آخرین اخبار سیاسی

حوزه علمیه کاظم صدیقی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

مقایسه حوزه علمیه کاظم صدیقی و مدارس کپری در سیستان و بلوچستان

دیده بان ایران | حوزه علمیه امام خمینی تحت مدیریت کاظم صدیقی با مدارس کپری در سیستان و بلوچستان

اصولگرایان قادر نیستند در انتخابات 96 به کاندیدای واحد برسند



 اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی,اصولگرایان

 
 روزنامه اعتماد در یادداشتی نوشت:اصولگرایان در سال ٩٦ باید با گفتمانی متفاوت از گفتمانی که در سال‌ها ٩٢ و ٩٤ پیگیری کردند وارد عرصه انتخابات شوند.

همچنين اجماع ميان كانديداهاي اين طيف اهميت دارد. نوع مواجهه اصولگرايان با مسائل كشور چه در حوزه سياست داخلي و چه در حوزه سياست خارجي نشان مي‌دهد كه در كوتاه‌مدت اين جريان نمي‌تواند چه به لحاظ گفتماني و چه به لحاظ رويكردي كه منتهي به اجماع اين جناح شود، موفق عمل كند.

به هر ترتيب آنها در اين فرصت باقيمانده تلاش خود را خواهند كرد تا  به گفتماني كه بتواند لااقل بدنه اجتماعي آنها را به حركت در بياورد و اعتمادسازي لازم را ايجاد كند، دست يابند اما اين كار چندان ساده نخواهد بود. به هر حال كارنامه سه دوره مجلس اصولگرا و دو دوره دولت اصولگرا پيش روي مردم است و در هر انتخاباتي قاعدتا يكي از مسائلي كه مورد بررسي و آسيب‌شناسي و نقد قرار مي‌گيرد همين كارنامه است.

جريان اصولگرا بايد بتواند پاسخ درخوري براي اين كارنامه ناموفق داشته باشد. به نظر نمي‌رسد كه مواضع جناح راست در مورد نامزد انتخاباتي آنها در سال ٩٦ مواضع يكساني باشد. طيفي كه خود را نزديك‌تر به دولت گذشته مي‌دانند گفتماني بر محور عدالت‌خواهي و پررنگ كردن شكاف فقير و غني دارد.

آنها تلاش مي‌كنند تا با به راه انداختن موج‌هاي پوپوليستي آراي مردم را به سمت خودشان جلب كنند. اين رويكرد همه طيف‌هاي جريان اصولگرا نيست. طيفي كه نگاه واقع بينانه نسبت به مسائل و مشكلات كشور دارد به ويژه در حوزه اقتصاد نسبت به اين مساله هم اشراف دارد كه وضعيت اقتصادي كشور ظرفيت مطرح كردن اين گفتمان را فراهم نمي‌كند به دليل اينكه آثار و پيامدهايي كه از دولت گذشته باقي مانده تا يك دهه آينده عوارض و عواقب آن به حدي است كه طيف اصولگراي ميانه نتواند مجددا بر گفتمان عدالت خواهي با بخش تندرو به حرف و رويكرد مشترك برسد. همين تفاوت ديدگاه مانع از اين خواهد شد كه اصولگرايان به نامزدي واحد و مورد حمايت همه طيف‌هاي اصولگرايي دست يابند.
 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------