فشارخون بالا به درك احساسي افراد آسيب مي‌رساند



 

اين آشفتگي‌هاي احساسي مي‌تواند منجر به درك و ارتباط نادرست شود و حتي روي بازده كاري افراد تاثير نامناسب بگذارد.

در يك مطالعه جديد معلوم شد افرادي كه مبتلا به فشارخون بالا هستند، توانايي‌شان براي درك احساساتي چون ترس، عصبانيت، غم و يا شادي در چهره ديگران، كاهش پيدا مي‌كند.

به گزارش ايسنا، دكتر جيمز آ. مك كوبين و دستياران وي در دانشگاه «كلمبسون» در اين باره مي‌گويند: برخي از افراد، دچار اختلالات احساسي هستند كه اين اختلالات موجب مي‌شوند آنها نسبت به احساسات ديگران مثل خشم، واكنش نامناسبي از خود نشان دهند. اين عدم درك صحيح احساسي شبيه به زندگي كردن در دنياي ايميل‌ها و عدم انتخاب صورتك مناسب است به اين معني كه ما معمولا در پيام‌هاي ايميلي از اين صورتك‌ها براي بيان احساسات خود و نيز از صورتك خنده به علامت شوخي كردن، استفاده مي‌كنيم اما گاهي اوقات فرد مخاطب اين امر را تعبير به مسخرگي كرده و عصباني مي‌شود.

به نوشته روزنامه سان، اين آشفتگي‌هاي احساسي مي‌تواند منجر به درك و ارتباط نادرست شود و حتي روي بازده كاري افراد تاثير نامناسب بگذارد.

اين متخصصان در آزمايشات خود متوجه شدند كه افزايش فشارخون نه تنها خطر ابتلا به بيماريهاي قلبي و عروقي را تشديد مي‌كند بلكه درعين حال به اين قبيل اختلالات احساسي نيز دامن مي‌زند و اين بيماران در معرض ابتلا به مشكلات و ناراحتي‌هايي چون اختلال دو قطبي و يا افسردگي قرار مي‌گيرند.

اين مطالعه به تفصيل در مجله «سايكوسوماتيك» منتشر شده است..... / تحلیل : عصر ایران

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------