دست مصنوعی با قابلیت حمل اجسام ظریف



اخبارعلمی,خبرهای علمی,دست مصنوعی

دست مصنوعی ویژه طراحی شده توسط فردی به نام دین کمان (Dean Kamen)، به صورت رسمی وارد بازار مصرف خواهد شد تا خریداران بتوانند از مزایای ویژه آن بهره من شوند.

سیناپرس- امروزه طراحی اعضای مصنوعی بدن به عنوان یکی از موارد مورد انتظار از دانشمندان به حساب می آید زیرا فناوری های مختلفی مانند چاپ سه بعدی به اندازه ای تعالی پیدا کرده اند که بتوانند در این راه یاری رسان باشند. در این میان یکی از محصولاتی که به عنوان یک عضو مصنوعی برای بدن طراحی شده و تحسین بسیاری از کارشناسان را برانگیخته بود، دست مصنوعی ویژه ای بود که توسط دین کمان (Dean Kamen) طراحی شده بود.

کنترل میزان فشار ناشی از لمس را می توان یکی از بزرگ ترین چالش های موجود در راه ساخت دست های مصنوعی دانست و دست ساخته شده توسط کمان در این زمینه بسیار موفق عمل می کند.

این دست مصنوعی دارای قابلیت های بسیار ویژه ای است و می توان با آن اجسام بسیار ظریفی را در دست گرفت. در حقیقت کنترل میزان فشار ناشی از لمس را می توان یکی از بزرگ ترین چالش های موجود در راه ساخت دست های مصنوعی دانست و دست ساخته شده توسط کمان در این زمینه بسیار موفق عمل می کند. در آزمایش های انجام شده بر روی این دست مصنوعی، کاربران با آن اقدام به برداشتن اجسام بسیار ظریفی مانند لیوان های آب که از شیشه های نازک ساخته شده بوده اند کردند و این امر را با موفقیت به انجام رساندند.

حال پس از مدتی انتظار، این محصول در اواخر سال جاری میلادی روانه بازار مصرف خواهد شد. البته برای خرید آن می توان از امروز اقدام به پیش خرید کرد ولی تحویل محصولات از پاییز سال جاری آغاز خواهد گشت. شایان ذکر است که این محصول، دو سال پیش توانسته بود تا مجوز استاندارد سازمان های مربوطه در آمریکا را به دست بیاورد و به همین دلیل نیز بسیاری از افراد عرضه این محصول در سال جاری را کمی دیر می دانند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------