آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

آخرین خبرها از حکم اعدام توماج صالحی از زبان وکیلش

امیر رئیسیان، وکیل توماج صالحی فرایند پرونده این خواننده را توضیح داده. آقای رئیسیان می‌گوید حتی اگر دادگاه بدوی بر رأیش اصرار کند، باز حکم…

رییس ستاد انتخابات کشور : هیات‌های اجرایی انتخابات شهر و روستا بزودی تشکیل می‌شود /کاندیداها گواهی عدم سوء پیشینه بگیرند



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,ستاد انتخابات کشور

رئیس ستاد انتخابات گفت: ثبت‌نام از دواطلبان ورود به مجلس شورای اسلامی در انتخابات میان دوره‌ای که از ۸ اسفند آغاز شده بود به اتمام رسیده و در حال حاضر هیات‌های اجرایی در حال بررسی صلاحیت‌ داوطلبان هستند.

علی‌اصغر احمدی در گفت‌وگو با  ایلنا، درباره روند ثبت‌نام‌ها و آغاز به کار  هیات‌های اجرایی گفت: ثبت‌نام از دواطلبان ورود به مجلس شورای اسلامی در انتخابات میان دوره‌ای که  از ۸ اسفند آغاز شد به اتمام رسیده و در حال حاضر هیات‌های اجرایی در حال بررسی صلاحیت‌ داوطلبان هستند.

 

او در ادامه به زمان ثبت‌نام شوراهای شهروروستا اشاره کرد و گفت: ثبت‌نام دیگر مربوط به انتخابات شوراهای شهر و روستا است که دواطلبان از ۳۰ اسفند به مدت ۷ روز  با حضور در فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها می‌توانند نام‌نویسی کنند.

 

احمدی افزود: به زودی به فرمانداران و بخشداران سراسر کشور ابلاغ خواهیم کرد که هیات‌های اجرایی را تشکیل دهند.

 

رییس ستاد انتخابات تاکید کرد: کلیه عزیزانی که علاقمندند داوطلب انتخابات شوند و از مردم رأی بگیرند تا فرصت باقی است در این روزها برای دریافت گواهی عدم سوء پیشینه اقدام کنند و به فرمانداری و بخشداری‌ها بر اساس فرمت‌هایی که با مراجع ذی ربط هماهنگ شده ارائه دهند تا سرعت و سهولت انجام کار بالا برود.

 

او خاطر نشان کرد:  گواهی عدم سوء پیشنه برای نامزدهای انتخابات باید به حکم قانون گرفته و ارائه شود.  

 

احمدی به انتخابات ریاست جمهوری در سال ۹۶ نیز اشاره کرد و گفت: زمان نام‌نویسی نامزدهای ریاست جمهوری از  ۲۲ فرودین ۹۶ به مدت ۵ روز در وزارت کشور انجام خواهد شد.

 

رییس ستاد انتخابات در پایان تاکید کرد: اصل انتخابات استفاده ازحقوق فردی در قانون اساسی و قوانین موجود برای آحاد ملت است،از این رو  در ۲۹ اردیبهشت ۹۶ افرادی که ۱۸ سال تمام داشته باشند می‌توانند رأی خود را به صندوق بیاندازند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------