آخرین اخبار سیاسی

حسین علایی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

حسین علایی: تا حاکمیت تغییر معناداری در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی ندهد مشکلات همچنان باقی است؛ بدترهم خواهد شد

حسین علایی گفت: تا حاکمیت یک تغییر معنادار در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی و سیاست داخلی و نحوه انتخاب مدیران خود ندهد و شیوه حکمرانی خود را…

انتقاد امام جمعه قم از احمدی نژاد: لطمات جبران ناپذیری وارد کرد اما به لطف خداوند نتوانست به اهداف خود برسد



اخبار,اخبارسیاسی,انتقاد  امام جمعه قم از احمدی نژاد

امام جمعه قم گفت: جریانی در کشور در اندیشه تضعیف نهادهای انقلابی نظیر سپاه و بسیج و نهادهای حافظ حاکمیت همانند شورای نگهبان هستند.

 حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی تولیت حرم مطهر حضرت معصومه(س) امروز در خطبه های نماز جمعه قم که در حرم بانوی کرامت برگزار شد، ضمن محکوم کردن حادثه تروریستی فرانسه گفت: باید درباره حادثه تروریستی پاریس به حامیان غربی داعش گفت خود کرده را تدبیر نیست؛ همین حمایت غرب از تروریسم سبب شده تا امروز تروریست ها وحشت را در اروپا حاکم کنند.

وی افزود: تروریست های مورد حمایت غرب گریبان خود آنها را گرفته و بلای جانشان شده است، پدیده تروریسم مسأله ای جهانی است از این رو می تواند برای همه یک تهدید محسوب شود، غربی ها باید استراتژی خود در حمایت از داعش را تغییر داده و نسبت به ایجاد حکومت مردمی در سوریه استقبال و از آن حمایت کنند.

امام جمعه قم مقابله با استکبار جهانی به ویژه آمریکای جنایتکار را از سیاست های کلان جمهوری اسلامی عنوان کرد و اظهار داشت: در طول سالیان پس از انقلاب جمهوری اسلامی ایران همواره این راهبرد قرآنی و عقلانی خود را حفظ کرده و با هدایت های رهبری به پیشرفت های خوبی رسیده است.

وی ادامه داد: امروزه دشمن پس از شکست های متعدد در پی استحاله درونی نظام جمهوری اسلامی ایران است؛ از این رو برای مقابله با این نقشه شیطانی با سیاست استحکام بخشی درونی اجرا شده و نخبگان حوزوی و دانشگاه به صورت جدی فعالیت داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با بیان این که پیشبرد سیاست مقاومت، گسترش عدالت و تحقق الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت به منظور تحقق تمدن اسلامی را از دیگر راهبردهای نظام اسلامی است، ابراز داشت: جمهوری اسلامی ایران از ابتدای انقلاب به صورت پیوسته به مبارزه مستمر با دشمنان انقلاب پرداخته و در آینده نیز چنین خواهد بود.

وی با اشاره به جریانات پس از انقلاب این جریان ها را به شش دسته تقسیم و عنوان کرد: نخستین جریان پس از پیروزی انقلاب جریان لیبرال‌ها بودند که تصور می‌کردند به وسیله ارتباط با آمریکا و هموار کردن راه برای غربی ها ایران به پیشرفت می‌رسد و در این زمان بود که حضرت امام خمینی(ره) هشدارهای لازم داده و از این کار جلوگیری کردند.

تولیت حرم مطهر حضرت معصومه(س) خاطرنشان کرد: در جریان دوم مسائلی موسوم به اراده ملی مطرح شد که با زمان بنی صدر همراه بود، این جریان درصدد بود تا اسلام را منهای روحانیت ترویج کند که خوشبختانه این جریان نیز شکست خورد.

وی به جریان غرب گرای پس از دوران دفاع مقدس اشاره و اضافه کرد: این جریان توسعه کشور را مبتنی بر لیبرال دموکراسی غربی می دانست و معتقد بود راه حل مشکلات کشور در اجرای مدرنیزم غربی با رویکرد توسعه اقتصادی است؛ و در این جریان تساهل و تسامح نسبت به احکام فقهی به اندازه ای پررنگ شد که مرجعیت نسبت به کمرنگ شدن احکام اسلام اعتراض کرد.

امام جمعه قم با بیان این که جریان چهارم به دنبال اجرای طرح اصلاحات آمریکایی با محوریت توسعه سیاسی و آزادی به سبک غربی و ایجاد الگویی بر پایه جامعه مدنی با مدل غربی جهت ایجاد هنجارهای جدید در مقابل هنجارهای اسلامی بود، گفت: در این دوره با تلاش نظام و نقش بی بدیل رهبری، اصلاحات آمریکایی از اصلاحات اسلامی کاملا تفکیک شد و بر ضرورت مبارزه با تبعیض تأکید شد و با اندیشه تساهل و تسامح غربی مقابله جدی صورت گرفت که به لطف خداوند این جریان نیز شسکت خورد.

وی افزود: دوره پنچم جریانی بود که با استفاده از تجربه های شکست خورده گذشته کار خود را با شعار احیای گفتمان انقلاب اسلامی و تمرکز بر ولایت و عدالت و کار برای محرومان آغاز کرد، این جریان در ابتدا امیدی در دل مردم ایجاد کرد اما متأسفانه در ادامه با روحانیت و مرجعیت زاویه پیدا کرده و از خط ولایت فاصله گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با بیان این که این جریان به خلق گفتمان التقاطی و متکی بر باستان گرایی و مکتب سازی در برابر مکت اسلامی و گفتمان سازی در برابر گفتمان ولایت و رهبری پرداخت، اظهار داشت: این جریان با این رفتار خود لطمات جبران ناپذیری را به گفتمان امام و رهبری و نیروهای ارزشی وارد کرد اما به لطف خداوند نتوانست به اهداف خود برسد.

وی جریان ششم را در دوره کنونی دانست و ادامه داد: انقلاب اسلامی همچنان بر اصول تغییر ناپذیر خود همچون اسلام خواهی، عدالت گرایی، استکبارستیزی، توجه به محرومان، تقویت ارزش های انقلابی، حمایت از مظلومان جهان و تقویت مقاومت اسلامی اصرار دارد.

تولیت حرم مطهر حضرت معصومه(س) ابراز داشت: در این دوران با انواع عملیات روانی و رسانه ای جریان هایی غرب گرا در داخل و در سطح بین الملل می خواهند از راهبرد های کلان جمهوری اسلامی و گفتمان انقلاب عبور کنند، این جریانات در اندیشه دو قطبی کردن جامعه به عنوان طرفداران و مخالفان در مسائل گوناگون هستند.

وی عنوان کرد: همچنین این جریان در اندیشه بزرگنمایی برخی از مسائل و از سویی در اندیشه تضعیف نهادهای انقلابی نظیر سپاه و بسیج و نهادهای حافظ حاکمیت همانند شورای نگهبان هستند، از سوی دیگر با تضعیف ایمان مردم و تضعیف ایمان و توجه به خداوند و ترویج اباحی گری و تکیه و اعتماد بر آمریکا به جای تکیه و اعتماد بر خدا می خواهند با خلق ادبیات ویژه جنگ نرم در آستانه دو انتخابات مهم خبرگان و مجلس شورای اسلامی راه را برای نفوذ آمریکا هموار کنند.

امام جمعه قم خاطرنشان کرد: این جریانات باید بدانند ملتی که 9 دی را آفرید و مردمی که دلبسته به اسلام و ولایت هستند و پشت سر رهبر معظم انقلاب قرار دارند گوش به فرمان رهبری هستند.

وی اضافه کرد: برنامه های دشمنان و کسانی که با انقلاب مخالف هستند به فضل الهی در این فتنه نیز نقش بر آب خواهد شد.


 اخبار سیاسی  -  انتخاب 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------