آخرین اخبار سیاسی

حوزه علمیه کاظم صدیقی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

مقایسه حوزه علمیه کاظم صدیقی و مدارس کپری در سیستان و بلوچستان

دیده بان ایران | حوزه علمیه امام خمینی تحت مدیریت کاظم صدیقی با مدارس کپری در سیستان و بلوچستان

توهم یا واقعیت رأی ۲۰ میلیونی اصول‌گرایان



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی , اصول‌گرایان
حضرتی: ۲۰ میلیون رأی اصول‌گرایان شوخی است

به گزارش خبر آنلاین ؛بعد از چهار شکست در انتخابات‌های گذشته حالا چشم امید به ۹۸ و ۱۴۰۰ دارند. اصولگرایان از ۲۰ میلیون رایی سخن می‌گویند که الیاس حضرتی آن را شوخی می‌داند.

 

۲۰ میلیون رای؛ این رویایی است که این روزها دست از سر اصولگرایان بر نمی دارد و همه برنامه ریزی های این جناح را به خود اختصاص داده است؛ هرچند گاهی افرادی مانند حسین الله کرم پیدا می شود تا مرز میزان رای جناح راست در انتخابات ۱۴۰۰  از 20 میلیون عبور دهد و آن را  27 میلیون تخمین بزند.(اینجا)  اما برخی دیگر مانند میرتاج الدینی همان 20 میلیون رای را غایت رأی اصولگرایان معرفی می کند.

 

روزنه امید اصولگرایان وقتی پر نور شد که چالش های حسن روحانی در مواجهه با مشکلات، هر روز او را بیشتر در سیبل انتقادات قرار داد و حالا این مشکلات که به گردن دولت دوازدهم پیچیده شده است جناح رقیب را به فکر انداخته که اگر نارضایتی در شرایط حاضر وجود دارد می تواند در آینده به نفع آنها برداشت شود و آنها را به آرزوی ۲۰ میلیونی برساند؛ اما سوال کلیدی اینجاست که آینده این جناح برای فتح انتخابات ۱۴۰۰ چقدر قابل تحقق است؟

 

ملاک عمل خود یا رقیب؟ 

این گمانه که  گفته می شود امید اصولگرایان به ناکامی رقیب است وقتی رنگ واقعیت می گیرد که نمایندگان اصولگرا در صحبت های دو پهلو بر آن مهر تائید می زند که مصداق بارز این موضوع حمیدرضا حاجی بابایی رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس دهم است. وقتی از او درباره ۱۴۰۰ و رای ۲۰ میلیونی از او سوال کردیم به خبرآنلاین گفت: اصولگرایان اگر خوب عمل کنند رای دارند و اگر خوب عمل نکنند رای ندارند.

 

او درباره برنامه ریزی این جناح در استفاده از ناکامی های دولت در اجرای برخی وعده‌ هایش گفت: اصلا یکی از مشکلات بزرگ ما در این کشور این است که حرف هایی زده می شود اما عمل نمی شود. ما باید وعده هایی را بیان کنیم که بتوانیم به آن عمل کنیم.البته صحبتش را با این جمله که اصولگرایان هم باید متوجه این موضوع باشند به پایان برد تا صحبت هایش رنگ فراجناحی به خودش بگیرد. 

 

 

البته محسن کوهکن از دیگر نمایندگان اصولگرای مجلس است که سعی می کند در بحث امید اصولگرایان جانب احتیاط را رعایت کند و وقتی از او پرسیدیم چقدر اصولگرایان بر چالش های امروز دولت روحانی حساب باز کرده است و عدم توفیق دولت را دلیلی برای موفقیت خود در انتخابات دولت و مجلس آینده می داند گفت: هیچ جریانی نباید پایه اساسی خود را بر این موضوع قرار دهد چرا که در این میان تنها مردم هستند که ضرر می بینند.

 

مثلا اگر شما کاری را خراب کنید صرف اینکه من بگویم خراب کردی خراب کردی که چیزی درست نمی شود بلکه باید برنامه ام را برای اصلاح اعلام کنم. یکی از اشکالاتی که به دولتهای ما  وارد است این است که تا مدتها سعی می کردند مشکلات را به گردن دولت قبلی بیندازند. امیدوارم روزی به رئیس جمهوری برسیم که در اولین نطقش موضوعاتی را که مطرح می کند برای آخرین بار باشد. 

 

این صحبت ها درحالی است که سخنگوی جبهه مردمی نیروهای انقلاب یعنی همان جبهه ای که قرار بود محور وحدت اصولگرایان در انتخابات ۹۶ باشد مهر تائید به همه گمانه زنی ها درباره برنامه ریزی‌های اصولگرایان برای بهره برداری از  ناکامی دولت در اجرای وعده هایش قرار داده است. او گفت: صحبت درمورد انتخابات سال ۹۸ زود به نظر می‌رسد. اکنون باید افکارعمومی را نسبت به عدم تحقق وعده های انتخاباتی نمایندگان جناح رقیب آگاه کنیم و این امر هم با بازنمایی موضع گیری های نمایندگان در زمان رقابت های انتخاباتی محقق می شود. (اینجا)

 

رای ۲۰ میلیونی اصولگرایان شوخی است 

هرچند تحلیل اصولگرایان حکایت از پیروزی بی چون و چرایشان در آینده دارد اما وقتی ماجرا را از سوی اصلاح طلبان جویا می شویم نظری کاملا متفاوت دارند و برخی معتقدند اشتباه جناح راست این است که فکر می کنند اگر مردم به هر دلیلی حاضر نباشند به اصلاح طلبان رای دهند این به معنی ریختن همه آرا به سبد اصولگرایان است درحالی که این تحلیل به هیچ عنوان نمی تواند درست باشد.

 

الیاس حضرتی از همان دسته نمایندگان اصلاح طلبی است که تحلیل اصولگرایان را شبیه به شوخی می داند؛ او به خبرآنلاین گفت: اینکه اصولگرایان می گویند ما در انتخابات آینده ۲۰ میلیون رای داریم یک شوخی است. حضرتی با این جمله گریزی به برنامه های اصلاح طلبان می زند تا بگوید اصولگرایان یکه تاز میدان نیستند و جناح چپ نیز برای حفظ و ارتقای جایگاهشان برنامه دارند. او گفت: اصلاح طلبان هیچ گاه بدون برنامه و بدون سازماندهی نبوده اند و قطعا برای آینده برنامه دارند بنابراین از آنجایی که شتر در خواب بیند پنبه دانه همیشه این صحبت‌ها (اشاره به رای ۲۰ میلیونی اصولگرایان) بوده است.

 

او درباره انتقادات امروز مردم نیز گفت: مردم می توانند نقد داشته باشند و این نقدها می تواند چراغ راه اصلاح طلب ها باشد اما به معنای کاهش مشارکت نخواهد بود. او گفت: برای جریان چپ همواره مردم یک اصل بوده است لذا هر کاری می کند تا با اصلاح خود اعتماد مردم را جلب کند. او با بیان اینکه اصلاح طلب‌ها دگم نیستند و خود را تغییر می دهند گفت : اصلاح طلبان باید لحظه به لحظه وضعیت را با نظر سنجی هایی که دارند خود را با نظر مردم هماهنگ کنند. 

 

  

 خبرآنلاین/فائزه عباسی 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------