مک‌لارن P1 در نمايشگاه + تصاوير



قيمت بازار خودرو , خودروسازی مک‌لارن

این محصول جدید کارخانه خودروسازی مک‌لارن، P1 نام دارد و در قالب نمونه‌ای مفهومی در نمایشگاه اتومبیل پاریس به نمایش درخواهد آمد تا زمانی‌که در سال 2013 به تولید برسد. نمای کلی P1 یادآور مدل MP4-12C است اما جزئیات آن پیچیده‌تر است، قسمت جلوی این سوپراسپرت کوتاه است و چهره خشمگین آن در تلفیق با دفیوزری بزرگ هماهنگی خوبی دارد.

 نمای جانبی یادآور پاگانی‌زوندا است و خط شخصیت این خودرو چنان مواج طراحی شده است که حس حرکت را، حتی در حالت توقف کامل القا می‌کند و درب خودرو شکلی آینده نگرانه دارد به این صورت که یک بخش نسبتا باریک هم‌رنگ بدنه در میان دو بخش تقریبا قرینه متشکل از شیشه جانبی و قسمت تیره‌رنگ پایین درب قرار گرفته است. هم‌چنین نمای عقب خودرو به واسطه خروجی اگزوز بزرگی که در بالا نصب شده و یک دفیوزر بسیار بزرگ، آمادگی خود را برای مسابقه اعلام می‌کند.

قيمت بازار خودرو , خودروسازی مک‌لارن

پیشرانه و سیستم تعلیق P1 :
در ساخت این خودرو که اصطلاحا مگامک هم نامیده می‌شود از فیبر کربن استفاده زیادی شده است که این قطعات ضمن استقامت بالا دارای وزن اندکی نیز هستند و سیستم تعلیق آن از نوع Pushrod و مشابه نمونه‌ای است که برای نخستین بار در لامبورگینی اونتادور دیده شد. کنترل هیدرولیکی ضد چرخش، جذب کننده ضربات و سیستم پیشرفته کنترل کشش همگی بخش‌هایی از ملزومات هندلینگ P1 هستند.

 ظاهرا فعلا مک‌لارن برنامه پیشرانه جدید هشت سیلندر 5 لیتری را کنار گذاشته است چراکه مک‌لارن P1 از همان پیشرانه تووین توربوشارژر 3.8 لیتری هشت سیلندر مورد استفاده در MP4-12C بهره برده است.

البته سازنده یک منبع تولید قوای محرکه دیگر در کنار پیشرانه مذکور قرار داده است که KERS یا سیستم بازیابی انرژی جنبشی نام دارد و مجموع نیروی تولیدی در این خودرو را به بیش از 800 اسب بخار می‌رساند (963 اسب بخار) و این میزان قدرت به معنای تولد دوباره مک‌لارن F1 خاطره‌انگیز است و شتاب صفر تا صد کیلومتردرساعت P1 تنها 2.8 ثانیه است و در عرض 5.5 ثانیه سرعت خود را به بیش از 160 کیلومتربرساعت می‌رساند و به بیان دقیق‌تر این خودرو به طرز شگفت آوری می‌تواند در 20 ثانیه از حالت سکون به سرعت 322 کیلومتر بر ساعت برسد.

قيمت بازار خودرو , خودروسازی مک‌لارن

انتظار می‌رود طی 12 ماه آینده این خودرو به مرحله تولید برسد و احتمالا کارخانه مک‌لارن برنامه تولید 500 دستگاه از مدل P1 را داشته باشد و هنوز هیچ‌گونه تخمینی از قیمت این خودرو در دست نیست اما مطمئنا در نمایشگاه پاریس شاهد اطلاعات و تصاویر بیشتری از این خودرو خواهیم بود.

منبع:yjc.ir

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------