آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

آخرین خبرها از حکم اعدام توماج صالحی از زبان وکیلش

امیر رئیسیان، وکیل توماج صالحی فرایند پرونده این خواننده را توضیح داده. آقای رئیسیان می‌گوید حتی اگر دادگاه بدوی بر رأیش اصرار کند، باز حکم…

آخرین حمله دلواپسان به برجام



 اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی, دلواپسان

  هر چند در دوران مذاکرات هسته‌ای و نیز پس از توافق و رسیدن به برجام و آغاز اجرایی شدن آن، منتقدان دولت و توافق هسته‌ای، مرحله به مرحله و از تریبون‌های مختلف به مخالفت و تخریب آن روی آوردند، اما نمی‌توان این موضوع را از یاد برد که مجلس نهم شورای اسلامی یکی از تریبون‌های اصلی این جریان بود. دلواپسان مجلس‌نشین که در نهایت نتیجه خواست مردمی از مجلس درباره موضوعات مختلف و از جمله برجام را در عدم کسب آرا برای راهیابی به مجلس دهم دیدند، این روزها در واپسین ایام مجلس نهم، دست از حمله به توافق هسته‌ای بر نمی‌دارند.

در جلسه دیروز مجلس شورای اسلامی صد و سه نفر از نمایندگان مجلس در تذکری به رئیس‌جمهوری خواستار تعیین ضرب‌الاجل تجدید نظر در اقدامات داوطلبانه و از سرگیری کلیه فعالیت‌ها در چارچوب NPT بر اساس قانون اقدام متقابل و متناسب دولت در اجرای برجام در صورت عدم استرداد دارایی‌های ایران شدند. در تذکر کارخانه نماینده همدان به همراه 103 نفر از نمایندگان به رئیس‌جمهوری «تعیین ضرب‌الاجل تجدید نظر در اقدامات داوطلبانه و از سرگیری کلیه فعالیت‌ها در چارچوب NPT بر اساس قانون اقدام متقابل و متناسب دولت در اجرای برجام در صورت عدم استرداد دارایی‌های سرقت شده و ادامه شیطنت‌ها و بدعهدی‌ها، کارشکنی و عدم پایبندی آمریکا در رفع تحریم‌ها و ایجاد فضای روانی مسموم در اجرای برجام» خواسته شده است. با این حال این تنها حمله دیروز دلواپسان بهارستان به برجام نبود.


برجام، یک قرارداد آمریکایی!
بهرام بیرانوند، نماینده بروجرد در مجلس شورای اسلامی آخرین نطق میان دستور خود در مجلس را به عرصه هجمه علیه توافق تبدیل کرد و با بیان اینکه برجام تقریبا تنها دستاورد دولت در سه سال گذشته است، آن را یک قرارداد آمریکایی نامید.


بیرانوند اظهار کرد: برجام تقریبا تنها دستاورد دولت در سه سال گذشته است. دولت و مسببان برجام مثل باتلاق در برجام گیر افتاده اند. حدود سه سال مذاکره و دستاوردی نزدیک به هیچ ضرورت دارد به آن پرداخته شود شاید چند ماه باقی مانده از دولت صرف امر مفیدی غیر از مذاکرات با آمریکا گردد. شاید این خسارت عظیم را دیگر آفتاب تابان فتح‌الفتوح و راه روشن نخوانند. شاید از دو قطبی کردن جامعه بر مبنای موافق و مخالف برجام منصرف شوند.

 

وی برجام را یک قرارداد آمریکایی نامید و افزود: سبک مذاکره آمریکایی بود و اکنون هم طرف حساب فقط آمریکاست. مذاکرات مفصل و محرمانه برجام باعث شد تقریبا صنعت هسته‌ای ایران متوقف و بعضا برچیده یا بتون ریزی شود. اما وعده‌های آمریکا فقط بر روی کاغذ ماند و تیم مذاکره کننده وسط بازار حیران و مستاصل توجیه کننده بدعهدی آمریکا و تحریم‌ها شدند. این نماینده مجلس یادآور شد: آنچه برای ما از برجام مانده فقط یک دریچه رو به ناکجاآباد است.

 

برجام برای آمریکایی ها ابزار خلع سلاح و فشار بر ایران است و عینکی است که روی چشم هر کسی باشد آمریکای دیوسیرت را فرشته می بیند و از کنار ذات استکباری آمریکا مستاصل عبور می‌کند و جنایات آمریکا را فراموش می‌کند. از دریچه برجام آمریکا کدخدا است. بیرانوند ابراز عقیده کرد:‌ برجام با نتایج تقریبا هیچ موجود ناقص الخلقه ای است که هزینه تولدش فراوان و هزینه نگهداری آن بیشتر است. زنده نگه داشتن برجام و چرخاندن آن در دهان و اذهان جامعه برای بعضی ها جنبه حیاتی دارد. این برجام سراسر خسارت الحق و الانصاف بهانه و دستاویز خوبی است . تقریبا سراغ هر چه را از دولت می گیریم می‌گویند برجام و پسابرجام.


وی ادامه داد: رویای روحانی حل مشکلات و مسائل اشتغال و معیشت مردم با استفاده از امکانات غرب و گشایش ناشی از بهبود روابط با غرب بود. رویکرد روحانی تعامل سازنده با غرب و سیاست خارجی توسعه گرا بود؛ رویکرد ناپخته‌ای که به دیوار بلند بدعهدی و بدذاتی آمریکا برخورد کرد و عملا بی حاصل بودن آن آشکار شد. نماینده مردم بروجرد در مجلس با بیان اینکه
آمریکایی ها با اسلام انقلابی،‌ انقلاب اسلامی و اسلام امام و شهدا و ملت مسلمان ایران مشکل دارند، افزود: گویا بعضی یادشان رفته که اکثر مشکلات ما ناشی از آمریکاست.

 

بیرانوند هم‌چنین گفت: روحانی با عبور از موضوع عدم تحقق وعده ها و بدعهدی آمریکا پس از مذاکرات و برجام می‌گوید با برجام سایه جنگ را از ایران دور کردیم اما کدام جنگ؟ اقتصادی، سیاسی، فرهنگی یا امنیتی؟ همه این‌ها که با شدت ادامه دارد و اگر منظور جنگ نظامی است که قدرت بازدارندگی ایران مقتدر سال هاست که این خیال خام را نابود کرده است. وی اضافه کرد: محض اطلاع آقای روحانی به واسطه برجام پای دشمنان به ایران بازشد، چشمان نامحرم آنان در مراکز حساس به صورت آنلاین مستقرشد.


آمریکا در خواب هم نمی دید بتواند به راکتور اراک دست یابد اما برجام کاری کرد که قلب راکتور اراک توسط خودی ها بتون شد. کدام جنگ می توانست برای آمریکا چنین دستاوردی داشته باشد؟ این نماینده مجلس در بخش دیگری از نطق خود خطاب به رئیس‌جمهوری گفت:‌ چرا به بهانه رد صلاحیت شدن یک فرد به شورای نگهبان فشار می‌آورید؟ چشم بگردانید شاید بتوان گناه بدعهدی آمریکا و کلاه گشاد برجام را هم برگردن شورای نگهبان انداخت.


حمله‌هایی که تمام نمی‌شود
البته نمی‌توان انتظار داشت که هجمه علیه برجام توسط دلواپسان با پایان مجلس نهم خاتمه یابد. همچنان چهره‌هایی همچون سعید جلیلی، یاران محمود احمدی‌نژاد، نمایندگان نزدیک به جبهه پایداری همچون رسایی، کوچک‌زاده و کریمی قدوسی به هر مناسبتی بر برجام خواهند تاخت. واقعیت این جاست که هر چند این جمع «نه بزرگ» ملت به خود را شنیده است، اما هنوز و همچنان امیدوار است با زیر پا زدن برای دولت در هر زمینه‌ای و حتی عرصه‌ای ملی همچون برجام و توافق هسته‌ای، با ناموفق نشان دادن آن، زمینه بازگشت خود را فراهم کنند.

 

 اخبار  سیاسی -  ابتکار 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------