آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

آخرین خبرها از حکم اعدام توماج صالحی از زبان وکیلش

امیر رئیسیان، وکیل توماج صالحی فرایند پرونده این خواننده را توضیح داده. آقای رئیسیان می‌گوید حتی اگر دادگاه بدوی بر رأیش اصرار کند، باز حکم…

حمله تروریستی به رژه نیروهای مسلح در اهواز/داعش مسئولیت حمله تروریستی به رژه اهواز را به عهده گرفت(+اسامی مجروحان وشهدا)



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی ,تیراندازی به سوی جایگاه رژه
شاهدان عینی از تیراندازی به سوی جایگاه رژه در اهواز خبر می دهند.

به گزارش سرپوش، شاهدان عینی از تیراندازی به سوی جایگاه رژه در اهواز خبر می دهند. برخی منابع از کشته و زخمی شدن تعدادی خبر داده اند.

 

به گزارش برخی خبرگزاری ها، هم اکنون تعدادی آمبولانس برای انتقال مجروحین به مراکز درمانی در محل حادثه مستقر شده اند.

 

به گفته شاهدان عینی شماری از مهاجمان مسلح به سمت جایگاه تیراندازی کردند.

  

- گفته می شود، شماری به شهادت رسیده یا زخمی شدند اما آمار دقیقی از تلفات هنوز مخابره نشده است.

 

- به گزارش شبکه خبر، تروریست‌ها از پارک پشت جایگاه به رژه نیروهای مسلح در اهواز تیراندازی کردند.

 

- یک منبع آگاه اعلام کرد: تروریست ها ۴ نفر بوده اند که یک نفر آنها کشته شده است. این منبع آگاه اعلام کرد تعداد شهدا و مجروحین احتمالا ۴ نفر است.

 

 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی ,داعش

داعش مسئولیت حمله تروریستی به رژه اهواز را به عهده گرفت

در حالی که پیش تر یک گروهک تجزیه طلب مسئولیت حمله تروریستی به رژه اهواز را بر عهده گرفته بود، العربیه به نقل پایگاه خبری داعش از به عهده گرفتن این حمله تروریستی توسط داعش خبر داد. 

 

به گزارش انتخاب ، اعماق، رسانه داعش هم این ادعا را مطرح کرده است.

 

با این وجود، داعش فیلم یا عکسی که نشانه وابستگی مهاجمان به این گروه باشد منتشر نکرده است. 

  

نماینده اهواز: سرنخ‌هایی از حمله تروریستی اهواز به دست آمده است

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به همکاری نیروهای امنیتی و سیاسی استان خوزستان برای بررسی علل حمله تروریستی به رژه نیروهای مسلح در اهواز گفت که سرنخ‌هایی به دست آمده و به زودی نسبت به شناسایی عاملین این حمله و مجازات آن‌ها اقدام خواهد شد.

 

جواد کاظم نسب الباجی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به پذیرفتن مسئولیت حمله تروریستی امروز اهواز از سوی گروهک الاحوازیه اظهار کرد: این گروهک بین مردم خوزستان هیچ جایگاهی ندارد و قطعا همه مردم استان همصدا با سایر هموطنان‌مان این حمله تروریستی را محکوم می‌کنند.

 

وی افزود: این اقدامات خللی در عزم مردم خوزستان که همواره از نظام، ولایت و دین‌شان دفاع کرده‌اند وارد نمی‌کند. مردم خوزستان همیشه نسبت به کشور و نظام وفادار بوده و خواهند ماند.

 

این  نماینده مجلس با اشاره به تشکیل جلسه شورای تامین استان خوزستان برای بررسی این حمله تروریستی یادآور شد: پس از برگزاری این جلسات برنامه‌های مهمی در حال اجراست و ان‌شاءالله در اسرع وقت نسبت به شناسایی و دستگیری عاملین این حمله تروریستی و مجازات آن‌ها اقدام خواهد شد. بخصوص که سرنخ‌هایی هم در این زمینه به دست آمده است.

 

کاظم‌نسب با بیان اینکه نیروهای انتظامی، سپاه، ارتش و نیروهای سیاسی در حال همکاری برای بررسی این موضوع هستند خاطرنشان کرد: استاندار خوزستان نیز همراه با مسئولان سیاسی و امنیتی در حال پیگیری این حمله است.

 

وی درباره وضعیت شهر اهواز نیز گفت: در حال حاضر امنیت کامل در اهواز برقرار است و با وجود نیروهای امنیتی خللی در زندگی روزمره مردم ایجاد نشده است. امیدواریم نیروهای امنیتی نیز پس از روشن شدن ابعاد موضوع نتیجه را به مردم اعلام کنند.

 

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح:

هر 4 تروریست‌ حادثه امروز اهواز به هلاکت رسیدند

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح از هلاکت هر 4 تروریست حمله تروریستی امروز اهواز خبر داد.

 

به گزارش ایسنا، سرتیپ پاسدار ابوالفضل شکارچی سخنگوی ارشد نیروهای مسلح با اشاره به حمله تروریستی صبح امروز در بلوار قدس اهواز اظهار کرد: 4 نفر تروریست از چند روز قبل از برگزاری رژه نیروهای مسلح در اهواز در نزدیکی محل برگزاری رژه سلاح‌هایی مخفی کرده بودند و امروز در پوشش مردمی خود را نزدیک به محل برگزاری رژه (پارکی در نزدیکی جایگاه رژه) کردند.

 

وی با بیان اینکه سلاح این تروریست‌ها کلاشینکف بوده ادامه داد: این 4 تروریست با سلاح خود به سمت جایگاه رژه تیراندازی و مردم را به رگبار بستند که تعدادی از این تیرها به رژه روندگان و تماشاچیان حاضر در محل برگزاری رژه اصابت کرد و منجر به شهادت  و مجروح شدن عده‌ای از این افراد شد که در میان این افراد دختری خردسال و یک جانباز دیده می‌شود.

 

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح همچنین با اشاره به عکس‌العمل نیروهای امنیتی حاضر در محل برگزاری رژه خاطرنشان کرد: تروریست‌ها با عکس‌العمل خیلی سریع و قاطع نیروهای امنیتی مواجه شدند و این نیروها با وجود اینکه تعداد زیادی از مردم در محل حادثه حضور داشتند و در این شرایط محدودیت‌هایی برای مقابل با تروریست‌ها وجود داشت بلافاصله با دقت و سرعت عمل بسیار بالا سه تن از تروریست‌ها را درجا به درک واصل کردند و یک نفر را نیز مجروح و دستگیر کردند که این فرد نیز پس از انتقال به بیمارستان به دلیل جراحات وارده به درک واصل شد.

 

مدیرکل مرزی وزارت کشور :

مرز شلمچه باز است/مراقبت‌ها تشدید شده است

مدیرکل مرزی وزارت کشور گفت: مرز شلمچه بسته نشده، اما مراقبت‌ها بیشتر شده است.

 

شهریار حیدری در گفت‌وگو با ایسنا درباره صحت خبر بسته شدن مرز شلمچه اظهار کرد: این مرز بسته نشده است بلکه مراقبت‌ها در این مرز بیشتر شده است و به همین دلیل ترددها کمی کند شده است که تا چند ساعت آینده تردد در این مرز نیز به حالت عادی برمی‌گردد.

 

وی همچنین بیان کرد: تردد در سایر مرزهای کشور مانند گذشته در حال انجام است.

 

به گزارش ایسنا، در برخی اخبار آمده بود به دلیل حادثه تروریستی امروز در رژه نیروهای مسلح در اهواز، مرز شلمچه بسته شده است.

 

لیست اولیه شهدا حادثه تروریستی اهواز منشتر شد

پیکر شهدا و مجروحین حملات تروریستی صبح امروز به بیمارستان شهید سرلشکر منفرد نیاکی اهواز منتقل شدند.

 

بر اساس شواهد عینی ۷ شهید به بیمارستان منتقل شده است. اسامی شهداء:

۱-علی لویمی 

۲-اسماعیل شفیعی نژاد

۳-میلاد جهانگیر نژاد

۴-رضا شفیعی

۵- سعید کریمی

۶-امیر فرخی 

۷- یونس پور حلو

 

مسوولان خوزستان حاضر در رژه نیروهای مسلح اهواز در سلامت هستند

به گزارش ایسنا، آیت‌الله جزایری، آیت‌الله حیدری، استاندار خوزستان و فرماندار اهواز از جمله مسوولان حاضر در این مراسم بودند که اکنون در سلامت کامل هستند.

 

این حمله تروریستی از پشت جایگاه مربوط به سخنرانان صورت گرفت و گزارش‌های اولیه از این حادثه حاکی از این است که شماری به شهادت رسیدند یا زخمی شده‌اند.

 

 تعداد شهدای حادثه تروریستی اهواز به 24 نفر رسید

 یک منبع آگاه گفت: تعداد شهدای حادثه تروریستی صبح روز شنبه در اهواز به 24 نفر رسید و احتمال افزایش این تعداد نیز به دلیل وخامت حال مجروحان وجود دارد.

 

این منبع ظهر شنبه به  ایرنا اظهار داشت: بیش از 53 نفر نیز در این حادثه تروریستی زخمی شده اند که به بیمارستانهای مختلف اهواز منتقل شده و تحت درمان قرار گرفته اند.

 

وی افزود: در میان شهدا تعدادی افراد غیر نظامی از جمله زن و کودک نیز وجود دارند که برای دیدن رژه نیروهای مسلح به محل آمده بودند.

 

یک گروه مسلحانه تروریست که ظاهرا وابسته به گروهک تجزیه طلب الاحواز بوده است روز شنبه در جریان رژه نیروهای مسلح به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس در اهواز پس از پوشیدن لباس مبدل سپاه و بسیج به جایگاه مسئولان و فرماندهان ارشد نظامی و انتظامی حمله کردند.

 

در جریان این اقدام چهار عامل این حادثه تروریستی کشته،یا زخمی و دستگیر شدند.

  

 21 زخمی و 9 شهید در حادثه تروریستی اهواز/ 2 نفر از تروریست‌ها دستگیر شدند+ اسامی مجروحان

 معاون سیاسی امنیتی استانداری خوزستان از کشته شدن 2 نفر از حمله کنندگان و دستگیری 2 نفر دیگر در حمله تروریستی به مراسم رژه اهواز خبر داد.

 

 به گزارش ایلنا ؛علی‌حسین حسین زاده معاون سیاسی استانداری اهواز درباره جزییات بیشتر این حادثه گفت: در این تیراندازی حمله‌کنندگان به نیروهای مسلح چهار نفر بودند که 2 نفر آنها توسط نیروهای نظامی کشته و 2 نفر دستگیر شدند.

 

معاون سیاسی استانداری اهواز گفت: تا کنون 21 نفر از مجروحان حادثه تیراندازی صبح امروز در شهرستان اهواز به بیمارستان های گلستان و رازی اهواز منتقل شده اند.

 

وی ادامه داد: 9 نفر در این اقدام تروریستی به شهادت رسیده‌اند.

 

اسامی تعدادی از مجروحان به شرح زیر است: 

مرتضی کردزنگنه 30 ساله از نیروهای سپاه 

حسن خادم هویزه 25 ساله از نیروهای سپاه 

صادق شهریاری 25 ساله از نیروهای سپاه 

موسی باقری فارسی 33 ساله از نیروهای ارتش 

بهمن بیرانوند 46 ساله از شهروندان حاضر در مراسم

 

استاندار خوزستان:

تیم تروریستی حادثه اهواز منهدم شد 

اهواز - استاندار خوستان از انهدام کامل تیم تروریستی حمله کننده به مراسم رژه امروز نیروهای مسلح در اهواز خبر داد.

 

غلامرضا شریعتی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بعد از اینکه افراد مسلح به محل رژه نیروهای مسلح حمله کردند و باعث زخمی و شهید شدن برخی از افراد شدند، نیروهای امنیتی و نظامی و انتظامی حاضر در منطقه به سرعت نسبت به شناسایی و انهدام تیم تروریستی حمله کننده به مراسم اقدام کرد.

 

وی افزود: دو نفر از این افراد کشته شدند و دو نفر دیگر دستگیر شدند.

 

علی حسین حسین زاده در گفتگو با مهر با اشاره به حادثه صبح امروز تروریستی اهواز در حین برگزاری مراسم رژه نیروهای مسلح اظهار کرد: متاسفانه تاکنون بیش از ۲۰ نفر در این حادثه مجروح شده اند و هشت نفر از نیروهای نظامی شهید شده اند.

 

وی همچنین در خصوص افراد مسلح حمله کننده به مراسم نیز بیان کرد: این افراد چهار نفر با لباس نظامی بودند که چهار نفر از آنها کشته اند و دو نفر دستگیر شدند. 

 

سخنگوی سپاه پاسداران :

برگزاری مراسم رژه اهواز بر عهده ارتش بود/ رد خبر شهادت محافظ فرمانده سپاه اهواز/ رد پای عربستان در حادثه تروریستی امروز 

سخنگوی سپاه پاسداران با اعلام اینکه برگزاری مراسم رژه نیروهای مسلح در اهواز بر عهده ارتش بوده است، گفت: احتمال می‌دهیم جریان الاهوازیه که از سوی عربستان تغذیه می‌شود، در این حادثه دست داشته باشد.

 

سردار رمضان شریف در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، با اشاره به حادثه امروز حمله عناصر تروریستی به رژه نیروهای مسلح در اهواز گفت: هنوز اطلاعات دقیقی از این حادثه در دست نیست ولی با توجه به اینکه معمولا جریان الاهوازیه چند به کاروان راهیان نور و مراسم‌های مشابه حمله کرده‌اند این احتمال را می‌دهیم که این بار هم حادثه از سوی آنها باشد.

 

وی افزود: جریان الاهوازیه از سوی عربستان تغذیه می‌شود.

 

سخنگوی سپاه پاسداران با بیان اینکه برگزاری مراسم رژه امسال بر عهده ارتش بود، گفت: بهتر است دوستان ارتش در این رابطه اطلاعات دقیق‌تری بدهند.

 

سردار شریف در پاسخ به این سوال که آیا شهادت محافظ فرمانده سپاه اهواز را  تایید می‌کنید، گفت: خیر در این حادثه چند سپاهی مجروح شدند که احتمال شهادت آنها وجود دارد ولی شهادت محافظ فرمانده سپاه اهواز قابل تایید نیست.

 

10:15/ عناصر مسلح حمله تروریستی اهواز وابسته به جریان الاهوازیه هستند

سخنگوی سپاه پاسداران گفت: افرادی که در جریان رژه نیروهای مسلح اقدام به تیراندازی به مردم و نیروهای مسلح کردند وابسته به جریان الاهوازیه هستند.

وی ادامه داد: اقدام آنها برای تحت الشعاع قرار دادن عظمت رژه نیروهای مسلح است.

وی خاطر نشان کرد: چنین اقداماتی پیش از این هم مسبوق به سابقه است و این جریان به سمت کاروان‌های راهیان نور در سال‌های گذشته تیراندازی کرده است.

 

ویدئو/ حمله تروريستی به مراسم رژه نیروهای مسلح در اهواز (کلیک کنید)

 

10:13/  یا ۵ نفر از عوامل حمله کشته شدند

شنید ها حاکی از آن است که ۴ یا ۵ نفر از عوامل حادثه تروریستی در اهواز توسط نیروهای امنیتی و انتظامی کشته شدند.

  

10:09/ تاکنون مجروح شدن ۲۰ تن تایید شده است

تاکنون ۲۰ نفر زخمی تایید شده است. یک کودک و یک زن در بین مجروحان دیده می‌شوند.

 

10:07/ محافظ فرمانده سپاه استان خوزستان به شهادت رسید

در جریان برگزاری رژه نیروهای مسلح در استان خوزستان، طی یک عملیات مسلحانه، محافظ فرمانده سپاه استان خوزستان به شهادت رسید.

  

10:03/ شنیده شدن مجدد صدای شلیک در اهواز

به گزارش خبرگزاری مهر، صدای شلیک گلوله در محل برگزاری رژه در اهواز پس از حادثه اولیه باز هم شنیده می شود.

 

09:45/ مهاجمان حمله به رژه اهواز گریختند

به گزارش انتخاب، تروریست‌ها موفق نشده‌اند که وارد مراسم رژه شوند و صرفا از فاصله دور بسوی مراسم و یگان‌های رژه رونده شلیک کرده‌اند.

 

 اخبار اولیه حاکی از این است که تروریست‌ها جایگاه محل سخنرانی و یگان‌های رژه رونده سپاه را هدف قرار داده‌اند و آمار اولیه از زخمی شدن تعدادی از نیروهای رژه رونده سپاه در این مراسم حکایت دارد.

 

براساس این گزارش، تیم تروریستی پس از تیراندازی به سوی مراسم رژه از محل گریخته‌اند و در حال حاضر نیروهای امنیتی در تعقیب آنها هستند.

  

09:59/ مسوولان خوزستان حاضر در رژه نیروهای مسلح اهواز در سلامت هستند

 به گزارش ایسنا، آیت‌الله جزایری، آیت‌الله حیدری، استاندار خوزستان و فرماندار اهواز از جمله مسوولان حاضر در این مراسم بودند که اکنون در سلامت کامل هستند.

 

این حمله تروریستی از پشت جایگاه مربوط به سخنرانان صورت گرفت و گزارش‌های اولیه از این حادثه حاکی از این است که شماری به شهادت رسیدند یا زخمی شده‌اند.

 

 

 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی ,تیراندازی به سوی جایگاه رژه

 

 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی ,تیراندازی به سوی جایگاه رژه

 

 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی ,تیراندازی به سوی جایگاه رژه

 

 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی ,تیراندازی به سوی جایگاه رژه

 

 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی ,تیراندازی به سوی جایگاه رژه

 

 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی ,تیراندازی به سوی جایگاه رژه

 لحظه مطلع کردن روحانی از حمله تروریستی اهواز هنگام سخنرانی امروز در مراسم رژه تهران

 

 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی ,تیراندازی به سوی جایگاه رژه

 

 

 ادامه  دارد ...

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------