آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

آخرین خبرها از حکم اعدام توماج صالحی از زبان وکیلش

امیر رئیسیان، وکیل توماج صالحی فرایند پرونده این خواننده را توضیح داده. آقای رئیسیان می‌گوید حتی اگر دادگاه بدوی بر رأیش اصرار کند، باز حکم…

افشای لیست جنجال آفرینان



 اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی,حسن  خمینی


   ۱۱ روز پس از انتقاد جدي مقام معظم رهبري به «بر هم زدن سخنراني ها»، عده‌اي از افراد نفوذ كرده در ميان مردم عزادار سالگرد رحلت امام تلاش كردند تا سخنراني يادگار امام را متشنج كنند.

 

آستان نوشت؛ مقام معظم رهبري روز سوم خردادماه امسال در مراسم دانش آموختگي دانشجويان افسري و تربيت پاسداري دانشگاه امام حسين (ع) تاكيد كردند: «گاهي برخي افراد و جوان‌هايي كه ممكن است صالح و مومن هم باشند، به دليل مخالفت با يك فرد يا يك جلسه سخنراني، هياهو و جنجال به‌راه مي‌اندازند و آن مجلس را بر هم مي‌زنند، در حالي كه من از قديم با اين كارها كه هيچ فايده‌اي نيز ندارد، موافق نبوده و نيستم، و معتقدم فايده در تبيين و كار درست و هوشمندانه است.» كمي بعد، در روز ۱۴ خردادماه و در قرار سالانه عاشقان سينه چاك امام، عده‌اي تلاش كردند تعدادي از مردم را با خود همراه كرده و ضمن فضاسازي عليه سید حسن خمینی اصل مراسم را به تشنج بكشانند.

 

بر اين اساس، اين عده كه در اطراف مرقد امام و رو به تريبون مستقر شده بودند با شروع سخنراني آیت ا...سيدحسن خميني دست به همهمه و سر و صدا زدند و سپس چفيه‌هاي خود را در هوا تكان دادند تا بلكه سخنراني را به حاشيه بكشانند. با اين حال عدم همراهي مردم با اين افراد باعث شد نقشه مذكور به سرانجام نرسد.

 

نكته قابل تامل درباره اين اتفاق كه در سال‌هاي گذشته نيز به نوعي تكرار شده بود، ادعاي ولايتمداري اين افراد است؛ آنها حتي به سخنراني اخير مقام معظم رهبري كه چه بسا هوشمندانه با پيش‌بيني چنين اتفاقاتي نسبت به جنجال‌آفريني در سخنراني‌ها تذكر داده بودند، کم ‌توجهي كردند. همين دليل كوتاه كافي است تا عدم صداقت گردانندگان اصلي اين سناريوها درباره ادعاي ولايتمداري اثبات شود. واقعيت آن است كه «التزام عملي» به ولايت فقيه در اين‌گونه افراد «كج» تفسير شده است. «التزام عملي» وقتي خود را نشان مي‌دهد كه فرد راهكار يا نظري دارد كه مورد تاييد ولي فقيه نيست؛ در اين شرايط، تبعيت كامل از ولي فقيه و باور به راهكار ارائه شده از سوي ايشان، حتي اگر در انديشه فرد، راهكارهاي ديگري نيز وجود داشته باشد، نمود واقعي «التزام عملي» است. درباره جنجال‌آفريني ناتمام اخير، گردانندگان اين سناريو در آزمون «التزام عملي» مردود شده‌اند. چراكه بر فرض مثال آنها كه از نظر سياسي مخالف يادگار امام هستند معتقد به جنجال‌آفريني در سخنراني او باشند.

 

هرچند اين عمل عقلا، منطقا، عرفا و شرعا هرگز قابل دفاع نيست، اما نكته مهم‌تر آن است كه كمي قبل از آن رهبر انقلاب همين عمل را تقبيح كرده اند؛ يعني حتي اگر عقل، منطق، عرف و شرع هم جنجال‌آفريني را تجويز كند (!)، «التزام عملي» به ولايت فقيه، قطعا جنجال‌آفريني را نفي مي‌كند. اكنون كه يك هفته از آن اتفاق مي‌گذرد هويت جنجال‌آفرينان شناسايي شده ‌است اما مشي بيت امام همچنان كه يادگار امام در همان روز ۱۴ خرداد نشان دادند، «خويشتنداري» و دوري از جنجال‌ها و حفظ آرامش و وحدت جامعه است؛ در غير اين صورت، افشاي برخي ليست‌ها از جيب مديران امنيتي حرم امام كار دشواري نيست.

 

 اخبار سیاسی  -  آرمان 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------