آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

آخرین خبرها از حکم اعدام توماج صالحی از زبان وکیلش

امیر رئیسیان، وکیل توماج صالحی فرایند پرونده این خواننده را توضیح داده. آقای رئیسیان می‌گوید حتی اگر دادگاه بدوی بر رأیش اصرار کند، باز حکم…

پیام سید محمدخاتمی به کنگره حزب «اراده ملت ایران»



اخبار, پیام خاتمی به کنگره حزب «اراده ملت ایران»


اخبار سیاسی - پیام خاتمی به کنگره حزب «اراده ملت ایران»

سیدمحمد خاتمی رییس جمهوری پیشین ایران در پیامی به ششمین کنگره سراسری حزب اراده ملت ایران تاکید کرد که پویایی جامعه و صلاح ملت و دولت در گرو حضور حزب های متعهد با گرایش های متفاوت است.

به گزارش ایرنا، در این پیام آمده است: احزاب نهادهایی هستند که واسطه ای مطمئن میان ملت که صاحب اصلی قدرت می باشند با قدرت متمرکز که برآمده از رای و اراده ملت و مسئول در برابر آنان می باشد، هستند و برگزاری این کنگره رخدادی مبارک است که در پی دورانی رکورد در فعالیت های احزاب و موانع حضور فعال تشکل های سیاسی و صنفی در عرصه عمومی می تواند نوید بخش دورانی تازه و فضایی متفاوت نسبت به آنچه در سال های گذشته وجود داشت، باشد.

این کنگره امروز جمعه با حضور شخصیت ها و فعالان سیاسی در تهران برگزار می شود.

خاتمی در بخش دیگری از این پیام افزود: با این امید که دولت تدبیر و امید در گذر جامعه از فضایی بسته و ناسالم به فضای سیاسی آزاد و زمینه سازی رقابت های قانونی سیاسی همانگونه که در شعارها و رویدادهای دوران انتخابات اعلام شد، نقش موثر داشته باشد و موانع از سر راه همه حزب ها، گروه ها و تشکل هایی که در چارچوب قانون عزم اعتلای کشور و تقویت آرمان های انقلاب را دارند، برداشته شود و دیگر دستگاه های مسئول در این جهت نیز همراه و موید دولت باشند.

در ادامه این بیانیه آمده است، پویایی جامعه و صلاح ملت و دولت و اصلاح امور در گرو حضور و فعالیت همه نهادهای مدنی و در راس آنها حزب های متعهد با گرایش های متفاوت است.

خاتمی در بخش دیگری از پیام خود به کنگره سراسری حزب اراده ملت ایران افزود: امروز بیش از هر زمان نیازمند همراهی و همدلی همه نهادها، گروه ها و شخصیت هایی هستیم که دل در گرو انقلاب دارند و مدافع خواست ها و اراده ملت و تلاشگر در جهت رفع نیازهای اساسی جامعه است.

وی در این پیام یادآور شد، بدون تردید همراهی با دولت محترم و حمایت از آن ضمن نقد منصفانه رویکردها و برنامه ها و ارائه راهکارهای مناسب رمز و راز موفقیت در این مرحله حساس است، مرحله ای که کشور و ملت از یکسو با مشکلاتی مواجه است که قدرت های بیرونی که درصدد تضعیف نظام و دارای منافع متضاد با منافع ملی هستند، ایجاد می کنند و از سوی دیگر اشتباهات و نارسایی هایی که علیرغم امکانات معنوی و مادی فراوان موجب مشکلات بیشتر شده است.

خاتمی در ادامه این پیام تاکید کرد، نشاط جامعه رو به آینده ما در گرو رقابت سالم و قانونی نهادهای مدنی و در عین حال پاینبدی به موازین اصیل انقلاب اسلامی در چارچوب قانون اساسی و تلاش برای اجرای همه جانبه آن از سوی نهادهای حکومتی و مردمی است و به حمدالله نشانه این تحول را (هرچند نه چندان پررنگ) در ماههای اخیر می بینیم.

خاتمی در پایان پیام خود برای دبیرکل حزب اراده ملت و نیز نشست سراسری آن آرزوی موفقیت کرد.

ششمین کنگره سراسری حزب اراده ملت با حضور شخصیت ها و فعالان سیاسی و نمایندگان برخی از احزاب امروز جمعه در مجموعه فرهنگی و ورزشی تلاش آغاز شد.

 اخبار سیاسی - ایرنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------