تصویر خیره کننده از زمین توسط ماهواره هواشناسی GOES-17



اخبار,اخبار علمی,تصویر خیره کننده از زمین توسط ماهواره هواشناسی

زمین، در تصویر ثبت شده توسط ماهواره هواشناسی" GOES-17" که متعلق به "اداره ملی اقیانوسی و جوی"(National Oceanic and Atmospheric Administration) آمریکا است، شگفت انگیز به نظر می‌رسد.

به گزارش ایسنا به نقل از تک‌تایمز، این تصویر خیره‌کننده‌ زمین که از سطح حدود ۲۲ هزار مایل(۳۵ هزار و۴۰۵ کیلومتر) بالای سطح زمین گرفته شده است، تمام ویژگی‌های اساسی جو را با جزییات بالا نشان می‌دهد.

 

این تصویر خیره کننده در ۲۰ مه توسط Advanced Baseline Imager  ماهواره هواشناسی GOES-17 ثبت شده است. این تصویر با استفاده از سنسورهایی که کانال‌های مختلف نور را ثبت می‌کنند، گرفته شده است.

 

"براین کن"(Brian Kahn) زمین‌شناس گفت: منطقه همگرایی درون‌گرمسیری که یک منطقه باریک در نزدیکی استوا که ابرها همگرا هستند، است در نزدیکی اقیانوس آرام و شمال برزیل دیده می‌شود. در همین حال، "توده‌های ابر دریایی"(marine layer clouds) که به سمت ساحل غربی ایالات متحده و "باخا" کالیفرنیا حرکت می‌کنند، پیام‌آور این هستند که بهار رو به اتمام و تابستان در حال شروع است و بیابان‌ها در شیلی و جنوب غربی ایالات متحده اغلب بدون ابر هستند.

 

اداره ملی اقیانوسی و جوی همچنین سه ویدیو منتشر کرد. این ویدیوها ابرهای "پوشن‌کومه‌ای"(stratocumulus) در جنوب شرقی اقیانوس آرام از ساحل غربی شیلی، ابرهای سطح پایین "پوشنی" (stratus) در سواحل جنوبی کالیفرنیا و دود آتش سوزی جنگل در مرکز و شمال استان ساسکاچوان کانادا را نشان می‌دهد.

 

ماهواره GOES-17 توانست تصاویری فوق العاده دقیقی از زمین را به رغم یک مشکل بزرگ که در سیستم خنک کننده‌اش بود، ثبت کند. مهندسان ناسا در تلاشند تا مشکلات این ماهواره را برطرف کنند.

 

ماهواره GOES-17 در روز ۱ مارس پرتاب شد. این ماهواره اکنون در حال گذران مراحل آزمایشی خود است، آزمایش‌هایی که تا اواخر سال جاری میلادی به طول خواهد انجامید و سپس بعد از آن می‌توان از تمام قابلیت‌های آن برای رصد بهتر آب و هوا زمین استفاده کرد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------