آخرین اخبار سیاسی

علوی بروجردی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

علوی بروجردی: مردم این وضعیت را از ما آخوندها می‌بینند/ مردم دیگر نمی‌توانند تحمل کنند

دیده بان ایران نوشت: آیت الله علوی بروجردی: وضع مردم خیلی بد است. کاری بکنید. مردم دیگر نمی‌توانند این وضعیت را تحمل کنند. باید چند فرد…

این روزهای فرزندان آیت‌الله



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,هاشـمی رفسنجانی

 تالم ناشی از فـقدان آیـــت‌الله هاشـمی رفسنجانی تنها اثر به جـای مـانده از درگذشت ناگهانی او نبود بلکه فوت رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام، پدید آورنده نگرانی‌های فراوانی در منظومه سیاسی ایران بود، چراکه از یک سو اصلاح‌طلبان و اعتدال‌گرایان، واصل خود با بدنه حاکمیت را از دست دادند از همین روی آینده فعالیت‌ها و ظهور و بروزشان در سپهر سیاست ایران در هاله‌ای از ابهام قرار گرفت و از دیگر سو سرنوشت زندگی سیاسی و کاری فرزندان آیت‌الله پس از فقدان پدرشان نیز نامعلوم و نامشخص شد.

 

گروهی از کنشگران سیاسی بر این باورند که فشارها بر دختران و پسران رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام کاهش می‌یابد به این دلیل که دیگر احساس خطری از جانب آیت‌الله برایشان وجود ندارد و کسی جلودار رفتارهای دلواپسانه‌شان نیست، اما برخی از فعالان سیاسی هم معتقدند درگذشت آیت‌الله هاشمی منجر به فزونی یافتن فشارها بر فرزندان اوخواهد شد، چراکه آنها همچون اصلاح‌طلبان اصلی‌ترین حامی خود را از دست داده‌اند. کنش‌های این روزهای مخالفان آیت‌الله هاشمی و اصلاح‌طلبان در مواجهه با مرخصی قانونی مهدی هاشمی از زندان نیز گواه این موضوع است.

 

پس از اتمام مراسم سوم آیت‌الله بر سوت آغاز حمله به مهدی هاشمی برای رجعت به زندان دمیده شد و فشار ها آنچنان زیاد بود که واکنش دستگاه قضایی را هم بر انگیخت و آنها نیز بر قانونی‌بودن مرخصی مهدی هاشمی صحه گذاشتند.

 

**

ماجرا چیست؟

هجدهمین روز از مرداد 94 بود که مهدی هاشمی به اتهام اختلاس، ارتشاء و مباحث امنیتی برای سپری‌کردن دوران محکومیت 10 ساله‌اش روانه زندان اوین شد، اما همزمان با وفات پدرش در نوزده دی ماه 95 به مرخصی آمد و قرار بود تا پایان بهمن ماهدر مرخصی باشد که در نخستین روز از اسفند ماه مرخصی وی تا هفتم اسفند تمدید شد.

 

تمدید مرخصی او منطبق برقانون صورت گرفته است، اما گویی حیات بی‌قید و شرط مهدی به مذاق بسیاری از اصولگرایان و منتقدان آیت‌الله خوش نیامده است و به تکاپو افتاده‌اند تا این مرخصی مهدی را متاثر از پایگاه خانوادگی او بخوانند و آن را تبعیض‌آمیز بنامند. مخالفان خانواده هاشمی این اندوه خود را یا با فکاهی و طنازی نشان می‌دهند و به نقل از او می‌نویسند که «دوست ندارم از مادر جدا شوم» و «حس اوین رفتنم نمی‌آید»...

 

**یا آنکه به طرز کاملا جدی از اینکه او این روزها آزادانه زندگی می‌کند ابراز ناراحتی می‌کنند و آن را امری خلاف قانون می‌پندارند. در خصوص طولانی شدن مدت مرخصی مهدی پس از درگذشت پدرش، خود غلامحسین محسنی اژه‌ای، سخنگوی دستگاه قضا نیز در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه عنوان شده در تمدید مرخصی مهدی هاشمی رودربایستی وجود داشته است، گفت: «مطلقا رودربایستی وجود ندارد.»

 

**فرزندان آیت‌الله زیر ذره‌بین

هنگام حیات آیت‌الله هاشمی به‌خصوص پس از وقایع انتخابات 88 فشارها بر دختران و پسران رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت افزایش یافت، به طوری که همواره کنش‌هایشان زیر ذره‌بین منتقدان آیت‌الله قرار داشت. به همین دلیل با توجه به حساسیت‌های موجود نسبت به مرخصی مهدی هاشمی پیش‌بینی می‌شود فشارها پس از فقدان پدر نیز بر این خانواده فزونی یابد و هر کنش سیاسی اعضای این خانواده به واکنش‌های مخالفانشان بینجامد.

 

در تایید این گزاره محمدرضا تاجیک، تحلیلگر مسائل سیاسی در گفتگو با آفتاب‌یزد در این باره گفته است: «اطرافیان آقای‌ ها‌شمی یک راه دارند و آن اینکه تلاش کنند، اندیشه‌های‌ها‌شمی را رسوب داده و روش و منش وی را جاری و ساری کنند. سعی داشته باشند کاری کنند که‌ ها‌شمی در آینده این جامعه نیز حضور داشته باشد. از طرفی باید از حرکت‌هایی که می‌تواند چهره آقای‌ها‌شمی را مشوش کند یا او را دچار سیاست‌زدگی مبتذل کند، پرهیز شود.

 

اگر پس از این خانواده او مواضع تاکتیکی به خودشان بگیرند و در مقابل پاتک‌هایی که رقیب ممکن است بزند، حرکت‌های ایذایی از خودشان نشان دهند درست نیست. آنها باید تلاش بکنند که سایه سنگین آیت‌الله‌ها‌شمی خدشه‌دار نشود.»

 

اخبار  سیاسی  -  آفتاب  یزد  

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------