آیا هیپنوتیزم درمانی برای کاهش وزن موثر است؟ (هیپنوتراپی لاغری)



هیپنوتراپی لاغری چیست, روش لاغری هیپنوتراپی, روش انجام هیپنوتراپی

هیپنوتراپی لاغری چیست

 

هیپنوتراپی لاغری چیست و چگونه باعث کاهش وزن می‌شود؟ 

کاهش وزن با هیپنوتیزم یا هیپنوتراپی لاغری یکی از روشهای مکمل برای اصلاح ناخود آگاه و سبک زندگی فرد است تا بتوانید سریعتر به هدف کاهش وزن خود برسد.

اگر کاهش وزن تبدیل به دغدغه و چالش برای شما شده است و نمیتوانید سبک زندگی و رژیم غذاییتان را به گونه ای تنظیم کنید که منجر به لاغری شود میتونید از هیپنوتراپی لاغری استفاده کنید. هیپنوتراپی لاغری ، روشی درمانی است که کمک میکند عادات غذایی اشتباه خود را که مانع از کاهش وزن می شود، کنار بگذارید. 

 

هیپنوتراپی لاغری یا لاغری با هیپنوتیزم یکی از جدیدترین روشها به منظورکاهش وزن و لاغری است. هدف از هیپنوتراپی این است که شما درباره بدنتان اعتماد به نفس داشته باشید و افکار منفی درباره غذا خوردن را تغییر دهید و بدون این که احساسات منفی بر شما غلبه کند ، وزنتان را کم کنید. 

 

هیپنوتراپی لاغری روی ناخودآگاه فرد تاثیر می گذارد و رابطه ای مثبت بین بدن ، ورزش و تغذیه به عنوان کلیدهای کاهش وزن و کنترل وزن صحیح ایجاد می نماید. 

برای تغییر دادن بدنتان باید ذهنتان را تغییر دهید ، باید از خودتان بپرسید چرا از بدنتان ناراضی هستید و چرا نمی توانید وزن کم کنید. 

 

هیپنوتراپی یک روش درمانی روانی برای کاهش وزن است که باید همراه با رژیم غذایی و برنامه ورزشی منظم به کار گرفته شود تا منجر به کاهش وزن گردد بنابراین فقط میتواند برای کسانی موثر باشد که تمایل به اصلاح سبک زندگی و تغذیه سالم دارند.

 

تاثیر هیپنوتراپی لاغری بر کاهش وزن

اغلب کسانی که هیپنوتراپی را برای کاهش وزن امتحان کرده اند ادعا میکنند که این روش پاسخ دهی سریعی ندارد و در طولانی مدت تاثیر گذار است ، شما بعد از چند جلسه هیپنوتراپی کاهش وزن ، می آموزید که چطور عادات اشتباه غذایی را با عادات درست جایگزین کنید. 

 

در جلسه هیپنوتراپی لاغری چه می گذرد

در جلسه هیپنوتراپی لاغری ، در ابتدا هیپنوتیزم کننده ، از شما میخواهد در حالتی ریلکس قرار بگیرید و ذهن شما را آرام میکند تا بتواند به ناخودآگاهتان دسترسی پیدا کند. 

سپس با جملاتی دقیق و با ظرافت دلیل پرخوری شما را جویا می شود و راههایی جدید برای کاهش عادت های نامناسب به شما ارائه می دهد.

او از شما میخواهد که شما را در حال انجام راه حل های جدید تصور کنید و در این حالت شما میتوانید راه حل هایی که احساس ناخوشایند به شما میدهند را انجام ندهید. 

 

هیپنوتراپی برای لاغری, هیپنوتراپی لاغری, کاهش وزن با هیپنوتیزم

در جلسات هیپنوتراپی لاغری چه میگذرد

 

روشهای هیپنوتراپی لاغری

دلایل افراد برای کاهش وزن با هم متفاوت است بنابراین روشهای درمانی متفاوتی در جلسات هیپنوتراپی لاغری به افراد مختلف ارائه می شود. روشهای هیپنوتراپی لاغری به طور کلی عبارتند از :

- تصور کردن شکل و ظاهر بدن یا سطحی از سلامتی که دوست دارید.

- تصور احساستان زمانی که به وزن ، چهره و سلامت ایده آلتان رسیده اید.

- تصور این که بی هیچ زحمتی به هدفتان رسیده اید.

- تصور این که از امروز به بعد قرار است چقدر تغییر مثبت داشته باشید.

- تصور این که چقدر اعتماد به نفس و انرژی مثبت شما بیشتر می شود.

 

رسیدن به این باور که هر چه بیشتر ورزش کنید ، بیشتر دلتان میخواهد زمانی را به ورزش کردن اختصاص دهید و تمرینات روزانه برایتان راحت تر خواهد شد.

تکنیک های هیپنوتراپی کاهش وزن به گونه ای طراحی شده اند که شما توانایی کنترل افکارتان را بدست آورید و حق انتخاب داشته باشید.

 

مثلا اگر نمیتوانید در برابر خوردن بعضی غذاها خودتان را کنترل کنید یا به خوردن بیش از حد اعتیاد پیدا کرده اید ، هیپنوتراپی به شما کمک میکند این عادت های اشتباه را ترک کنید.

در این روش یاد میگیرید که چطور از خوردن غذاهای سالم لذت ببرید و با وسوسه مصرف خوراکی های چرب و شیرین مقابله کنید. 

 

یاد میگیرید که از بدنتان لذت ببرید و ظاهرتان باعث ایجاد اضطراب و نگرانی در شما نشود.

هیپنوتراپی با تغییر احساسات عمیق در پایه و اساس عادات غذایی ، به شما کمک میکند تا عادت های غذایی سالم تری را جایگزین تغذیه قبلی خود نمایید. 

 

موانع کاهش وزن که با هیپنوتراپی از بین می روند

اغلب افرادی که درگیر اضافه وزن یا چاقی هستند ، تمایل دارند وزنشان را کاهش بدهند  ولی با موانع ذهنی موجود در تفکراتشان موفق نمی شوند. اغلب مواقع این موانع ناخودآگاه هستند و به عنوان دلایل ثانویه شناخته می شوند که از بین بردن آنها کار مشکلی است. 

 

در واقع ذهن انسان از تغییر می ترسد، به همین دلیل برای داشتن احساس آرامش سعی میکند تغییری در روند زندگی ایجاد نشود. ذهن شما میخواهد ، همینطور که هستید بمانید تا احساس آرامش داشته باشد. به همین دلیل با وجود این که تمایل به کاهش وزن دارید ولی ضمیر ناخودآگاهتان مانع از موفقیت شما می شود. 

 

هیپنوتراپی می تواند این دسته از موانع ناخودآگاهی که در ذهنتان ساخته شده است را تغییر دهد و به شما کمک میکند بر موانع ذهنیتان غلبه کنید و به هدف خود برسید. 

مهم ترین موانع ذهنی که مانع از کاهش وزن می شوند ، عبارتند از :

 

هیپنوتراپی لاغری چیست, روش لاغری هیپنوتراپی, روش انجام هیپنوتراپی

موانع هیپنوتراپی لاغری

 

رسیدن به آرامش با غذا خوردن 

ذهن ما غذاخوردن را با آغوش گرم و آرامش بخش مادر در دورن نوزادی مرتبط میکند به همین دلیل است که برخی از افراد زمانی که استرس دارند یا فشار های روانی زیادی را احساس می کنند با غذاخوردن به آرامش می رسند.

 

غذا خوردن احساسی یکی از موانعی است که مانع از کاهش وزن می شود چرا که کاهش غذا خوردن را برای فرد سخت و طاقت فرسا خواهد کرد ، در واقع غذا تبدیل به رفیق و آرامش بخش شما در مقابل مشکلات شده است. هیپنوتراپی در این مورد به شما یاد می دهد که چطور احساسات و افکار منفی را کنترل کنید تا دیگر نیازی به غذا خوردن برای رسیدن به آرامش نداشته باشید.

 

تغذیه ناآگاهانه

افزایش وزن به این معنی است که شما کالری دریافتی تان بیشتر از کالری مصرفیتان است. گاهی اوقات کالری شماری روزانه کار سختی می شود به خصوص اگر عادت به ریزه خواری داشته باشید. حتی اگر برای شام سالاد داشتهب اشید ، نمیتوانید ریزه خواری های طول روز را جبران کنید. 

 

خوردن های بدون فکر و ناخودآگاه چیزی است که توسط هیپنوتراپی درمان می شود. 

هیپنوتراپی به شما می آموزد که آگاهانه غذا بخورید یعنی دقیقا بدانید چه مقدار کالری میتوانید در طول روز دریافت کنید ، به نحوی غذا بخورید که مدت بیشتری احساس سیری داشته باشید و بتوانید از ریزه خواری دست بردارید.

 

ممنوعیت مصرف بعضی غذاها

ممنوعیت مصرف بعضی غذاها به منظور کاهش وزن این احساس را به شما القا میکند که آن غذا برایتان خوشمزه تر و جذاب تر است. اگر قرار باشد خوراکی خاصی را از سبد غذایی خود حذف کنید احتمالا به تنهای چیزی که فکر میکنید ، خوردن همان خوراکی است.

هیپنوتراپی میتواند به شما بیاموزد آگاهانه غذا بخورید و رابطه ای بی ضرر با غذا اشته باشید بدون اینکه احساساتتان شما را به بیشتر یا کمتر غذا خوردن تشویق کند.

 

هیپنوتراپی لاغری, کاهش وزن با هیپنوتیزم, کاهش وزن

آموزش آگاهانه خوردن در هیپنوتراپی لاغری

 

ورزش منظم 

زمانی که تصمیم به کاهش وزن می گیرید ، ورزش کردن به اندازه کم غذا خوردن اهمیت پیدا می کند ، برخی از افکار ناخودآگاه مانع از ورزش کردن می شود از جمله :

کمبود انرژی ، احساس عدم اعتماد به نفس برای ورزش در اماکن عمومی ، نداشتن اراده کافی برای شروع ورزش و غیره .

هیپنوتراپی در شکستن این موانع ذهنی به شما کمک میکند و باعث می شود احساس بهترین نسبت به ورزش کردن داشته باشید.

 

نمونه تحقیقاتی که درباره هیپنوتراپی لاغری انجام شده

تحقیقی که روی افراد مبتلا به آپنه انسدادی خواب همراه با چاقی و اضافه وزن انجام شد ، در این مطالعه دو روش خاص از هیپنوتیزم درمانی و رژیم غذایی برای کاهش وزن و درمان آپنه خواب انجام شد. 

 

60 شرکت کننده در این تحقیق در مدت 3 ماه ، 2 – 3 درصد وزنشان را از دست دادند.

در 18 ماه بعدی گروهی که تحت هیپنوتراپی قرار گرفته بودند به طور متوسط 8 پوند دیگر وزن از دست دادند.

محققان بعد از اتمام تحقیق به این نتیجه رسیدند که هیپنوتراپی میتوند برای کاهش وزن موثر باشد.

 

در یک بررسی دیگر مشخص شد افرادی که برای کاهش وزن از هیپنوتراپی استفاده کردند نسبت به افرادی که برای کاهش وزن از دارو استفاده کردند ، وزن بیشتر کم کرده اند.

به طور کلی تحقیقات زیادی در مورد حمایت از هیپنوتیزم درمانی به تنهایی  برای کاهش وزن انجام نشده است و اغلب موارد شامل هیپنوتیزم درمانی همزمان با رژیم غذایی و ورزش بوده است. 

 

گردآوری : بخش ورزش بیتوته

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------