آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

آخرین خبرها از حکم اعدام توماج صالحی از زبان وکیلش

امیر رئیسیان، وکیل توماج صالحی فرایند پرونده این خواننده را توضیح داده. آقای رئیسیان می‌گوید حتی اگر دادگاه بدوی بر رأیش اصرار کند، باز حکم…

نشست محفلی درقم علیه‌هاشمی و لاریجانی!



اخبار,اخبارسیاسی,هاشمي, علي لاريجاني

 «قم از جهاتي مهم‌ترين استان كشور محسوب مي‌شود چه آن‌كه استارت انقلاب اسلامي در اين خطه كشورمان زده شد و چه اينكه مهم‌ترين تصميمات كشور در قم اتخاذ مي‌شود و اكنون انتخابات‌هاي اسفندماه داراي اهميت زيادي براي ملت و نگاه‌هاي زيادي به اين استان دوخته شده است.پدر عين حال شنيده شده كه تندروها قائل به اين اهميت نيستند و با برگزاري جلسه و دعوت از نيروهاي شناخته‌شده ارزشي سعي در تخريب نيروهاي دلسوز كشور مانند علي لاريجاني و آيت‌ا... هاشمي دارند؛ به عنوان نمونه مطرح مي‌كنند كه علي لاريجاني مورد تاييد مراجع وعلماي قم نيست كه بيشتر به يك شوخي شباهت دارد. درباره آيت‌ا... هاشمي هم اظهاراتي اينچنين دارند و شايعات و كدهاي اطلاعاتي اشتباهي از او بيان مي‌كنند تا اذهان را نسبت به اين ياور امام و رهبري تخريب كنند.

 در این راستا حجت‌الاسلام سیدمحمد غروي عضو جامعه مدرسين قم به سوالات آرمان پاسخ داد که در ادامه می‌خوانید:


شنیده شده در قم جلساتي با حضور برخي چهره‌هاي سياسي براي تخريب شخصيت‌هايي مانند آيت‌ا... هاشمي و آقاي علي لاريجاني برگزار مي‌شود. شما تا چه اندازه از اين جلسات اطلاع داريد و موضع شما در قبال آنها چيست؟
من اطلاعي از اين جلسات ندارم و نمي‌دانم چه شخصيت‌هايي مي‌آيند. طبيعتا به من هم اطلاع نمي‌دهند چرا كه مواضع بنده نسبت به آيت‌ا... هاشمي، سيد حسن خمینی، آقاي لاريجاني و ديگر شخصيت‌هاي معتدل نظام مشخص است ولي به هر حال نظر بنده اين است كه اين خط تخريب و بداخلاقي به ضرر حتي خود تخريبگران خواهد بود و حيثيت و منزلت آنها را در نظر مردم كاهش مي‌دهد و روز به روز هم محبوبيت افرادي كه مظلوم واقع شوند بالا‌تر مي‌رود.

اطلاع دارید موضع جامعه مدرسين درباره آقای لاريجاني چيست؟
جامعه مدرسين معتدل بوده و هست و من اطلاع دارم كه ايشان را فردي حكيم، دانا و معتدل مي‌دانند و سياستمداري كه مورد تاييد و عنايت مقام معظم رهبري است و همچنين جايگاه خانوادگي بسيار بالايي دارند.

وی در ليست جامعه مدرسين قرار مي‌گيرد؟
در اين خصوص بايد چند روزي صبر كرد ولي يقين دارم كه بخش وسيعي از اعضاي جامعه مدرسین اعتقاد دارند كه بايد آقاي لاريجاني در ليست باشد.

درباره حضور آقاي هاشمي در ليست، موضع جامعه مدرسين چيست؟
درباره ايشان هم همان صحبت هست. البته عده‌اي مخالفت‌هايي مي‌كنند اما در مجموع جمع قابل توجهي از اعضاي جامعه مدرسين با ايشان همراه و موافقند

درس هاشمي به تندروهاي قم
چند سال است كه به توپخانه تندروها و جبهه پايداري‌ها عليه دولت، هاشمي، لاريجاني و ديگر دلسوزان تبديل شده است. شهر قم را جای امنی دیده‌اند و رفتار نمايندگان استان در مواجهه با تندروي‌ها قابل تامل است چراکه یا سكوت می‌کنند يا خود را با عملكرد جبهه پايداري هماهنگ! 15خرداد 85 هنوز در اذهان هست؛ همان روزي كه سخنراني هاشمي را به تشنج كشيدند و آنچه را شعار دادند كه خود به كذب بودن آن معترف بودند. اما هاشمي رويكردي را پيش گرفت تا شايد مهاجمان شرمنده رفتار خود شوند يعني در پي صدور احكام متهمان پرونده حادثه 15خرداد قم، با ارسال نامه‌اي تاكيد كرد: از نظر حق شخصي خود، نه شاكي هستم و نه طالب كيفر و نمي‌توانم به حبس كسي رضايت دهم.» اما ظاهرا آنان درسي از گذشت آیت‌ا...هاشمي نگرفتند و بر حملات خود افزودند.

حوزه‌اي براي دلواپسان بي‌مكان
از سوي ديگر برخي كه سوابق آنها در قم آنچنان بوده كه مطمئن هستند در قم اقبالي به آنها نمي‌شود براي كانديداتوري به تهران رفته‌اند و غافلند اطلاعات به سرعت در كشور پخش مي‌شود و همگان از آنچه ديگران مي‌كنند مطلع مي‌شوند مانند مشاور احمدي‌نژاد كه دانست جايي در ليست انتخاباتي جامعه مدرسين ندارد و به تهران خواهد آمد.

 

عكس اين ماجرا هم صادق است یعني افرادي كه مي‌دانند در تهران نمي‌توانند حائز آراي خوبي شوند راه قم را پيش مي‌گيرند و به اين استان مي‌روند مانند يامين‌پور مجري نزديك به جبهه پايداري كه اينگونه از اعتبار و جايگاه اين شهر مهم بهره جناحی می‌برند. اعضاي شورای شهر قم هم غالبا از نزدیکان تفکر جبهه پايداري بوده يا قرابت فكری و سیاسی با آنها دارند و در عمل نشان داده‌اند که به میزان انتظار مردم كارايي لازم را نداشته‌اند اما شنیده می‌شود برخي به دنبال خودنمايي و جمع‌آوري راي برای نماینده یا نمایندگانی خاص دست به اقداماتی می‌زنند.

دست دوستي به سوي لاريجاني؛ هرگز
علي لاريجاني 8 سال نماينده قم است و مورد احترام علما و مردم اين شهر اما در ادامه پروژه تندروي در قم كه جبهه پايداري در صدر آن است غائله 22 بهمن رقم می‌خورد. علي لاريجاني پس از مشاهده تحركات چندين ساله برخي كه عنوان اصولگرايي را يدك مي‌كشيدند امسال تصميم گرفت به صورت مستقل در انتخابات حضور پيدا كند و پس از جدي شدن اين تصميم بود كه برخي كرده‌هاي سابق خود را پنهان و دست دوستي به سوي او دراز كردند كه علي مطهري روز گذشته پاسخ خوبي به آنها داد.

 

فرزند شهيد مطهري گفت: «لاريجاني چطور با افرادي كه در قم با مُهر و لنگه كفش به او حمله كردند ائتلاف كند؟! اصلا چنين كاري معقول به نظر نمي‌رسد شايد مستقل وارد شدن آقاي لاريجاني به انتخابات، هشداري باشد به اصولگراها كه بعضي برداشت‌ها و روش‌هاي خودشان را تغيير دهند.» هرچند نيت تندروها در قم واضح و مبرهن است اما ظاهرا اراده‌اي براي پايان دادن به آن نيست. علي لاريجاني مديري در سطح تصميم‌گيري هاي كلان است و بر همين اساس با توجه به مسئوليت رياستش در مجلس فرصت ندارد تا به مسائل جزئي بپردازد كه در اين ميان به نظر نمايندگان ديگر قم انطباق کامل با رئیس مجلس ندارند. بايد توجه داشت كه اثرات این رفتارها تنها به محدوده جغرافیایی قم محدود نمی‌ود و از آنجا به عنوان مبدا به ساير نقاط كشور هم سرايت مي‌كند يعني تندروی‌ها به نام قم و به كام ديگران مي‌شود.

 

نشست محفلي در قم و سخن‌پراکنی عليه لاريجاني و هاشمي تنها اعتبار اين شهر را خدشه‌دار می‌کند و مشخص است كه تفکرجبهه پايداري براي جمع‌آوري راي، این دو را در سيبل قرار داده است. از سوي ديگر بايد به دکترلاريجاني پیشنهادكرد که درقم برخي اطرافيانش در لباس دوست عملا كاركرد مخالف را می‌کنند و برخي از آنان چون پيشینه سياسي مشخصی ندارند هر دوره به يك سمت متمايل مي‌شوند و با افكار آنها خود را تطبيق مي‌دهند كه همين موضوع سبب خدشه وارد شدن به اعتبار وجایگاه دکتر لايجاني مي‌شود. دفتر رئيس مجلس در قم نيز هر چند به روی مردم باز است و هر روز پذيراي افراد زيادي از اقشار مختلف است، بعضا تحرک لازم درارتباط با اقشار مختلف از جمله جوانان را ندارد و برای قشر تحصیلکرده قم که از لحاظ آماری کم هم نیستند و در خانواده‌های آنها نظر و دیدگاهشان بر دیگر اعضا تاثیرگذار است، برنامه‌ای دقیق ندارد.

 

مجموعه اجرایی شهر قم نزديك به طیف لاريجاني و با دفتر ایشان هماهنگ است که این مقوله از جهاتی برای قم مفید است اما به دليل برخي كم‌تحركي‌ها و عدم‌توانايي در ارتباط‌گيري به موقع و برخی انتصابات‌هاي محاسبه نشده، باعث شده است نتواند درحد مطلوب تا این زمان كمكی به دولت و رئيس مجلس برای پیشبرد امور داشته باشد. نزديكان این شخصیت ملی با پیشینه خانوادگی بالا بايد بدانند غروري كه در رفتار آنها ديده مي‌شود، از محبوبيت مردمي ایشان می‌کاهد و فاصله‌اي بين او و مردم بویژه جوانان ایجاد مي‌كند. در اين شرايط شنیده شده برخي حاميان دولت قبل به اضافه حامیان جبهه پايداري و نزديكان به موسسه آیت‌ا... مصباح در قم درصددند تا عرصه را بر دکتر لاريجاني تنگ كنند و برای تخريب شخصيت وی وارد عمل شوند. از طرف ديگر علي لاريجاني در ليست جامعه مدرسين مي‌تواند نقش محوري داشته باشد و موجب شود افرادي در اين ليست باشند كه بتوانند به جاي سياسي‌كاري به وظايف اصلی نمايندگي عمل كنند و دنبال خيرعمومی مردم باشند و از هرگونه اقدامات تندروانه پرهيز كنند.

 

بنابراین برای اینکه قم محلی برای عرض‌اندام تندروها نشود لازم است با همدلی بین نیروهای دلسوز و استفاده از افرادی که دارای توانمندی و نیز کاریزمای لازم برای کم کردن فاصله‌ها هستند وارد عمل شد و در این مسیر نقش دفتر آقای لاریجانی و مدیران ارشد اجرایی دولت در قم حائزاهمیت است. نباید گذاشت علایق سیاسی مانع همدلی برای اتخاذ تصمیمات باکیفیت برای پیشرفت قم شود و فقط باید بر پایه اخلاق اسلامی عرصه را بر جولان نیروهای تندرو در قم تنگ‌تر کرد تا با توجه به پتانسیل‌های بالقوه در قم در بخش‌های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی موانع متنوع از سر راه برداشته شوند.

 

 اخبار  سیاسی -  آرمان

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------