها را برای قانون‌گذاری درست و نظارت بر دولت به مجلس فرستادند.
اخبار سیاسی - تابناک

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------