آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

آخرین خبرها از حکم اعدام توماج صالحی از زبان وکیلش

امیر رئیسیان، وکیل توماج صالحی فرایند پرونده این خواننده را توضیح داده. آقای رئیسیان می‌گوید حتی اگر دادگاه بدوی بر رأیش اصرار کند، باز حکم…

دولت روحانی در چنبره ی مدیران احمدی‌نژاد و قالیباف!



اخبار,اخبارسیاسی,احمدی‌نژاد

رئیس اتحادیه پیش کسوتان جامعه کارگری می‌گوید ادامه حضور وابستگان دولت‌های نهم و دهم در بدنه وزارت کار و سازمان تامین اجتماعی باعث شد که دو سال پس از روی کار آمدن دولت حسن روحانی "همچنان نگاه مخاطبان این وزارت‌خانه با بدبینی همراه باشد".

به گزارش «تیک»، حسن صادقی گفت: «البته این اشکال تنها در وزارت کار و سازمان تامین اجتماعی نیست بلکه به جرأت می‌توان گفت که در دولت یازدهم هنوز وابستگان دولت گذشته در بیشتر سمت‌های سازمانی حضور دارند.»

از زمان تشکیل کابینه حسن روحانی، مسئله ادامه کار مدیران دوران محمود احمدی‌نژاد، به ویژه در وزارت‌خانه‌های کلیدی مانند وزارت کشور یکی از دغدغه‌های بخش بزرگی از حامیان او در جناح اصلاح‌طلبان بوده است.

عبدالله ناصری، عضو شورای مشورتی اصلاح‌طلبان چند روز پیش با اشاره به حضور گسترده وابستگان و حامیان احمدی‌نژاد در وزارت کشور، حمایت احتمالی از روحانی در انتخابات آینده ریاست جمهوری را متاثر از نحوه برگزاری انتخابات مجلس دهم عنوان کرد.

مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) در دوران اصلاحات گفت: «الان ٧٦ درصد از نیروهای احمدی‌نژاد هنوز در دستگاه اجرایی وزارت كشور حضور دارند.»

ناصری وزیر کشور، عبدالرضا رحمانی‌فضلی را متهم می‌کند که با زیرکی این نیروها را فقط جابه‌جا کرده "اما همچنان همه جا دست نیروهای قبلی است".

علی محمد غریبانی، استاندار استان آذربایجان غربی در دو سال نخست دولت اول اصلاحات، آذر ماه سال پیش، از مدیران دولتی انتقاد کرد که در دولت روحانی کار می‌کنند اما با او نیستند و "مدیران احمدی‌نژاد و محمدباقر قالیباف" شهردار تهران هستند.

یکی از صریح‌ترین انتقادها به ترکیب سازمانی وزارت کشور را معاون پارلمانی وزارت‌خانه در دولت اصلاحات کرده که می‌گوید، در دوران احمدی‌نژاد بیش از ۸۰ درصد صندلی‌های وزارت کشور را نظامیان اشغال کردند و "این وضع همچنان پابرجاست".

محمود میرلوحی، یک‌سال پیش در چنین روزهایی گفته بود: «هم اکنون نیرو‌های اصلاح‌طلب در برخی استان‌ها اجازه ندارند که جلسه‌ای برگزار کنند. در صورتی که مخالفان دولت می‌گویند دولت در دست اصلاح طلبان است.»

صادق زیباکلام، استاد دانشگاه تهران نیز در یادداشتی که ۲۴ اردیبهشت در روزنامه "آرمان" منتشر شد از وزیر کشور انتقاد می‌کند که ملاک و معیارش در انتخاب مدیران محلی "در بسیاری از موارد تعامل با نمایندگان مجلس بوده است".

زیباکلام نوشت: «اگر قرار باشد نمایندگان اصولگرا همچنان از طریق بخشدار یا فرماندار رتق‌وفتق امور را در دست بگیرند، دود آن در چشم خود آقای روحانی خواهد رفت.»

یک استاد دانشگاه تهران می‌گوید، در تمام استان‌هایی که طی دو سال گذشته به آنها سفر کرده تمام فعالان اصلاح‌طلب و معتدل ستادهای انتخاباتی روحانی از عزل و نصب‌های وزیر کشور گلایه‌مند بوده‌اند.

زیباکلام به روحانی هشدار داد که اگر به فکر تغییرات در وزارت کشور نباشد: «مجلس دهمی به وجود خواهد آمد که به‌مراتب رفتار و موضع‌گیری‌های آن از مجلس نهم بدتر خواهد بود و با دولت همكاری كمتری خواهد داشت.»

با افزایش ناخشنودی از عملکرد برخی استانداران و فرمانداران، در روزهای گذشته برخی از رسانه‌ها از قول حسام‌الدین آشنا، مشاور رسانه‌ای رئیس جمهور از "ضرورت ترمیم کابینه" و عزل شماری از استانداران خبر داده‌اند.

به گزارش خبرگزاری مهر وزیر کشور ۲۱ اردیبهشت گفت فعلا برنامه‌ای برای تغییر استانداران وجود ندارد. او در عین حال این احتمال را منتفی ندانست: «بحث جابه‌جایی مدیران یک امر جاری در تمام دولت‌ها بوده است، اگر دولت و رئیس‌جمهور احساس کنند مطابق بررسی شاخص‌ها، مدیری [باید] عوض شود، یک امر جاری و محتمل است.»


 اخبار سیاسی  -  تیک 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------