پیشرفته ترین دست مصنوعی جهان ساخته شد



اخبار,خبر های علمی, دست مصنوعی

محققین دانشگاه «جانز هاپکینز» آمریکا برای اولین بار در جهان توانستند دست مصنوعی که با رشته های عصبی کنترل می شود و همچنین با استخوان دست ترکیب شده است را بسازند.

به گزارش مهر، محققین آمریکایی توانستند یک دست مصنوعی را به باقی مانده بافت دست یک بیمار که ۸ سال پیش به دلیل سرطان دست خود را از دست داده بود، متصل کنند که از توانایی بالایی در حرکت بر خوردار است.

محققین دانشگاه «جانز هاپکینز» آمریکا در این باره می گویند: قسمت پیچیده کار اتصال دست مصنوعی به واسطه یک «socket» به بدن است که اگر به خوبی در دست قرار نگیرد، منجر به درد، زخم و تاول در اطراف بافت می شود.

همچنین محققین توانستند طی یک عمل جراحی عضله دست این شخص را دوباره عصب دار کنند تا این شخص بتواند کنترل دست را بوسیله عضو مصنوعی دوباره تجربه کند.

در این عمل جراجی ابتدا عضو مصنوعی ساخت شده از تیتانیوم در قسمت دست این شخص که مقداری از استخوان آن باقی مانده بود، وارد شد، سپس بعد از چند هفته، عمل جراحی دیگری بر روی دست این شخص انجام شد و عضو تیتانیومی به داخل بافت های نرم و پوست وی برده شد.

همچنین محققین دانشگاه «جانز هاپکینز» می گویند چنین عمل جراحی تحت عنوان «ترکیب استخوانی» برای اولین بار است که در جهان برای پیوند دادن یک عضو مصنوعی صورت می گیرد که بعد از ترمیم و ساخت رشته های عصبی در محل قطع عضو، کنترل مجدد دست می تواند به شخص باز گردد.

اخبار علمی - مهر

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------