بهداشت منزل، افراد را در برابر ابتلا به بيماري ها مصون نگه مي دارد



 

 

بهداشت منزل، افراد را در برابر ابتلا به بيماري ها مصون نگه مي دارد

 

استاد دانشكده بهداشت محيط دانشگاه علوم پزشكي تهران گفت: توجه به بهداشت فضاي منزل، افراد را در برابر ابتلا به بيماري ها و حوادث مصون نگه مي دارد.

دكتر' مرتضي قاضياني ' در گفت و گو با خبرنگار اجتماعي ايرنا افزود: دفع بهداشتي فاضلاب و زباله، داشتن نور و تهويه مناسب و استفاده مناسب از وسايل بهداشت فردي، از مهم ترين موارد رعايت بهداشت محيط منزل است.

وي با بيان اينكه كمبود نور منزل، رطوبت، گرد و غبار و رعايت نكردن بهداشت فردي باعث بروز بيماري هاي مختلفي در افراد مي شود، اظهار داشت: فعاليت هاي پخت و پز بايد در آشپزخانه انجام گيرد و نحوه قرار دادن اقلام و وسايلي از جمله داروها و تركيبات شوينده و مواد شيميايي بايد به گونه اي در محيط منزل باشد كه باعث مشكل نشود.

اين كارشناس بهداشت محيط تصريح كرد: قرار دادن مسواك ها در يك ظرف از نظر اصول بهداشتي صحيح نيست و ممكن است باعث انتقال ميكروب ها از سطوح اطراف و يا ساير مسواك ها شود كه اين امر مي تواند زمينه بروز عفونت هاي دهان، دندان و آفت هاي ناحيه دهان شود.

قاضياني به نحوه نگهداري مسواك در منزل اشاره كرد و گفت: بايد مسواك هر فرد به طور جداگانه و در يك سرپوش در بسته نگهداري شود.

وي درباره نگهداري ميوه ها و سبزيجات در يخچال گفت: بهتر است ميوه ها و سبزيجات پس از شستن و ضد عفوني كردن در محفظه شيشه اي در يخچال نگهداري شود تا با ساير مواد غذايي تماس نداشته و باعث آلودگي آن ها نشوند.

قاضياني افزود: رعايت موارد ياد شده در منزل، ضريب ايمني و سلامتي اعضاي خانه را افزايش مي دهد.... / تحلیل :ایرنا


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------