آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

آخرین خبرها از حکم اعدام توماج صالحی از زبان وکیلش

امیر رئیسیان، وکیل توماج صالحی فرایند پرونده این خواننده را توضیح داده. آقای رئیسیان می‌گوید حتی اگر دادگاه بدوی بر رأیش اصرار کند، باز حکم…

عضو جامعه مدرسین: شهید رجایی اگر الان بود موفق نمی‌شد



 اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی,جامعه مدرسین

 عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: اینکه می گویند شکست اصولگرایان تقصیر علی لاریجانی است اشتباه است.

به گزارش اعتماد، آیت الله سید محمد غروی با بیان اینکه شکست اصولگرایان در انتخابات هفتم اسفندماه به دلیل افراط و تندروی برخی از افرادی که در بین اصولگرایان بودند، اتفاق افتاد، گفت: حساسیت داشتن بر روی برخی از موارد خوب است اما اینکه حساسیت ها تبدیل به افراط و تندروی شود از لحاظ شرعی، عرفی و اجتماعی اشتباه است.

اهم سخنان وی به شرح زیر است:

**برخوردهایی که از سر حساسیت رخ می دهد بی جا است و این رفتارها آمیخته با افراط است. دلیل شکست اصولگرایان در انتخابات اخیر حساسیت های بی جا همراه با چاشنی افراط برخی از افراد بود که این رفتارشان به سبد همه اصولگرایان ریخته شد.

**مردم با رای خودشان نشان دادند که گرایش‌های افراطی با خواسته های آنها همخوانی ندارد،  آقای حداد عادل شخصی فرهیخته و از افراد با سابقه نظام است اما جای تاسف دارد که ایشان نتوانست در تهران رای بیاورد، آن هم به واسطه تندروی ها و افراطی گری برخی از افراد.

**حداد عادل در انتخابات چوب یک عده ای را خورد که می خواستند از او استفاده ابزاری کنند، این واقعیتی است که باید آن را قبول کنیم.

**جلساتی برگزار می شد و از آیت الله یزدی خواسته می شد تا وارد جریان انتخابات شود اما ایشان بارها اعلام کرد که وارد این صحنه نمی شود و در آخر هم نیامد و چه خوب شد که نیامد چرا که اگر می آمد ترکش حضورش و شکست اصولگرایان به جامعه مدرسین هم می رسید.

**بنای جامعه مدرسین این بود که در انتخابات شرکت نکند.اگر جامعه در انتخابات شرکت می کرد، شکست اصولگرایان در تهران به پای جامعه نوشته می شد.

**لاریجانی خودش را از ورود به این بحث ها کنار کشید و به طور مستقل وارد شد اما الان اینکه می گویند شکست اصولگرایان تقصیر علی لاریجانی است اشتباه است.

*{ در پاسخ به این سوالي که به جاي خالي آیت الله مهدوی کنی و مرحوم عسگراولادی در جمع هاي وحدت طلبانه اصولگرايان اشاره داشت} آیت الله موحدی کرمانی شخصی عاقل و تاثیرگذار است اما ایشان نمی تواند جای مرحوم آیت الله مهدوی کنی را پر کند.

*{در مقابل این موضوع که جامعتین دیگر مانند گذشته توان و مدیریت لازم را در فضای سیاسی کشور ندارد} شرایط تغییر کرده است و الان دوران دیگری آغاز شده است.

**شهید رجایی اگر الان رئیس جمهور بود، موفق نمی شد، چرا که شرایط کشور تغییر کرده است. آدم های اول انقلاب حد و حدودی داشتند اما الان شرایط تغییر کرده است.

**خودبینی و خود محوری نباید باعث شود که خطاها را نبینیم.

**جامعه مدرسین خودش را با شرایط موجود تطبیق داده است اما طرز فکرها متفاوت شده است و اینطور نیست که جامعه مدرسین به حاشیه رفته است و تاثیرگذاری گذشته را ندارد بلکه باید با علم پیش برویم و با واقع بینی شرایط جدیدی را آغاز کنیم. باید حواس هایمان را جمع کنیم، مسائل را عمیق تر بدانیم تا بتوانیم خلا ها را پر کنیم.

 

 اخبار  سیاسی  -  اعتماد 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------