آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

آخرین خبرها از حکم اعدام توماج صالحی از زبان وکیلش

امیر رئیسیان، وکیل توماج صالحی فرایند پرونده این خواننده را توضیح داده. آقای رئیسیان می‌گوید حتی اگر دادگاه بدوی بر رأیش اصرار کند، باز حکم…

کواکبیان : مفاسد گذشته اعتماد عمومی را مخدوش کرد/قوه قضاییه اولین نهاد مسئول برخورد با فساد است



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

 کواکبیان در پیش‌کنگره حزب مردم‌سالاری:

مفاسد گذشته اعتماد عمومی را مخدوش کرد/قوه قضاییه اولین نهاد مسئول برخورد با فساد است

دبیرکل حزب مردم‌سالاری قوه قضاییه را اولین نهاد مسئول برخورد با فساد اقتصادی دانست و گفت: اگر قوه قضاییه اقدامی در این راستا نکند، دیگران خیالشان راحت است که در مورد فساد کسی کاری نمی‌کند و نمایندگان مجلس حداکثر می‌توانند تحقیق و تفحص از فسادها را به قوه قضاییه ارجاع دهند.

به گزارش ایلنا، مصطفی کواکبیان در همایش پانزدهمین پیش کنگره حزب مردم‌سلاری گفت: در مباحث توسعه، فرهنگ را مقدم بر سیاست و اقتصاد می‌دانم و بر اساس تعبیر علما برخی مسائل تقدم دارد ولو اینکه تاخر زمانی داشته باشد.

 

او با تاکید بر اینکه فرهنگ برای ما دارای تقدم است، گفت: توسعه سیاسی رتبه‌اش بالاتر از توسعه اقتصادی است و تقدم زمانی به اقتصاد کشور برمی‌گردد اما باید توجه کنیم که سیاست‌ها می‌تواند توامان با یکدیگر باشد.

 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی کشور با اشاره به انتخابات سال ۹۶ گفت: ما می‌خواهیم برای انتخابات ۹۶ مردم با شور و حرارت بیشتر پای صندوق‌های رأی بیایند و اعتماد عمومی باید بازسازی و تقویت شود.

 

کواکبیان با یبان اینکه اعتماد عمومی در اثر فسادها ضربه خورده است، گفت: پرداخت‌های نامتعارف‌، واگذاری املاک نجومی شهرداری، صندوق ذخیره فرهنگیان و بحث اختلاف‌های میلیاردی در دولت  احمدی‌نژاد مجموعه عواملی است که اعتماد عمومی را مخدوش کرده است.

 

او با اشاره به دیدار با رئیس‌جمهور گفت: در این دیدار به آ‌قای روحانی متذکر شدیم، با وجود اینکه در سیاست خارجی موفقیت‌هایی کسب کرده‌ایم، اما در توسعه سیاسی چندان موفقیت‌آمیز عمل نکرده‌ایم و زمان زیادی تا پایان دولت باقی نمانده است که با ید به این مسائل پرداخته شود.

 

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به تلاش دولت در زمینه مبارزه با فساد اقتصادی گفت: دولت تلاش‌هایی داشته اما محسوس و ملموس برای مردم نیست.

 

کواکبیان قوه قضاییه را اولین نهاد مسئول برخورد با فساد اقتصادی دانست و گفت: اگر قوه قضاییه اقدامی در این راستا نکند، دیگران خیالشان راحت است که در مورد فساد کسی کاری نمی‌کند و نمایندگان مجلس حداکثر می‌توانند تحقیق و تفحص از فسادها را به قوه قضاییه ارجاع دهند.

 

دبیرکل حزب مردم‌سالاری بیان کرد: دولت هم اگر بخواهد حکم تخلف‌های اداری را پیگیری کند، باید به دستگاه قضایی مراجعه کند و از قوه قضاییه می‌خواهیم اگر خواستار توسعه در کشور است، عدالت را که رمز و راز توسعه است، برقرار کند. لذا اگر در عرصه‌های مختلف عدالت نداشته باشیم، وضعیتی که اکنون شاهدش هستیم، برای کشور پیش می‌آید.

 

کواکبیان با بیان اینکه همه تنگناها و مشکلات دولت را می‌پذیریم، گفت: اما باید در مساله اقتصاد بحث خروج از رکود، بیکاری و اشتغال، وضعیت معیشتی مردم در سطوح مختلف و مقابله با فساد مورد توجه دولت قرار گیرد و ریشه همه این مشکلات می‌تواند به عدالت مربوط باشد که پیگیری و مقابله با آن شاه‌بیت مبارزه با فساد است.

 

دبیرکل حزب مردم‌سالاری در ادامه بیان کرد: شاخص شفافیت ایران در دنیا رقم ۱۲۰ است که باید دستگاه قضا بی‌طرفانه مسائل را پیگیری کند و ما در مجلس برای این کار پشتیبان قوه قضاییه خواهیم بود.

 

او با تاکید بر حقوق شهروندی گفت:‌ در بحث توسعه سیاسی، حقوق شهروندی حائز اهمیت است که از جمله قول‌های رئیس‌جمهور و حتی مباحث تبلیغات انتخاباتی بنده بوده است و این بحث حقوق‌شهروندی یک بحث عام است که به لوایح سه قلو نیاز دارد.

 

نماینده مردم تهران با اشاره به فعالیت احزاب در کشور گفت:‌ وضعیت احزاب و حزبی شدن انتخابات را باید بتوانیم به طور مشخص پیش ببریم و اینکه برخی افتخار می‌کنند که حزبی ندارند، در حالیکه این عقب‌ماندگی است. لذا اگر توسعه یافته بودند، یک حزب داشتند.

 

کواکبیان بحث لایحه جامع اطلاع‌رسانی و آزادی بیان در مطبوعات و رسانه‌ها را حائز اهمیت دانست و گفت: باید به این مباحث توجه زیادی داشت و بحث قانون انتخابات را نیز پیگیری کنیم.

 

دبیرکل حزب مردم‌سالاری با اشاره به فعالیت‌های این حزب گفت: سیاست مردم‌سالاری در انتخابات این گونه است که در تهران، شهرها و مراکز استان‌ها کاندیدا دارد و به شورا معرفی می‌کنند و همچنین حمایت از دولت تدبیر و شخص آقای روحانی را در دستور کار خود قرار داده است.

 

او افزود: سیاست دیگر حزب مردم‌سالاری این است که از داخل حزب یا خارج از حزب افراد اصلاح‌طلب را مورد توجه قرار می‌دهد و ما چک سفید امضا به دولت نمی‌دهیم.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مبنای حرکت مردم‌سالاری شورای هماهنگی است، گفت: با توجه به انتقاداتی که به شورای عالی سیاست‌گذاری داشتیم، اما سخن ما این نیست که در انتخابات دو لیست ارائه دهیم، اگر بخواهیم بررسی کنیم مقصر ما احزاب نیستیم، بلکه کسانی هستند که ساز ناکوک سر می‌دهند. به دنبال وزن‌کشی نیستیم و مبنای ما اتحاد و وحدت است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------