آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

آخرین خبرها از حکم اعدام توماج صالحی از زبان وکیلش

امیر رئیسیان، وکیل توماج صالحی فرایند پرونده این خواننده را توضیح داده. آقای رئیسیان می‌گوید حتی اگر دادگاه بدوی بر رأیش اصرار کند، باز حکم…

لوموند: «خط قرمز» احمدی نژاد در زندان



اخبار,اخبار سیاست  خارجی  ,حمید بقایی

محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور سابق، عادت داشت بگوید که اعضای کابینه اش «خط قرمز» او محسوب می شوند و اگر هر اتفاقی برای آنها روی دهد، او مداخله و اقدام می کند. باری، روز دوشنبه هشتم ژوئن حمید بقایی، معاون رئیس جمهور بین سال های 2009 و 2013 بازداشت شد.

لوموند نوشت: محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور سابق، عادت داشت بگوید که اعضای کابینه اش «خط قرمز» او محسوب می شوند و اگر هر اتفاقی برای آنها روی دهد، او مداخله و اقدام می کند. باری، روز دوشنبه هشتم ژوئن حمید بقایی، معاون رئیس جمهور بین سال های 2009 و 2013 بازداشت شد.

به گزارش پایگاه خبری «تیک»، غلامحسین اژه ای، سخنگوی قوه قضائیه، توضیح بیشتری درباره علل این دستگیری نداد اما اعلام کرد: «بازپرس مسئول پرونده آقای بقایی امروز وی را احضار و بازداشت کرد.»

حمید بقایی در طول این چهار سال سه منصب مختلف یعنی رئیس سازمان میراث فرهنگی، رئیس سازمان مناطق آزاد و معاون اجرایی رئیس جمهور در دوران ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد را در اختیار داشت. اتهامات متعددی از جمله اتهام  انتصاب معلم انگلیسی اش در موزه ملی ایران به حمید بقایی نسبت داده شده است.

چهار سال پیش نیز دیوان عالی کشور وی را به چهار سال ممنوعیت از تصدی پست های دولتی محکوم کرد.

بدین ترتیب حمید بقایی، دومین معاون رئیس جمهور سابق است که بازداشت شده است. قبل از وی، محمد رضا رحیمی به جرم «فساد مالی» به پنج سال و 91 روز زندان و نیز 5/38 میلیارد ریال (معادل 2/1 میلیون یورو) جریمه محکوم شد. از فوریه تا کنون او در زندان اوین به سر می برد.

هر چند محمود احمدی نژاد به ندرت در محافل عمومی سخنرانی می کند و در واقع به یکی از چهره های فراموش شده از صحنه سیاسی کشور تبدیل شده است، اما اطلاعات تایید نشده ای مبنی بر این که وی قصد دارد دوباره یک نقش سیاسی را ایفاء کند، مطرح می باشد. باری، دستگیری معاون رئیس جمهور سابق بحث هایی را درباره فساد رئیس جمهور سابق و اطرافیانش مطرح خواهد کرد و بازگشت احتمالی وی را به صحنه سیاسی به خطر می اندازد.


 اخبار  سیاست  خارجی  -  تیک 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------