آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

آخرین خبرها از حکم اعدام توماج صالحی از زبان وکیلش

امیر رئیسیان، وکیل توماج صالحی فرایند پرونده این خواننده را توضیح داده. آقای رئیسیان می‌گوید حتی اگر دادگاه بدوی بر رأیش اصرار کند، باز حکم…

قولی که جنتی از هاشمی گرفت



اخبار,اخبارسیاسی,هاشمی رفسنجانی


 اخبار سیاسی - قولی که جنتی از هاشمی گرفت

جنتی آمد. راجع به برنامه تمرکز امور فرهنگی و عقیدتی – سیاسی نیروهای مسلح صحبت کرد و از من قول حمایت بیشتر، مخصوصا در مقابل ناهماهنگی احتمالی سپاه خواست و خواستار تایید حضرت امام است.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در خاطره نویسی 12 مرداد سال 1367 نوشته است: آقای جمشیدی مسوول آمار [وزارت] برنامه و بودجه آمد و برنامه آمارگیری وضع کشاورزی را توضیح داد و برای انجام آن کمک خواست که از سربازان دیپلم استفاده کنند.

آقای [جواد] منصوری از وزارت خارجه آمد. درباره لزوم امیدوار کردن غربی‌ها و آمریکایی‌ها به آینده روابط بهتر با آمریکا و موافقت با ملاقات با هیأت ژاپنی که به همین منظور به ایران می‌آید و لزوم تشکیل کمیته‌های تخصصی برای بندهای قطعنامه صحبت کرد.

آقای [محمدصادق] خلخالی [رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس] آمد. از ضربه شدید بر منافقین در عملیات مرصاد اظهار خوشحالی داشت. آقای [محمدباقر] ذوالقدر و جمعی دیگر از اعضای قرارگاه رمضان آمدند. از تحیّر و سردرگمی معارضین عراقی در ایران گفت و خواستار برنامه‌ریزی برای آینده آنها - چه به صلح برسیم یا نرسیم - بود که درباره کیفیت برخورد با آنها در هر یک از حالت صلح یا ادامه جنگ مذاکره کردیم .

 

در هر حال باید آنها را راضی نگه داشت و مراعات حالشان را کرد. کردها، عرب‌ها و به‌خصوص اسرای تائب که با ما همکاری می‌کنند و لازم است توجه بیشتری به وضع رفاهی آنها شود. ظهر آقای [احمد] جنتی آمد. راجع به برنامه تمرکز امور فرهنگی و عقیدتی – سیاسی نیروهای مسلح صحبت کرد و از من قول حمایت بیشتر، مخصوصا در مقابل ناهماهنگی احتمالی سپاه خواست و خواستار تایید حضرت امام است.

عصر آقای [خسرو] عروج آمد. گزارش تشکیل سپاه ویژه و هوابرد و نقش آنها را در عملیات مرصاد داد و مدعی است که ضربه اساسی را آنها وارد کرده‌اند. آقای [محمد] انصاری فرمانده هوانیروز آمد و از آمادگی خوب هوانیروز مخصوصا شنود‌ها گفت و کمک بیشتر خواست.


آقایان [علی] شمخانی، [غلامعلی] رشید، [محمد] باقری، [حسین] نجات و [احمد] وحیدی آمدند. گزارش صحنه عملیات مرصاد را دادند. ضربه را کاری‌تر از تصورات اولیه علیه منافقین می‌دانند. طرح‌های عملی آتی احتمالی آینده را در صورت پایدار نشدن آتش‌بس گفتند.

 اخبار سیاسی - ایرنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------