محمدرضا عارف: خاتمی از نظام دور نبوده/در انتخابات مجلس از جبهه اصلاحات یک لیست بیرون آید



اخبار,اخبار سیاسی ,محمدرضا عارف

 

اخبار سیاسی - محمدرضا عارف:
خاتمی از نظام دور نبوده/در انتخابات مجلس از جبهه اصلاحات یک لیست بیرون آید

همه‌ی مردم ما بزرگ هستند. ما با همه مذاکره داریم و دغدغه‌ی همه ما و دلسوزان مشارکت حداکثری مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی است و این موضوع هدف اصلی ما محسوب می‌شود.

یک عضو تشخیص مصلحت نظام گفت: آقای خاتمی از نظام دور نبوده است و همیشه خود را عضوی از نظام دانسته است.


به گزارش ایسنا، محمدرضا عارف در حاشیه نشست چالش‌های رفع خشونت از حقوق داخلی که صبح امروز در بنیاد امید ایرانیان برگزار شده بود، با حضور در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی در ارزیابی از نامه‌ی سید محمد خاتمی به مقام معظم رهبری چیست؟ گفت: آقای خاتمی همانند همه‌ی بزرگان به سلامتی رهبر معظم انقلاب اسلامی علاقه‌مند بودند و در نامه هم از ایشان احوال‌پرسی کردند.


وی در پاسخ به سوالی در همین راستا درباره‌ی این که برخی این نامه را دلیلی برای بازگشت آقای خاتمی به نظام اعلام می‌کنند، تصریح کرد: در واقع ایشان از نظام دور نبودند و همیشه خودشان را عضوی از نظام می دانستند. ایشان 8 سال رئیس جمهور کشور بودند و قطعا دغدغه‌ی همه‌ی ما نظام و پیشرفت آن است.

خبرنگاری سوال خود را این گونه مطرح کرد که آیا درباره‌ی انتخابات مجلس با بزرگان اصلاحات صحبتی داشتید که محمدرضا عارف در پاسخ گفت: همه‌ی مردم ما بزرگ هستند. ما با همه مذاکره داریم و دغدغه‌ی همه ما و دلسوزان مشارکت حداکثری مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی است و این موضوع هدف اصلی ما محسوب می‌شود.

عارف در پاسخ به سوال خبرنگاری که به سفرهای بنیاد امید ایرانیان اشاره داشت و در خصوص انجام مجدد این سفرها سوال می‌کرد، افزود: بعد از این که بنیاد امید ایرانیان در 4 استان تاسیس شد هیات مدیره عملکرد آنها را مورد ارزیابی قرار داد که در حال حاضر با دو نظر مواجه است اول این که با همان سرعت واحدهای استانی دیگر افتتاح شود و دیگری این است که با آمادگی بیشتر دوستان ما بتوانند در استانهای مختلف فعالیت کنند.

خبرنگاری با اشاره به صحبت‌های شب گذشته محتشم رئیس انصار حزب‌الله که در جلسه‌ی توجیهی آمران به معروف و ناهیان از منکر گفته بود ما به تذکر لسانی اکتفا نمی‌کنیم و آنها را وادار به تغییر رویه می‌کنیم، از این عضو تشخیص مصلحت نظام خواستار ارزیابی شد که وی گفت: من به اظهارات آقای محتشم پاسخ نمی‌دهم. ما دارای قانون اساسی و ارزش‌ها هستیم و تلاش داریم که در این چارچوب خشونت را از جامعه‌ی خود و به تدریج از جهان دفع کنیم.

وی در ادامه در پاسخ به سوال همین خبرنگار مبنی بر این که انصار حزب‌الله در دوران آقای خاتمی کفن‌پوش بودند اما در 8 سال گذشته چنین رفتاری را از آنها مشاهده نکردیم و در حال حاضر هم برای دولت یازدهم بحران‌سازی می‌کنند، گفت: همه باید قانون را اجرا کنیم زیرا به نفع همه است و از بی‌قانونی هیچ کس نفع نمی‌برد. توصیه‌ی من به همه‌ی گروه‌ها و فعالان این است که درچارچوب قانون حرکت کنند.

رئیس بنیاد امید ایرانیان در پاسخ به سوال یکی دیگر از خبرنگاران درباره‌ی ارزیابی خود از اظهارات اخیر بنیامین نتانیاهو گفت: ما هیچ وقت وی را به رسمیت نمی‌شناسیم زیرا ما در مورد رژیم صهیونیستی نظریه مشخصی داریم. بنابراین آقای نتانیاهو در حدی نیست که بخواهیم در مورد مواضع و اظهاراتش موضع بگیریم.

عارف درخصوص مشکلات صنفی تشکل‌ها تصریح کرد: مسئولان آموزش عالی با رعایت آیین نامه‌های مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی تشکل‌های دانشجویی را حمایت کنند و اجازه دهند فعال شوند. همچنین از دانشجویان انتظار داریم تا در چارچوب قانون فعالیت کنند.

وی در پاسخ به سوال یکی دیگر از خبرنگاران درباره ی این که آیا در جلسات شورای مشورتی خاتمی برای انتخابات مجلس شرکت می‌کنید یا خیر؟ خاطر نشان کرد:‌ در این شورا عضو نیستم. بدین معنی که از ابتدا که این شورا تشکیل شد در هیچ جلسه‌ای شرکت نکردم زیرا خودم دارای شورای مشورتی هستم. ما برای انتخابات مجلس بنا داریم از جبهه اصلاحات یک لیست بیرون آید. بنابراین باید مشورت کنیم. همچنین توصیه‌ی من به خواهران و برادران اصولگرا این است که در انتخابات حضور داشته باشند و آنها نیز یک لیست را ارائه دهند.

عارف در ادامه در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این که اگر شورای هماهنگی جبهه اصلاحات برای کمیته‌ی انتخابات از شما دعوت کند آیا این دعوت را می‌پذیرید، بیان کرد:‌ما قطعا تعامل خواهیم داشت و الان نیز به صورت غیر رسمی تعامل خوبی با همه‌ی جریانات داریم. اگر دعوتی صورت گیرد نه تنها با اصلاح طلبان بلکه با اصولگرایان نیز در مورد انتخابات مجلس تعامل خواهیم داشت.
اخبار سیاسی - ایسنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------