آخرین اخبار سیاسی

حسین علایی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

حسین علایی: تا حاکمیت تغییر معناداری در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی ندهد مشکلات همچنان باقی است؛ بدترهم خواهد شد

حسین علایی گفت: تا حاکمیت یک تغییر معنادار در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی و سیاست داخلی و نحوه انتخاب مدیران خود ندهد و شیوه حکمرانی خود را…

واکنش فرمانده سپاه به سخنان روحانی : عده ای بلغور کردن گفته های دیگران را که کار محققان است، مبنای علمی می دانند



اخبار ,اخبار سیاسی ,سپاه پاسداران

 

اخبار سیاسی - واکنش فرمانده سپاه به سخنان روحانی:
عده ای بلغور کردن گفته های دیگران را که کار محققان است، مبنای علمی می دانند/تهمت می زنند که شما بی سواد و کم سواد هستید

باید بگویم که در ماموریت های درون سازمانی تجربه تلخ نیز داشته ایم و باید این ایرادات رفع شود و این ماموریت بر دوش معاونت آموزشی سپاه است.

 سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران در جشنواره حضرت امام علی (ع) گفت: در این مقطع یعنی زمانی که نسل قدیم سپاه در دوران آخر خدمت هستند و سپاه را باید تحویل نسل جدید دهند، رسالت سنگینی بر دوشمان است و باید این تجربه 30 ساله را به نحو احسن انتقال دهیم و انتظار آقا از ما نیز همین است باید تجربه خود را انتقال داده و آن را در دنیا علم کنیم.

به گزارش تیک، وی تصریح کرد: البته باید بگویم که در ماموریت های درون سازمانی تجربه تلخ نیز داشته ایم و باید این ایرادات رفع شود و این ماموریت بر دوش معاونت آموزشی سپاه است.

فرمانده سپاه در بخش دیگری از سخنانش به اهمیت رشته علوم انسانی در سپاه پاسداران اشاره کرد و گفت: در علوم انسانی باید از تجربه های دیگران استفاده کنیم اما توجه داشته باشیم که ادامه دادن راه غربی ها قله افتخار نیست.

سرلشکر جعفری خاطر نشان کرد: در برخی جاها تقلید غلط و کورکورانه از روش های برخورد دیگران به خصوص کشورهای دیگر و یا در داخل کشور، سازمان های دیگر داریم که باید متوجه برخورد غلط باشیم و آن را ادامه ندهیم چرا که عرصه های سپاه فقط صرف مسائل نظامی نیست. ما در مسائل اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی نیز وظایفی داریم بنابراین وقتی که سپاه یک نیروی انقلابی است و بر مبنای دین، تقوا و درک عمل انقلابی شکل گرفته، باید دانشی را تولید کند که مبنای آن سه مولفه باشند و بهره گیری از این دانش، ضعف ما بوده است.

وی بر همین اساس با انتقاد از الگو گرفتن از تاکتیک های مدرن و کلاسیک نظامی پس از جنگ 8 ساله اظهار داشت: در آموزش های تاکتیکی به خصوص بعد از جنگ 8 ساله تجربه تلخ این بوده است که به سراغ تاکتیک های مدرن و کلاسیک رفتیم و تجربه ها و آموخته های خود را از جنگ 8 ساله کنار گذاشتیم که تجربه های گران بهایی بوده است.

سرلشکر جعفری ادامه داد: وظیفه ما فقط در عرصه های نظامی نیست در عرصه های فرهنگی و سیاسی هم کار می کنیم و باید نقش خود را به بهترین شکل ایفا کنیم اما فاصله زیادی برای رسیدن به نقطه مطلوب داریم و در این راه ممکن است کارهای غیرضروری و غیرمهم زیادی را شروع کنیم که این جدا از آن هدف اصلی مان است و این یک آسیب جدی است.

وی در ادامه خطاب به معاون آموزشی سپاه پاسداران گفت: از آقای نواب مطالبه کردم که یکی از عرصه های ماموریتی سپاه که موفقیت آمیز بوده، تجربه نگاری کنند و دانش ضمنی آن را به دانشی صریح تبدیل کنند که متاسفانه چنین چیزی را هنوز ندیده ایم.

فرمانده کل سپاه ادامه داد: متاسفانه عده ای ساده ترین کار را که محققان انجام می دهند بلغور کردن گفته های دیگران است و فقط کلمات قلمبه سلمبه بیان می کنند و دانشگاه های ما هم این چیزها را مبنای علمی می دانند و اگر کسی مجهز به آنها نباشد، می گویند طرف علمی نیست بنابراین باید جهاد علمی بزرگی کنیم.

سرلشکر جعفری افزود: ما شاهدیم که وقتی از این حرف ها می زنیم تهمت می زنند که شما سواد ندارید، بی سواد و کم سواد هستید و تهمت می زنند اما باید جهاد علمی داشته باشیم. علوم انسانی مبتنی بر مبنای قرآنی و انقلابی و دینی با سایر علوم ها فرق می کند. علم این نیست که فقط دنباله رو غربی ها باشیم. شما پاسداران در مسیر بسیار سختی قدم گذاشته اید و ادعای بسیار سختی می کنید و هر کس که احساس می کند نمی تواند اینگونه عمل کند، بهتر است کنار بکشد.


وی در بخش پایانی سخنانش با تاکید بر علم آموزی مبتنی بر آموزه های قرآنی، دینی و انقلابی پاسداران خاطر نشان کرد: زیرساخت ها فراهم شده است، باید به کیفیت و عمق وظیفه ای که بر دوشمان گذاشته توجه داشته باشیم و به دنبال نتیجه مثبت آن باشیم.

اخبار سیاسی - تیک

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------