آخرین اخبار سیاسی

محمد صدر،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

واکنش محمد صدر به لایحه عفاف و حجاب: ایده‌های ضد اسلام توسط برخی افراد تندرو که عقل کامل ندارند به نظام تحمیل می‌شود

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره کسر از حساب افراد بی حجاب گفت: طرح این مسئله باعث می‌شود که همه مردم پول‌هایشان را از بانک خارج کنند و به…

هاشمی رفسنجانی: نباید به اسم دفاع از رهبری حرف‌های نسنجیده زد



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با انتقاد از تناقضات سیاسی بعضی از مسؤولان در کشور، گفت: از یک طرف تخریب‌های بعضی از رسانه‌های تندرو علیه دولت را روشنگری و از طرف دیگر بیان حقایق بلایایی را که در 8 سال دولت سابق بر سر کشور آمده، سیاه‌نمایی می‌دانند.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی صبح امروز در دیدار جمعی از اعضای شورای مرکزی و مسؤولان استانی انجمن اسلامی معلمان، با تأکید بر نقش معلمان در زندگی فردی و اجتماعی انسان‌ها، گفت: هر وقت در جمع فرهنگیان هستم، یک نشاط فطری پیدا می‌کنم و هم صحبتی با معلمان، خیر و برکت دارد. چون معلمان، همیشه با حکمت هستند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، مطالبات معلمان را برحق و شیوه‌های مطالبه آنان را نجیبانه توصیف کرد و افزود: متأسفانه هزینه‌های آموزش و پرورش را هزینه‌های جاری به حساب می‌آورند و همان زمان در مجلس اعتراض کردم که زیربنایی‌ترین کار جامعه و پربازده‌ترین سرمایه‌گذاری در آموزش و پرورش انجام می‌شود.

وی با یادآوری نام و خاطرات موسسین این انجمن، به ویژه شهیدان بهشتی، رجایی و باهنر، افزود: با این شهیدان مدرسه رفاه را تأسیس کرده بودیم که در اوج خفقان رژیم پهلوی، آثار فراوانی داشت.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید مجدد بر نقش آموزش و پرورش در همه سطوح علمی و مقاطع تحصیلی کشور، گفت: سرمایه‌گذاری در آموزش و پرورش، سودهای زاینده دارد که هیچ‌وقت قطع نمی‌شود.

هاشمی رفسنجانی با اشاره به تعبیرات و توصیفات قرآن درباره انبیا به عنوان معلمان جوامع بشری، گفت: این تعابیر، به خاطر تأثیرات همیشگی و فراوانی است که انبیاء و معلمان به فرموده امام شغل انبیا را در جامعه دارند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با یادآوری خاطراتی از دوران نوجوانی خود که جایگاه معلمان در جامعه بسیار بالا بود، گفت: امروز هم اگر جامعه در ابعاد مادی، اخلاقی و صنعتی پیشرفت کرده، به خاطر جایگاه ارزشمند معلمان و استادان است و در جوامع معکوس هم، علت عدم توجه به این قشر فرهیخته است.

وی با اشاره به سخنان روسای یکی از کشورهای آفریقایی مبنی بر اینکه «پس از رفتن استعمار در سراسر کشور ما 14 نفر باسواد تحصیلات آکادمی داشتیم»، افزود: اگر در آن جامعه اساتید دانشگاه‌ها و معلمان بودند و ارزش و قرب داشتند، نوجوانان و جوانان را با سواد و جامعه را با انفاس خود روشن می‌کردند.

هاشمی رفسنجانی با تأکید بر این نکته که «احترام معلمان و استادان دانشگاه‌ها در دل اکثر مردم جامعه هست»، گفت: باید این احترام را به عنوان سرمایه‌ای ارزشمند حفظ کنید و جامعه هم باید به معلمان توجه نماید، چون حضور آنان در همه مقاطع انقلاب، حتی در زمان مبارزه بسیار مؤثر بود.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با تقدیر از تلاش‌های مخلصانه معلمان و شهدای دانش‌آموز در زمان مبارزه، به نقش آنان در 8 سال دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: سینه من سرشار از خاطرات اخلاص دانش آموزان و معلمان و اساتید شهید در دوران دفاع مقدس است و کاغذ و قلم را یارای نگارش نیست.

وی با تشریح نقش معلمان، استادان و دانشجویان در فضای سیاسی کشور و جایگاه آنان برای تقویت امنیت اجتماعی و فرهنگی جامعه و تقبیح امنیت گورستانی، گفت: امنیت در میان زندگان معنا پیدا می‌کند که خردمندان، با آزاداندیشی و خاطری آسوده، جامعه را با انتقادات سازنده آگاه کنند.

هاشمی رفسنجانی با تأکید بر اهمیت و ضرورت امنیت خاطر دانش آموزان، دانشجویان، معلمان و استادان در بیان نظرات خویش، برای گسترش امنیت سیاسی، فرهنگی و اجتماعی در جامعه، گفت: در انتخابات ریاست جمهوری سال 92 دیدیم که آگاهی مردم در میدانی که رقبا همه ابزار تبلیغاتی را داشتند، اعتدال را به پیروزی رساند.

وی با یادآوری مجموعه مخالفت‌های داخلی و خارجی که در مسیر مذاکرات هسته‌ای ایران انجام می‌شد، گفت: امپریالیسم خبری صهیونیست‌ها تمام تلاش‌هایش را می‌کرد تا نگذارد روابط دنیا با ایران اصلاح شود و متأسفانه در داخل هم گروهی همین کار را می‌کردند و معلوم نیست چه ضرری از رفع تحریم‌ها می‌برند!!

هاشمی رفسنجانی با اشاره به آنچه که تناقضات سیاسی بعضی از مسؤولان در کشور نامید، گفت: از یک طرف تخریب‌های بعضی از رسانه‌های تندرو علیه دولت را روشنگری و از طرف دیگر بیان حقایق بلایایی را که در 8 سال دولت سابق بر سر کشور آمده، سیاه‌نمایی می‌دانند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به عزم جزم مردم ایران برای خلق حماسه‌ای دیگر در انتخابات اسفندماه، گفت: نگرانی‌ها و آشفتگی‌های سیاسی تندروها نشان می‌دهد که از رشد آگاهی مردم نگرانند و می‌ترسند.

وی حملات تخریبی علیه یادگار امام خمینی را نشانه‌ای از این عصبانیت خواند و گفت: باید از آنان پرسید، اگر مطمئنند که مردم با آنها هستند، چرا باید از اعلام نامزدی حاج حسن آقا خمینی این قدر عصبانی باشند و به بیت امام(ره) توهین ‌کنند؟!

هاشمی رفسنجانی با ابراز نارضایتی و نگرانی از برخوردهایی که با حجت‌الاسلام والمسلمین دعایی می‌شود، تاریخ تحلیلی از مبارزات ایشان در ایران و عراق ارائه کرد و گفت: این برای نظام خوب نیست که یک عده تندرو و افراطی که از دور هم دستی بر آتش سوزان دوران مبارزات نداشتند، به اسم دفاع از انقلاب و نظام، نسبت به عملکرد اعتدالی کسی چنین اعتراض و حتی به ایشان توهین و بی احترامی کنند که امام خمینی (ره) پس از پیروزی انقلاب ایشان را مسؤول مؤسسه و روزنامه اطلاعات کرده‌اند و رهبری نیز پس از امام و تا امروز او را در همان جا ابقا کردند و در پاسخ به نامه‌ی ایشان نیز آن‌گونه مهربانانه می‌نویسند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه سخنان خود با اشاره به طرح برخی مباحث انحرافی توسط بهانه جویان و سوء برداشت از سخنان ایشان و تأکید بر این جمله که «آیت‌الله خامنه‌ای تنها مرجع تقلیدی هستند که صلاحیت رهبری جامعه‌ی اسلامی را داشتند و دارند»، افزود: مردم عاشق امام و در مرحله بعد رهبری هستند، و رهبری باید برای همه‌ی جامعه باشد، اما یک عده مدعیان حمایت از رهبری این سرمایه دینی و ملی را منحصر به خود می‌دانند و با توهین و تهمت و افترا نسبت به دیگران، فکر می‌کنند که دارند به رهبری خدمت می‌کنند، در حالی که نباید به اسم دفاع از رهبری حرف‌های نسنجیده زد که مصداق مثل معروفی است که می‌گوید: دفاع بد، بدترین حمله است.

وی با یادآوری دستاوردهای بی‌نظیری که انقلاب اسلامی و ایران در سایه‌های رهبری‌های امام خمینی و آیت‌الله خامنه‌ای بدست آورده، گفت: رسانه‌ی ملی که لااقل باید مراعات اسم خویش را به عنوان صدای مردم بکند، جناحی برخورد می‌کند، در حالی که باید بگذارند آدم‌های باسوادتر و عاقل‌تر، با ادبیات مناسبت‌تر، شخصیت حقیقی و حقوقی رهبر جمهوری اسلامی را توضیح دهند که این مقام از طریق اهل بیت(ع) در مکتب شیعه تعبیه شده است.

هاشمی رفسنجانی با ابراز نگرانی از تندروی‌ها و توهین‌هایی که به اسم دفاع از رهبری در جامعه انجام می‌شود، گفت: متأسفانه با این رفتار به مکتب اهل بیت(ع) نیز در داخل و خارج از کشور صدمه می‌زنند و با تفرقه افکنی، فرقه‌های دیگر اسلامی را از شیعیان دور می‌کنند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این جمله که مسائل مربوط به انتشار مصاحبه‌ی حجت‌الاسلام والمسلمین خاتمی در روزنامه اطلاعات، یک مسأله داخلی بود و می‌توانستند با رعایت اخلاق آن را به نفع نظام حل و فصل کنند، افزود: با دامن زدن به این موضوع و تخریب چهره‌ی موجهی چون حجت‌الاسلام والمسلمین دعائی، به این مسأله بعد خارجی دادند که این روزها خوراک تبلیغاتی رسانه‌های معاند و مخالف نظام اسلامی شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با محکوم کردن کشتار مظلومانه شیعیان در کشور نیجریه، به تشریح ویژگی‌های جمعیتی، جغرافیایی، فرهنگی و دینی این کشور مسلمان مسیحی، پرداخت و گفت: 10 میلیون شیعه این کشور با نجابتی خاص زندگی مظلومانه‌ای داشتند، اما اخیراً به بهانه‌های واهی، این‌گونه مظلومانه مورد تهاجم قرار می‌گیرند و به خانه‌های بزرگان و علمای شیعه حمله می‌کنند و جمع عظیمی از مردم مظلوم شیعه را قتل عام و بیت رهبر فداکار و نجیب شیعیان حضرت آقای زکزاکی را منهدم کردند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با یادآوری جنایاتی که گروه تروریستی بوکوحرام طی سال‌های اخیر در نیجریه انجام داده و در یک مرحله 300 نفر از دختران مسلمان را به جرم تحصیل ربوده بود، گفت: ارتش این کشور که نمی‌تواند با یک گروه تروریستی مقابله کند، با شیعیان چنین برخوردی می‌نماید و به قول آن بانوی سالخورده عرب که از بدرفتاری‌های فرزند جاهل و شرورش رنج می‌برد، «أسد علیَّ وفی الحروب نعامة؛ در مقابل مادر پیرش شیر است و در جنگها شترمرغ».

هاشمی رفسنجانی با انتقاد شدید از سیاست‌های عربستان سعودی که با پول‌های زیاد، تفکرات تکفیری سلفی‌ها و وهابی را در کشورهای اسلامی ترویج می‌کنند، افزود: مطمئناً آتش این تفرقه افکنی‌ها روزی دامن آتش افروزان را می‌گیرد، چرا که عدالت خدا چنین ایجاب می‌نماید.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با ارائه تحلیلی از مشترکات بیش از 95 درصدی شیعیان و اهل سنت، دامن زدن به اختلافات جزئی را، همراهی با دشمنان خدا، پیامبر خدا و قرآن کریم دانست و گفت: چه شیعه و چه سنی هیچ توجیهی برای ترویج این اختلافات ندارند، چرا که حاصل آن کشتار مردم مسلمان از هر دو فرقه است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با یادآوری سخنان تاریخی آیت‌الله بروجردی درباره اختلافات شیعه و سنی، گفت: آن عالم بزرگوار خلافت و حجیت اقوال را دو اختلاف می‌دانست و درباره خلافت می‌گفت که یک اتفاق تاریخی هست و نباید به آن دامن زد و مهم حجیت اقوال است و توصیه می‌کرد که شیعیان باید کاری کنند که دیگر مسلمانان به حرف‌های سازنده ائمه‌ شیعه گوش بدهند.

هاشمی رفسنجانی تأسیس دارالتقریب را یکی از اقدامات ارزنده و تاریخی آیت‌الله بروجردی برای تقویت وحدت مسلمانان شیعه و سنی، در سطح علما و دانشمندان دانست و گفت: همکاری‌های دانشگاه الازهر به چنان مرحله‌ای رسیده بود که علمای آن، شیعه را مانند چهار فرقه سنی، یکی از فرق اسلامی می‌دانست و تأکید می‌کرد که پیروی از آن برای هر مسلمانی آزاد است، اما الان کار به جایی رسیده‌ است که برخی از علمای الازهر، شیعیان را تکفیر می‌کنند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، به انفجار چند روز پیش مسجدی در پاکستان اشاره کرد و گفت: تروریست‌های تکفیری ادعا می‌کنند که جنایاتشان در جواب کشتار مردم اهل سنت در سوریه است، در حالی که آن چه در سوریه علیه مردم مسلمان این کشور اتفاق می‌افتد، شیعه و سنی را منهدم می‌کند.

وی در بخش پایانی سخنان خویش با تأکید بر اهمیت ترمیم روابط ایران با کشورهای اسلامی، به سودهای فراوان سیاسی، اقتصادی اصلاح روابط ایران و عربستان در سال‌های پس از جنگ تحمیلی عراق علیه ایران اشاره کرد و گفت: با همکاری سازنده تهران و ریاض در آن مقطع، جلوی کاهش بی‌رویه و سیاسی قیمت نفت را گرفته بودیم و الان می‌بینید که در سایه‌ی این اختلافات، این منبع کشورهای اسلامی چگونه ارزان در اختیار کارتل‌های نفتی کشورهای استعماری قرار می‌گیرد.

در آغاز این دیدار، داوود محمدی رئیس انجمن اسلامی معلمان سراسر کشور با ارائه گزارشی از برنامه‌ها و فعالیت‌های انجمن در سراسر کشور، به شیوه‌ی اعتدالی معلمان تأکید کرد و گفت: انتخابات اسفند ماه بسیار مهم است و هر حرکتی که باعث کم کردن نقش مردم در این انتخابات شود، همکاری با منافقان و دشمنان نظام است.

اکرمی از وزرای سابق آموزش و پرورش نیز در سخنانی از رسیدگی به وضعیت معیشتی و ارتقای جایگاه معلمان در دولت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، گفت، تشکر کرد و افزود: لازمه حفظ هر کشوری، امنیت اجتماعی و فرهنگی و نه ارعاب و خشونت و بی‌رحمی است و این تجربه را در جنگ داریم که آنچه باعث پیروزی‌های سیاسی و نظامی ایران در 8 سال دفاع مقدس شده، حضور پرشور مردم در همه ابعاد کمک و پشتیانی بود.

همچنین موسوی از اعضای شورای مرکزی و از آزادگان 8 سال دفاع مقدس، سخنانش را با ذکر خاطراتی از دوران اسارت شروع کرد و گفت: در اردوگاه موصل از طریق رادیویی که پنهانی داشتیم، اخبار ایران را پیگیری می‌کردیم و یکی از بهترین خاطرات، شنیدن کلمات، عبارت و جملات شما در نامه‌های تاریخی به صدام حسین بود که به همه آزادگان روحیه داد.

وی افزود: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی بخشی از تاریخ ایران است و به سهم خودم به عنوان عضوی کوچک از جامعه ایثارگران از ایشان تشکر می‌کنم.

موسوی در ادامه سخنان خود، با ابراز تأسف از افزایش ترک تحصیل فرزندان ایران اسلامی و همچنین کاهش انگیزه‌های تحصیل و تدریس در کشور، گفت: عوارض عدم توجه به واقعیت‌های آموزش و پرورش غیر قابل جبران است.

 

اخبار سیاسی - ایسنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------