آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

حملات مستقیم اسرائیل و ایران به یکدیگر، پایان یافته| اسرائیل از موشک‌های دوربرد استفاده کرد

در پی پرواز چند شی ناشناس در اطراف پایگاه شکاری اصفهان و فعال‌شدن پدافند هوایی در بامداد جمعه سی ان ان از قول یک منبع اطلاعاتی منطقه‌ای…

مخالفت صریح علی لاریجانی با طرح توقف مذاکرات هسته ای



 واک

اخبار,اخبار سیاسی,علی  لاریجانی

 واکنش مجلس به سنا نباید جو زده باشد

جعفرزاده ایمن آبادی در تشریح جلسه صبح امروز فراکسیون رهروان ولایت خبر از رد طرح ۳ فوریتی مجلس برای توقف مذاکرات هسته‌‌ای داد و گفت : به نظر نمایندگان مجلس شورای اسلامی تیم مذاکره کننده به خوبی توانسته روند مذاکرات را اداره کند و طرف آمریکایی نیازمند ترک مذاکرات است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با طرح برخی از نمایندگان مجلس برای توقف مذاکرات هسته ای مخالفت کرد.

به گزارش «انتخاب»، جعفرزاده ایمن آبادی در تشریح جلسه صبح امروز فراکسیون رهروان ولایت خبر از رد طرح ۳ فوریتی مجلس برای توقف مذاکرات هسته‌‌ای داد و گفت : به نظر نمایندگان مجلس شورای اسلامی تیم مذاکره کننده به خوبی توانسته روند مذاکرات را اداره کند و طرف آمریکایی نیازمند ترک مذاکرات است.

غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی در تشریح جلسه صبح امروز فراکسیون رهروان ولایت با بیان این که موضوعات متنوعی در این جلسه مطرح شده‌است ، گفت: مهم‌ترین مساله‌ای که مورد بررسی قرار گرفت ، طرح ۳ فوریتی مجلس برای توقف مذاکرات هسته‌‌ای بود که با مخالفت قاطع نمایندگان حاضر در جلسه قرار گرفت.

عضو فراکسیون رهروان ولایت مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: به نظر نمایندگان مجلس منافع ملی جمهوری‌اسلامی اقتضا می‌کند ما اقدم تقلیدی در مقابل کنگره و سنای آمریکا انجام ندهیم. در کنگره آمریکا دعوای سنگینی بین جمهوری‌خواهان و دموکرات ها وجود دارد . در ایالات متحده همانند جمهوری اسلامی رهبری واحد و فرزانه وجود ندارد که سیاستی واحد را تدوین نماید و هرکس در واشنگتن سهم خود را از قدرت مطالبه می‌کند.  نمایندگان کنگره و سناتورهای آمریکایی به دنبال منفعت‌طلبی‌های شخصی و حزبی می‌باشند و در عوالم خودشان سیر می‌کنند.

وی با بیان این که تیم مذاکره کننده هسته‌ای ایران و کلیت نظام جمهوری‌اسلامی به خوبی مذاکرات‌ را اداره کرده‌اند ، گفت: آمریکایی‌ها نیازمند ترک میز مذاکرات هستند و ما نباید بهانه به دست آنها بدهیم. ایران در مذاکرات هسته‌ای به امتیازات خوبی دست یافته است، آمریکایی‌ها به دنبال این هستند که ایرانی‌ها را عصبانی کنند و فضایی برای ترک مذاکرات ایجاد کنند.

همچنین سیدباقر حسینی به نقل از علی لاریجانی که در جلسه صبح امروز اصولگرایان رهروان ولایت حضور داشت به ایسنا گفت: رییس مجلس به شدت با واکنش‌های تند از جمله ارائه طرح‌های غیرکارشناسی 3 فوریتی که هم‌اکنون به امضای چند نماینده رسیده به شدت مخالفت کرد.

وی ادامه داد: رییس مجلس تاکید داشت «ما با تیم مذاکره کننده هسته‌ای هیچ زاویه‌ای نداریم بنابراین باید به دور از واکنش‌های عجولانه اجازه دهیم تیم مذاکره‌کننده پای میز مذاکرات اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را به کرسی بنشاند؛ مقام معظم رهبری حمایت خود را از تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای اعلام داشته‌اند بنابراین ما نیز در مجلس باید تابع معظم له باشیم».

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: لاریجانی همچنین در این جلسه متذکر شد که در حال حاضر در آمریکا سیاستمداران این کشور در دو حزب دموکرات و جمهوریخواه با یکدیگر مشکل دارند اما ما در جمهوری اسلامی ایران با تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای هیچ مشکلی نداریم بلکه از آنان حمایت می‌کنیم بنابراین بهتر است به دور از جوزدگی و تصمیمات ناپخته واکنش مجلس به مصوبه سنا، صدور یک بیانیه باشد.

وی افزود: بنابراین در جلسه علنی امروز مجلس بیانیه‌ای در واکنش به اقدام مصوبه سنای آمریکا تهیه شد که در صحن علنی مجلس قرائت می‌شود.


 اخبارسیاست  خار جی  -  انتخاب 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------