آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

آخرین خبرها از حکم اعدام توماج صالحی از زبان وکیلش

امیر رئیسیان، وکیل توماج صالحی فرایند پرونده این خواننده را توضیح داده. آقای رئیسیان می‌گوید حتی اگر دادگاه بدوی بر رأیش اصرار کند، باز حکم…

هوای پاستور تا بهارستان ابری است



اخبار,اخبارسیاسی,مجلس نهم


 اخبار سیاسی - هوای پاستور تا بهارستان ابری است

 روزی خبر از لغو استیضاح به گوش می‌رسد و بلافاصله روز دیگر طرح جمع‌آوری امضا برای استیضاح وزیری دیگر کلید می‌خورد. هرچند سوال، تذکر و استیضاح ابزاری است در دست نمایندگان برای نظارت بر عملکرد دولت اما گویی مجلس نهم در استفاده از این ابزارها در برابر دولت گوی سبقت را از مجالس گذشته ربوده و هر روز باب جدیدی برای دعوت از پاستورنشینان به بهارستان باز می‌شود، مساله‌ای که بارها منجر به گلایه دولتی‌ها شده و آن را برای دولت وقت‌گیر دانسته‌اند، البته تعداد بالای پرسش‌ها و طرح‌های استیضاح چندان هم به مذاق همه خوش نیامده و گاهی آنها را غیرلازم می‌دانند.

  44 امضا برای استیضاح فانی
تنها چند روز پس از خبر لغو استیضاح وزیر کشور نگاه‌ها متوجه طرح جمع‌آوری امضا برای وزیر آموزش و پرورش جلب شد. فرهاد بشیری، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات خبر از 44 امضا برای استیضاح فانی داد که روز سه‌شنبه به هیات‌رئیسه برای اعلام وصول تحویل داده شده است. نماینده پاکدشت گفت: بالاخره باید مسئولان این وزارتخانه مسائل را با جدیت دنبال کنند تا شاید نظرات استیضاح‌کنندگان را تامین کنند.

 

برای دانش‌آموزان و فرهنگیان هم خوب است که این جدیت را ببینند. یکی از مواردی که مورد اشاره استیضاح‌کنندگان بود این بود که وزارت آموزش و پرورش دچار روزمرگی شده به همین دلیل باید برای آموزش و پرورش شرایط بهتری ایجاد شود که از این روزمرگی رها شود. بشیری در پاسخ به این سوال که آیا این موارد با استیضاح قابل حل است یا اینکه می‌توان از طریق گفت‌وگو نیز آنها را حل کرد، تصریح کرد: به هر حال این به نظر استیضاح‌کنندگان برمی‌گردد. ولی آنچه مسلم است این که اگر وزیر و همکارانشان در ارتباط با موضوع و مواردی که مدنظر استیضاح‌کنندگان هستند اقداماتی را انجام بدهند علی‌القاعده بر تلطیف این فضا تاثیرگذار است.

 

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ادامه داد: اگر موارد مورد نظر استیضاح‌کنندگان از سوی وزیر دنبال شود این استیضاح قابل تفاهم خواهد بود. ما در گذشته هم دیدیم که این‌گونه استیضاح‌ها اینگونه به تفاهم رسیده است. وی ادامه داد: باید توجه داشته باشیم که استیضاح به صورت کلی برای کشور هزینه دارد. بهتر است که آقای رئیس‌جمهور پس از یک سال خود ارزیابی داشته باشد که اعضای هیات دولت چقدر در ارائه یک کارنامه قابل قبول موفق بوده است.  


 زمزمه‌های استیضاح وزیر صنعت
روز سه‌شنبه (9 مهر) بود که بررسی سه سوال از وزیر صنعت‌، معدن و تجارت در دستور کمیسیون عمران قرار گرفت که دو سوال توسط نادر قاضی‌پور درخصوص وضعیت فولاد و طرح‌های فولادی کشور و وضعیت صنایع مس و پیشرفت نکردن طرح‌های توسعه‌ای در این حوزه مطرح شد که البته نماینده مردم ارومیه از توضیحات وزیر صنعت درخصوص وضعیت صنایع فولادی و همچنین نماینده مردم ساری نیز از توضیحات وزیر صنعت، معدن و تجارت درخصوص علل راه‌اندازی نشدن سایت خودروسازی در شهر ساری قانع نشدند که همین مسئله احتمال کلید خوردن استیضاح نعمت‌زاده را افزایش داد.

 

روح‌ا... عباسپور در این رابطه می‌گوید: بی‌تردید باید نوع کیفیت و قیمت تمام شده خودروها هماهنگ بوده و رضایتمندی مردم را به دنبال داشته باشد. سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس خاطرنشان کرد: البته شرکت‌های داخلی را باید در زمینه اشتغال و همچنین حیات کارخانه‌ها نیز مدنظر قرار داد چراکه مهم‌ترین اصل اقتصاد مقاومتی تولید است.

 

این نماینده مجلس اضافه کرد: در بحث خودرو خبر جدیدی نیست اما چیزی که در این زمینه مورد توجه است اینکه هرگونه قیمت‌گذاری خودرو توسط شورای رقابت خلاف قانون است چرا که شورای رقابت حق قیمت‌گذاری خودرو را ندارد.

 

وی با اشاره به اهمیت اشتغالزایی در کشور خاطرنشان کرد: اهمیت موضوع اشتغالزایی و بالا بردن تولیدات داخلی با توجه به راهبرد اقتصاد مقاومتی مورد تأکید است که باید در این راستا حرکت کرده و جلوی ورود خودروهای خارجی بدون محدودیت که به تولید ضربه می‌زند را گرفت. عباسپور افزود: خود وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز در این زمینه عملکردی قابل بحث دارد و زمزمه استیضاح وی در مجلس به گوش می‌رسد چراکه رضایتمندی در این زمینه از وی وجود ندارد.


  اخبار سیاسی -  آرمان

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------