آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

آخرین خبرها از حکم اعدام توماج صالحی از زبان وکیلش

امیر رئیسیان، وکیل توماج صالحی فرایند پرونده این خواننده را توضیح داده. آقای رئیسیان می‌گوید حتی اگر دادگاه بدوی بر رأیش اصرار کند، باز حکم…

زمان و مکان دور بعدی مذاکرات ایران و گروه 1+5 مشخص شد



اخبار,زمان دور بعدی مذاکرات


اخبار سیاست خارجی - عراقچی: مذاکرات بعدی اواخر اسفند در وین

معاون وزیر خارجه ایران گفت: روی چارچوب مذاکرات آتی توافق و برنامه کاری مشخص شد و مذاکرات بعدی اواخر اسفند خواهد بود.

سید عباس عراقچی، مذاکره‌کننده ارشد ایران با 1+5 در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا در وین، افزود که مذاکرات در فضای مثبتی صورت گرفت اما هنوز نمی‌توان خوش‌بین به پیشرفت مذاکرات آتی بود.

او گفت که مذاکرات بعدی نیز در وین برگزار می‌شود.

عراقچی ادامه داد که اشتون و ظریف روز پنج‌شنبه در کنفرانس خبری مشترک شرکت می‌کنند و نتایج را اعلام خواهندکرد.

به گزارش ایسنا، نشست ایران و 1+5 ساعت 9 صبح به وقت محلی در مقر سازمان ملل آغاز و ساعت 10 کنفرانس خبری ظریف و اشتون برگزار می‌شود.

 

----------------------------

 

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا: دستور کار مذاکرات هسته ای پیشرفت خوبی دارد

مری هارف، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت: ما در گفت و گو های خود با ایران در وین درمورد دستور کار مذاکرات هسته ای پیشرفت خوبی داشته ایم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، خانم هارف در گفت و گو با خبرگزاری آلمان در وین افزود: به نظرم ما در مذاکرات دو روز گذشته توانسته ایم به پیشرفت هایی دست یابیم و امیدواریم که این پیشرفت ها بتواند مبنایی برای ادامه روند رو به جلو در مذاکرات نهایی باشد.

وی از اینکه ممکن است تا فردا ( پنج شنبه) سومین روز مذاکرات وین میتوان درمورد دستیابی به چارچوب مذاکراتی به توافق رسید ، از اظهار نظر خودداری کرده است .

در همین رابطه یک منبع نزدیک به هیات آمریکایی نیز به خبرنگار ایرنا دروین گفت: مذاکرات پیشرفت خوبی داشته که باید بگویم برای طرف آمریکایی مقداری غیر منتظره بود.

این منبع نزدیک به هیات آمریکایی حاضر در مذاکرات هسته ای وین خاطرنشان کرد: این دور از گفت و گو ها محتوایی و مفید بوده است و تا الان شاهد مشکلات بزرگی نبوده ایم .

وی تاکید کرد: مدت زمان 6 ماهه برای دست یابی به توافق نهایی زیاد واقع بینانه به نظر نمی رسد.

یک منبع نزدیک به هیات سه کشور اروپایی نیز در همین رابطه با خبرنگار ایرنا گفت:تمرکز مذاکرات در دو روز اخیر بر محورچارچوب و روند میان مدت و درازمدت مذاکرات آینده معطوف بوده است .

این منبع اروپایی تاکید کرد: بایستی با صبر و حوصله این روند به پیش برده شود و نباید به هچ عنوان عجولانه عمل کرده و انتظار داشته باشیم که یک شبه مساله حل شود.

اخبار سیاست خارجی - ایرنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------