آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

علیرضابیگی: گوشت کیلویی ۷۰۰ هزار تومان قابل انکار است؟ /دولت اشکالات را نمی پذیرد چون توانایی اصلاح ندارد

احمد علیرضابیگی گفت: «دولت باید از همه ظرفیت‌ها و امکانات خودش استفاده کند تا وقتی انتقاداتی صورت می‌گیرد، آن را حل کند و کارنامه موفقی از…

هاشمی رفسنجانی: اوپک نباید تحت تاثیر زیادی‌خواهی‌های مصرف‌کنندگان نفت قرار گیرد



اخبار,اخبار سیاسی ,هاشمی رفسنجانی

 

اخبار سیاسی - هاشمی رفسنجانی: اوپک نباید تحت تاثیر زیادی‌خواهی‌های مصرف‌کنندگان نفت قرار گیرد

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با ابراز تاسف از کاهش قیمت نفت و تاثیر سیاسی کاری های کشورهای پیشرفته که مصرف‌کنندگان عمده نفت هستند، گفت: اوپک سازمانی برای حمایت از تولید کنندگان نفت است و نباید تحت تأثیر زیادی خواهی های مصرف کنندگان نفت قرار گیرد.

به نقل از مجمع تشخیص مصلحت نظام، آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی امروز(چهارشنبه) در دیدار سفیر الجزایر در تهران با بیان سوابق کاهش قیمت نفت طی سالیان گذشته بر این نکته تاکید کرد که «یک بار نیز در دهه هفتاد و دولت سازندگی این اتفاق افتاده بود که با کمک عربستان، مسأله را حل کردیم».

وی افزود: نباید بگذاریم ثروت مسلمانان و اسلام به هدر رود و دیگران برای منابع ما تصمیم بگیرند.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این که «مجاهدت مبارزین الجزایری درس های خوبی به مبارزان ایران در زمان ستم شاهی و به جهان اسلام داد»، خاطرنشان کرد: ایران و الجزایر به عنوان دو کشور مسلمان و نفت خیز، تاریخی مشابه در مبارزه علیه استعمار دارند و می توانند به عنوان الگوی کشورهای اسلامی، روابط خود را براساس منافع اسلامی و ملی گسترش داده و عمق ببخشند.

وی به سیاست های راهبردی ایران در نخستین سال های پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: الجزایری ها به خاطر سوابق مبارزه با استعمار، جایگاه ویژه ای بین مردم دارند و شخصیت های مبارز این کشور مورد احترام مردم ایران هستند.

آیت الله هاشمی رفسنجانی در بخش دیگری از سخنانش با ابراز نگرانی از تفرقه ای که دامن امت اسلامی را گرفته، تندروهای افراطی را دانسته یا ندانسته عوامل دشمنان مسلمانان دانست.

وی گفت: با سوء استفاده از نارضایتی های اجتماعی و هیجانات جوانی که در دنیا طبیعی است، ویروس تروریسم را وارد پیکره مناطق خاورمیانه و آفریقا کرده اند که البته ماهیت ویروس این است که یکجا نمی ماند و مطمئناً دامن خود آنها را نیز خواهد گرفت.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام به اوضاع و شرایط کشورهای اسلامی شمال آفریقا، اشاره کرد و اظهارداشت: عقلای منطقه باید کار جدی تری انجام دهند تا جلوی سیل مخرب افراطی گری مسلحانه را بگیرند.

آیت الله هاشمی رفسنجانی با یادآوری آیه شریفه «ولا تنازعوا و فتفشلوا و تذهب ریحکم» و تأکید بر این نکته که قرآن کریم تفرقه و تشتت اجتماعی را مصیبت بزرگی برای ملت ها می داند، خاطرنشان کرذ: علما و حاکمان اسلامی باید درایت به خرج دهند و نگذارند ملت های مسلمان خون همدیگر را بریزند.

وی، گسترش روابط کشورهای اسلامی را ضرورت سیاسی شرایط فعلی جهان توصیف کرد و گفت: ایران و الجزایر می توانند با استفاده از تجربیات گذشته، بیشتر به توسعه روابط بیاندیشند و زمینه را برای فعالیت های بخش خصوصی دو کشور فراهم کنند.

کاهش قیمت نفت توطئه ای دیگر در راستای طرح خاورمیانه بزرگ است

سفیان میمونی سفیر الجزایر در تهران نیز در این دیدار با تأکید بر اهمیت دو کشور بزرگ اسلامی در آسیا و آفریقا و سوابق روابط و همکاری ها، گفت: براساس پایه هایی که جناب عالی و بوتفلیقه به عنوان روسای جمهور دو کشور، در گذشته گذاشتید، روابط دو کشور بر مبنای مواضع مشترک ادامه دارد و در مقاطعی گسترده شده است.

وی به برنامه های سفارتخانه های ایران و الجزایر در جهت گسترش گفت وگوهای وزرای خارجه و گروه های پارلمانی اشاره و تأکید کرد: همکاری های فرهنگی با برپایی نمایشگاه های هنرمندان در تهران و الجزیره و همکاری های اقتصادی دو کشور بر پایه چارچوب های مقرر و حضور شرکت های دو کشور برای انجام طرح ها و پروژه های مهم هستند.

وی، ساخت و ساز و منابع آب را بهترین زمینه برای گسترش روابط دو کشور خواند و گفت: در آستانه برگزاری نشست کمیسیون مشترک هستیم تا بازرگانان و تجار بتوانند توانمندی های ایران و الجزایر را به مردم دو کشور نشان بدهند.

سفیر الجزایر در تهران همچنین با یادآوری جایگاه ایران و الجزایر در اتفاقات سیاسی منطقه و جهان اسلام خاطرنشان کرد: بعضی از کشورهای منطقه باید عاقلانه بپذیرند که ایران نقش بسیار با ارزش و مثبتی در تعاملات منطقه ای و بین المللی دارد.

سفیان میمونی با اشاره به کاهش قیمت نفت اظهارداشت: اوپک باید سیاست های خود را در چهارچوب تولید کنندگان نفت تنظیم کند.

وی، کاهش قیمت نفت را توطئه ای دیگر در راستای طرح خاورمیانه بزرگ دانست و افزود: در بعد اقتصادی با کاهش قیمت نفت و در بعد سیاسی با دامن زدن به اختلافات می خواهند کشورهای اسلامی را کوچک تر و وابسته تر نمایند تا خودشان بتوانند به منافع استعماری دست یابند.
اخبار سیاسی - ایرنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------