آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

آخرین خبرها از حکم اعدام توماج صالحی از زبان وکیلش

امیر رئیسیان، وکیل توماج صالحی فرایند پرونده این خواننده را توضیح داده. آقای رئیسیان می‌گوید حتی اگر دادگاه بدوی بر رأیش اصرار کند، باز حکم…

اظهارات رضاخاتمی در یزد در باره ترکیب مجلس بعدی/اصلاح طلبان برای حمایت از کاندیداها متحد عمل می کنند



اخبار,اخبارسیاسی,محمد رضا خاتمی

محمد رضا خاتمی در جمع اصلاح طلبان یزدی از احتمال نزدیکی اصلاح طلبان و اصولگرایان معتدل و عاقل در انتخابات مجلس دهم خبر داد.

به گزارش  خبرآنلاین از یزد، این فعال سیاسی اصلاح طلب در این رابطه افزوده است به مجلسی نیازمندیم که چوب لای چرخ دولت نگذارد تا دولت بتواند دو معضل فساد و اقتصاد را در کشور بهبود بخشد.

خاتمی در سخنان خود با ارائه تحلیلی از شرایط روز و مسایل و مشکلات کشور، اهمیت انتخابات مجلس را یاد آور شد و اظهار داشت: مسایل کشور گسترده است، اما توان محدودی در کشور وجود دارد، موانع زیادی وجود دارد، بنابراین باید در مسیری حرکت کرد که در بین همه عقلای جریان های سیاسی کشور مشترک باشد.


وی، رفع بحران اقتصادی و مقابله با فساد را به عنوان دو محور اشتراک نظر با همه جریان‌های سیاسی عنوان کرد: در دولت آقای روحانی کارهای زیادی صورت گرفته، هرچند بی نظمی و آشفتگی در اقتصاد از جمله مدیریت مصرف، کنترل شده، اما در زندگی مردم محسوس نیست و از طرفی در آرایش سیاسی کشور نوعی گروکشی صورت می گیرد تا پیشرفت های اقتصادی به حساب دولت گذاشته نشود و موانعی هم ایجاد می کنند.

محمد رضا خاتمی با ابراز امیدواری برای اینکه در زمینه رفع بحران اقتصادی با عقلای جریان های سیاسی مختلف می توان به نظر مشترک رسید، خاطرنشان ساخت: مسئله دوم که می تواند اشتراک نظر عقلای جریان های سیاسی را به همراه داشته باشد، مقابله با فساد است.

وی گفت: فساد در سال های اخیر ابعاد گسترده ای یافته و به محض سرک کشیدن به موسسات وابسته به دولت شاهد نوعی فساد می شوید. در همه حوزه ها هم وجود دارد و وحشتناک شده و حتی در نهادهای مهم که فساد به معنای نابودی آن است فساد گسترده شده و این قدر هم بزرگ است که نمی توان گفت و این مسئله فراتر از مسایل گروهی و حزبی و جناحی است و باید برای آن فکری کرد.

وی افزود: ما معتقدیم فضا به شفافیت نیاز دارد و اگر رسانه های آزاد و اطلاع رسانی شفاف داشته باشیم، اصلاح می شود. اما جناح مقابل بر روندهای نظارتی و بگیر و ببند تاکید دارد.


محمد رضا خاتمی برطرف کردن فضای جنگ از سر کشور، امیددادن از لحاظ روانی به نحوی که در درون کشور می‌توان کار کرد، و جلوگیری از فعالیت های بدون برنامه ریزی را از جمله اقدامات دولت روحانی دانست و گفت: دولت در سال 92 با سازمانی روبرو شد که مقابله می کرد، البته ‌مردم هنوز امیدشان از دست نرفته، در عین حال که نخبگان انتقاد جدی به دولت دارند اما معتقد به حمایت از این دولت هستند و انتقادات را به طور نرم و آرام گاهی مطرح می کنند اما امکاناتشان را در اختیار دولت قرار داده اند.

این فعال سیاسی با تاکید بر اهمیت انتخابات مجلس با در نظر گرفتن این وضعیت بیان داشت: ما باید مجلسی داشته باشیم که حداقل موانع پیش پای دولت را از میان بردارد و با درک این شرایط نه تنها چوب لای چرخ دولت نگذارد بلکه دولت را همراهی کند و این دو مسئله اقتصاد و فساد را حل کند، البته آرمان های فرهنگی و سیاسی نیز داریم و حتما این ها را باید پیگیری کنیم، اما این دو مسئله را باید حتی با جریان های عاقل اصولگرا به اشتراک نظر برسیم.

نایب رئیس مجلس ششم با اشاره به ضرورت شکل گیری اکثریتی عاقل در مجلس، و پیشگیری از تندروی، یادآور شد: کسی که می‌خواهد به مجلس برود باید معیارهایی داشته باشد و با درنظر گرفتن معیارها فرد خوبی را انتخاب کنیم و همه پشت سرش قرار بگیریم. کسی که در این زمینه نیاز داریم باید جنبه مقابله با فساد او برجسته باشد. کسی که در این جنبه مشکل داشته باشد، نمی‌تواند نماینده خوبی برای جریان اصلاحات باشد. از این لحاظ باید دقت کافی داشته باشیم، مهم نیست که فرد عضو کدام حزب باشد.

وی افزود: مردم این شعور و آگاهی و عقل را دارند که بخواهند مجلس را با رییس جمهورشان هماهنگ کنند و امکان دارد ما با فضایی روبرو شویم که فرد مورد نظر در صحنه نباشد. ما ممکن است شرایط ایده آلی نداشته باشیم، اما می توانیم حداقل هایی را رعایت کنیم و به حداقل ها بسنده کنیم. تحقق این شرایط به چند چیز احتیاج دارد: یکی گذشت و دیگری این که همه بر این اصل واقف باشیم که به کاندیدای واحد برسیم و همه پشت سر او بایستیم و چاره این است که انسجام و هماهنگی بین گروه های مختلف وجود داشته باشد تا ان شاءالله اگر مجلس خوبی شکل بگیرد.


  اخبار  سیاسی  -  خبر انلاین

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------